דף הבית חוק ומשפט כללי איך תבחר משרד עורכי דין – תיק ליטיגציה (ייצוג בבית המשפט)
איך תבחר משרד עורכי דין – תיק ליטיגציה (ייצוג בבית המשפט)
shai akrabi 24/04/12 |  צפיות: 2574

איך תבחר משרד עורכי דין – תיק ליטיגציה (ייצוג בבית המשפט)

החלטת להגיש תביעה ? הגישו תביעה נגדך ? מרבית הסיכויים שתבחר להיות מיוצג על ידי משרד עורכי דין.

ההיצע רב – כיצד תבחר ?

בדיקות מקדימות

בעידן אוטוסטרדת המידע תוכל לאתר אינפורמציה רבה ברשת.

למרבית המשרדים אתר מסודר. באתר המשרד תוכל למצוא את צוות עורכי הדין במשרד, את תחומי התמחותם, מאמרים משפטיים, פרטי נסיון ומוניטין, המלצות של לקוחות או פסקי דין בתיקים שהיו בטיפולו של עורך הדין.

מנוע החיפוש יניב כמובן גם שלל תוצאות נוספות : קטעי עיתונות, ראיונות, מאמרים, בלוגים, אינדקסים, פורומים ועוד. כל אלה יספקו מידע ראשוני על המשרד ועל פועלו.

באתרים של מידע משפטי (נבו, תקדין, דינים ועוד) תוכל להקיש במסך החיפוש את שמו של עורך הדין ולקבל רשימה של תיקים בהם היה מעורב. השימוש באתרים אלה כרוך, על פי רוב, בתשלום.

אופי המשרד ומיקומו

המשרדים נבדלים זה בגודלם ובאופיים. משרד גדול יהיה מחולק בדרך כלל למחלקות לפי תחומי ההתמחות.

במשרד כזה הסיכויים שתטופל אישית על ידי מנהל המחלקה אינם גבוהים כך שרצוי שתדע מי עורך הדין שיטפל אישית בתיק וכן את מידת המעורבות של מנהל המחלקה.

במשרדים קטנים יותר נסה לדרוש טיפול אישי או מעורבות של אחד השותפים.

אם את/ה גרים בפריפריה תצטרכו לשקול מסירת התיק למשרד עורכי דין מקומי אל מול מסירתו למשרד עירוני מרוחק. כדאי יהיה להרחיק במקרים שבהם קשה למצוא בפריפריה משרד בעל התמחות ספציפית בתחום הדרוש לך.

נסיון מקצועיות ומוניטין

עם השנים חלה מגמה של התמקצעות וכיום ניתן למצוא משרדים מתמחים או משרדי בוטיק אשר עוסקים בנישות שהיקפן מצומצם.

לעורך דין שמטפל במגוון רחב של תחומים יהיה קשה להתחרות ברמת המקצועיות בעורך דין שמטפל יומיומית בתיקים בעלי מאפיינים דומים.

אל תתביישו לדרוש מעורך הדין פירוט של נסיונו – כמות התיקים שבהם טיפל ואף רשימה של פסקי דין שנתנו בתיקים בהם היה מעורב. מקריאת פסק דין כזה ניתן לעתים ללמוד על רמת המקצועיות וההשקעה שלו בתיק.

אם יש לכם גישה לעורכי דין אחרים – נסו לדלות מהם את מידת הערכתם לעורך הדין שעמו אתם מעוניינים לעבוד.

המהדרין שביניכם שלא יסתפקו בפגישת היכרות יכולים לבקש להתלוות לעורך הדין לאחד מהדיונים בהם הוא מופיע בבית המשפט ולהתרשם באופן בלתי אמצעי מהופעתו שם.

פגישת היכרות, התאמה אישית, זמינות וגישה שירותית

כשבחרתם שניים שלושה מועמדים ראויים קבעו עמם פגישה ראשונית. חלק מהמשרדים ישמחו לקיים פגישה זו ללא תשלום.

נסו ליצור קשר טלפוני עוד לפני הפגישה, לשאול שאלה או שתיים ולהתרשם מהיחס : האם אתם מרגישים שקיבלתם שירות ראוי ? האם חזרו להודעה שהשארתם בתוך זמן סביר ?

בפגישה תוכלו להתרשם מהמשרד ומעורך הדין. שימו לב גם לפרטים הקטנים : האם עורך הדין קיבל אתכם בשעה היעודה או נתן לכם להמתין שעה ארוכה ? האם בזמן הפגישה ענה לטלפונים או הקדיש לכם את מלוא תשומת הלב ? האם הוא עובד לבד או משתף בפגישה עורכי דין נוספים ? האם אתם מתרשמים כי אתם הוא עמוס לעייפה בתיקים אחרים ?

יש ביניכם שחשובה להם התאמה אישיותית בינם לבין עורך הדין. טיפוסים לוחמניים יתורו אחר עורך דין בעל מזג שתואם את אופיים, טיפוסים פייסנים יחפשו עורך דין שיידע להשיג עבורם פשרה מתאימה. יש שיעדיפו משפטן שקט ורציני ויש שיעדיפו אותו יורה אש ותמרות עשן. קחו בחשבון שיש לא מעט תיקים שמתנהלים בבית המשפט לאורך שנים כך שבמידה מסוימת אתם "מתחתנים" עם עורך הדין שלכם. אמנם אפשר ל"התגרש" אבל כמו בזוגיות – לא תמיד זה קל ופשוט.

עלויות והסכם שכר טרחה

השוו מחירים. סביר שתגלו פערים לא קטנים בין המחירים שהוצעו לכם. כמו במקרים אחרים,  גם כאן אתם צריכים לשקלל את כל המרכיבים - עלות מול תועלת :

האם התיק שלכם מורכב ומצריך טיפול של מומחה ?

האם חשוב לכם שעורך הדין שלכם יהיה זמין עבורכם ב- 7 בבוקר ?

האם אתם זקוקים לטיפול אישי של שותף או שתסתדרו גם עם עורך דין שכיר שיטפל בתיק באופן שוטף ?

כשבחרתם משרד עורכי דין שייצג אתכם בחנו את הסכם שכר הטרחה : האם יש חלוקת תשלומים לפי קצב ההתקדמות של התיק ? האם אתם מחויבים בתשלום במקרה שתושג פשרה ואם כן – כמה ?

בהצלחה !


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 shai akrabi


 


מאמרים נוספים מאת shai akrabi
 
פינוי מושכר - מידעון
29/04/12 | כללי
מתי צריך להגיש תביעת פינוי נגד שוכר ? תביעת פינוי מוגשת בדרך כלל כנגד שוכר שלא פינה דירה או בית עסק ששכר או כנגד מי שהפר את חוזה השכירות (אי תשלום דמי השכירות או הפרה אחרת). ניתן להגיש תביעת פינוי גם נגד מי שנתנה לו רשות להתגורר בנכס ללא תשלום ולא נענה לדרישת פינוי (כגון בן משפחה).

איך תבחר משרד עורכי דין – תיק ליטיגציה (ייצוג בבית המשפט)
24/04/12 | כללי
בעידן אוטוסטרדת המידע תוכל לאתר אינפורמציה רבה ברשת. למרבית המשרדים אתר מסודר. באתר המשרד תוכל למצוא את צוות עורכי הדין במשרד, את תחומי התמחותם, מאמרים משפטיים, פרטי נסיון ומוניטין, המלצות של לקוחות או פסקי דין בתיקים שהיו בטיפולו של עורך הדין. מנוע החיפוש יניב כמובן גם שלל תוצאות נוספות : קטעי עיתונות, ראיונות, מאמרים, בלוגים, אינדקסים, פורומים ועוד. כל אלה יספקו מידע ראשוני על המשרד ועל פועלו. באתרים של מידע משפטי (נבו, תקדין, דינים ועוד) תוכל להקיש במסך החיפוש את שמו של עורך הדין ולקבל רשימה של תיקים בהם היה מעורב. השימוש באתרים אלה כרוך, על פי רוב, בתשלום.

תביעות בבתי המשפט - מידעון
24/04/12 | כללי
כיצד מגישים תביעה לביהמ"ש? על התובע לנסח כתב תביעה ולמוסרו בבית המשפט ביחד עם מספר עותקים כמספר הנתבעים. אל כתב התביעה על התובע לצרף הזמנות לנתבעים (לפי הנוסח שנקבע בתקנות) בשני עותקים לכל נתבע. אגרה על התובע לשלם אגרה בשווי 2.5% מסכום התביעה + אגרת פרוטוקול. עם הגשת התביעה משלמים רק מחצית ואת המחצית השניה לא יאוחר משבעה ימים לפני התאריך שבו נקבע דיון הראיות. תובע שאין לו אמצעים, יכול להגיש בקשה לפטור מתשלום האגרה, בבקשה עליו לשכנע את בית המשפט שאין ביכולתו לשלם ושתביעתו מוצדקת. ייצוג
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI