דף הבית חוק ומשפט כללי פינוי מושכר - מידעון
פינוי מושכר - מידעון
shai akrabi 29/04/12 |  צפיות: 2653

פינוי מושכר - מידעון

1. מתי צריך להגיש תביעת פינוי נגד שוכר ?

תביעת פינוי מוגשת בדרך כלל כנגד שוכר שלא פינה דירה או בית עסק ששכר או כנגד מי שהפר את חוזה השכירות (אי תשלום דמי השכירות או הפרה אחרת). ניתן להגיש תביעת פינוי גם נגד מי שנתנה לו רשות להתגורר בנכס ללא תשלום ולא נענה לדרישת פינוי (כגון בן משפחה).

במקרה של תביעת פינוי נגד מי שאינו שוכר, כגון מי שניתן לו רשיון למגורים (בר רשות), יבחן בית המשפט את נסיבות מתן הרשיון (האם הרשיון הנו רשיון רגיל או רשיון בלתי חוזר) וכן יבחן האם השקיע הדייר השקעות בנכס.

2. למי לפנות ?

תביעת לפינוי מושכר מוגשת בבית משפט השלום.

3. מה העלויות הכרוכות בהגשת תביעה ?

עם הגשת התביעה יש לשלם אגרת בית משפט. גובה האגרה נאמד במאות שקלים.

4. האם צריך לתבוע באמצעות משרד עורכי דין ?

אין חובה לשכור עורך דין אולם כמו בכל דבר אחר, שירות מקצועי עשוי להועיל להשגת תוצאה טובה יותר ומניעת תקלות מיותרות.

5. תוך כמה זמן ניתן לקבל פסק דין לפינוי השוכר ?

בעקבות שינויים בחוק ניתן כיום לקבל פסק דין בתוך מספר חדשים ולעתים אף שבועות !

דיון בבית המשפט ייערך תוך 60 ימים מיום הגשת התביעה. כאשר ברור שלשוכר אין זכות של ממש יטה בית המשפט להכריע במהירות.

בהליכים בהם אין לשוכר הגנה של ממש, יתכן מתן צו פינוי כבר בדיון הראשון. לכל המאוחר ייתן בית המשפט פסק דין בתוך ארבעה עשר ימים מיום הדיון.

6. האם רשאי בעל הבית לנתק לשוכר שהפר את הסכם השכירות את חיבור החשמל והמים ? האם הוא רשאי להחליף את מנעול הדירה ?

עקרונית הדין בישראל אינו מכיר באפשרויות אלה.

7. האם זכאי בעל הבית שהגיש תביעה לקבל החזר של הוצאות שהיו לו לצורך התביעה ?

במסגרת פסק הדין מוסמך בית המשפט לפסוק לטובת התובע את הוצאותיו לרבות  אגרה, שכר טרחה ששולם למשרד עורכי דין והוצאות אחרות.

8. מה לגבי חוב דמי שכירות שלא שולם ?

חוב זה ניתן כמובן לתבוע בנוסף לתביעת הפינוי. בדרך כלל כדאי להפריד את התביעה הכספית מתביעת הפינוי על מנת להשיג פינוי מהיר יותר.

9. מה עם בטחונות שבידי המשכיר ?

במידה שבידי המשכיר שטר חוב, ערבות בנקאית, שיקים שמיועדים לתשלומי ארנונה, חשמל או בטחונות אחרים, יש לבדוק האפשרות להשתמש בהם כנגד השוכר.

10. מה אם החוזה שבין הצדדים הסתיים לפני זמן רב ולא חודש ?

בסעיף 19 לחוק השכירות והשאילה תשל"א – 1971 נקבע כי במקרה שהצדדים לא הסכימו על תקופת השכירות, או שהמשיכו לקיימה לאחר תום התקופה שהוסכם עליה, רשאי כל צד לסיים את השכירות על ידי מתן הודעה לצד השני.

אם נתנה הודעה כזו השכירות תסתיים כעבור שלושה חדשים לכל היותר.

11. מה קורה אם השוכר מסרב לפנות גם אחרי פסק הדין ?

במקרה כזה יש לפעול נגד השוכר באמצעות לשכת ההוצאה לפועל.

12. האם כדאי לפנות למשטרה ?

משטרת ישראל, על פי רוב, אינה מתערבת בסכסוכים מסוג זה. מדובר בסכסוך שמוגדר כאזרחי ולא כפלילי. אין זה תפקידה של המשטרה לערוך בירורים משפטיים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 shai akrabi


 


מאמרים נוספים מאת shai akrabi
 
פינוי מושכר - מידעון
29/04/12 | כללי
מתי צריך להגיש תביעת פינוי נגד שוכר ? תביעת פינוי מוגשת בדרך כלל כנגד שוכר שלא פינה דירה או בית עסק ששכר או כנגד מי שהפר את חוזה השכירות (אי תשלום דמי השכירות או הפרה אחרת). ניתן להגיש תביעת פינוי גם נגד מי שנתנה לו רשות להתגורר בנכס ללא תשלום ולא נענה לדרישת פינוי (כגון בן משפחה).

איך תבחר משרד עורכי דין – תיק ליטיגציה (ייצוג בבית המשפט)
24/04/12 | כללי
בעידן אוטוסטרדת המידע תוכל לאתר אינפורמציה רבה ברשת. למרבית המשרדים אתר מסודר. באתר המשרד תוכל למצוא את צוות עורכי הדין במשרד, את תחומי התמחותם, מאמרים משפטיים, פרטי נסיון ומוניטין, המלצות של לקוחות או פסקי דין בתיקים שהיו בטיפולו של עורך הדין. מנוע החיפוש יניב כמובן גם שלל תוצאות נוספות : קטעי עיתונות, ראיונות, מאמרים, בלוגים, אינדקסים, פורומים ועוד. כל אלה יספקו מידע ראשוני על המשרד ועל פועלו. באתרים של מידע משפטי (נבו, תקדין, דינים ועוד) תוכל להקיש במסך החיפוש את שמו של עורך הדין ולקבל רשימה של תיקים בהם היה מעורב. השימוש באתרים אלה כרוך, על פי רוב, בתשלום.

תביעות בבתי המשפט - מידעון
24/04/12 | כללי
כיצד מגישים תביעה לביהמ"ש? על התובע לנסח כתב תביעה ולמוסרו בבית המשפט ביחד עם מספר עותקים כמספר הנתבעים. אל כתב התביעה על התובע לצרף הזמנות לנתבעים (לפי הנוסח שנקבע בתקנות) בשני עותקים לכל נתבע. אגרה על התובע לשלם אגרה בשווי 2.5% מסכום התביעה + אגרת פרוטוקול. עם הגשת התביעה משלמים רק מחצית ואת המחצית השניה לא יאוחר משבעה ימים לפני התאריך שבו נקבע דיון הראיות. תובע שאין לו אמצעים, יכול להגיש בקשה לפטור מתשלום האגרה, בבקשה עליו לשכנע את בית המשפט שאין ביכולתו לשלם ושתביעתו מוצדקת. ייצוג
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI