דף הבית ספורט וכושר גופני דיאטה איך לאכול נכון כדי לרדת במשקל?
איך לאכול נכון כדי לרדת במשקל?
יסמין חיו 02/05/12 |  צפיות: 3694

לא כולם יודעים את זה, אבל בשביל לרדת במשקל, אנו זקוקים לדיאטה שמכילה את כל אבות המזון. משמעות הדבר היא שגם בזמן דיאטה, יש לאכול פחמימות ושומנים. שני אבות המזון הללו הם אמנם נחשבים משמינים יותר ובאמת מכילים כמות יחסית גדולה של קלוריות, אולם בלעדיהם גופנו איננו יכול לתפקדכראוי, ולכן יש לצרוך אותם בכמות מאוזנת אך מספקת.

הפחמימות מהוות כ- 50  אחוז מהמזון שאנו אוכלים ביום. בזמן דיאטה, ניתן להפחית את כמות הפחמימות, אך לא לוות עליהן כליל. דרך טובהלאכול פחמימות אך יחד עם זאת לא להשמין ללא בקרה, היא לעבור לפחמימות מורכבות יותר הנמצאות בדרך כלל במוצרים מדגנים מלאים, כגון לחם מקמח מלא,אורז מלא, קוסקוס מלא וכיוצא באלה. השינוי מצריך שינוי של הרגלים ארוכישנים, אך אכילה של דגנים מלאים מביאה לשובע מהר יותר. מזונות אלה הם בריאיםיותר ומעניקים לגופנו אנרגיה לזמן ממושך יותר, מה שימנע מאתנו להיות שוברעבים כשעה-שעתיים לאחר הארוחה.

מבחינת השומנים, יש הרבה דיסאינפורמציה בקרב האוכלוסייה. איןזה נכון כלל כי יש להימנע מאכילת שומנים. השומנים הם חיוניים לתהליכיםשונים בגופנו כמו למשל תהליכים שונים במוח ותפקוד מערכת העצבים. בתפריטתקין, השומנים מהווים כ-30 אחוזים שומן. ישנם סוגים שונים של שומן, כאשרחלקם אינם בריאים ואף עלולים להזיק לגוף מאוד - אלו הם בעיקר שומני הטראנסהמיוצרים בתהליך תעשייתי ומצויים בכמויות גדולות במזון מוכן כמו עוגותארוזות או בורקסים קפואים.

אז איך מרכיבים תפריט בריא?

על מנת לקבוע מה כדאי לאכול בכדי לרדת במשקל אך ללא נזק לגוף,יש צורך בידע תזונתי לא מועט. ברוב המקרים, ובעיקר אם יש צורך בירידהמאסיבית במשקל, מומלץ לפנות אל תזונאית שתרכיב עבורנו את התפריט. להלן כמהעצות איך לבנות את תפריט הדיאטה שלנו בצורה נכונה:

  • כל אבות המזון - כמחצית מהמזון צריך להיות פחמימות. זה אומר שמותרלאכול תוספת של פחמימה לצד המנה העיקרית בארוחת הצהריים, וכך אפשר לאכולכריך מלחם קל לארוחת בוקר או ארוחה אחרת במהלך היום.
  • ירקותופירות - בחלק מהדיאטות ניתן לאכול בחופשיות ירקות ופירות, אולם בדיאטותקפדניות יותר, ישנה הגבלה למשל לפרי אחד ביום. הירקות יכולים להיות תוספתטובה לכל ארוחה, כיוון שהם דלים בשמנים ובקלוריות, אולם הם מכילים סיביםתזונתיים הממלאים אותנו ומביאים לתחושת שובע.
  • שומנים בריאים -חשוב שהתפריט יכיל די הצורך מזונות המכילים חומצות שומן בריאות. איך יודעיםאם השומן בריא לגוף? בעיקרון, אם הוא מגיע ממקור טבעי ולא נוצא בתהליךתעשייתי, אין בעיה לאכול אותו. שומנים בריאים במיוחד קיימים בדגים,באבוקדו, בטחינה ועוד.
  • ג'אנק פוד - יש להימנע ככל יכולתכם ממזון מוכן, כמו זה המסופק באריזות מוכנות בסופר וצריך רק לשים במיקרוגל, או מזון ברשתות המזון המהיר. מאכלים אלה מכילים המון שומן וקלוריות, והערך התזונתי שלהם נמוך מאוד בדרך כלל.

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יסמין חיו


 


מאמרים נוספים מאת יסמין חיו
 
הכשרת מאמנים אישיים
מאמן אישי שעבר הכשרה מקצועית, הוא בעל כל הכלים והידע הדרושים על מנת לעזור למתאמנים שלו להשיג את המטרות שהם מציבים לעצמם בתהליך האימון האישי.

למה רפואה טבעית?
מהם יתרונותיה של הרפואה הטבעית על פני הרפואה המערבית? כיום רבים פונים לרפואה משלימה על מנת למצוא מזור לבעיות שונות שלא נמצא להן פתרון אצל רופא המשפחה.

למה אני לא מצליח בדיאטה לבד?
כשאנו ננסים לעשות דיאטה בעצמנו, ללא ליווי תזונאית או קבוצת תמיכה, הרבה פעמים הסיכויים נגדנו, ואנו לא מצליחים לרזות ולשמור על התוצאות. מה הסיבה לכישלון הדיאטות?

מה שותים בזמן דיאטה?
בזמן דיאטה חשוב מאוד להקפיד על שתייה של מים בכמות מספקת. מדוע זה כה חשוב? ומה אפשר לעשות כדי לשתות נכון במהלך היום?

איך לאכול מגוון גם בזמן דיאטה?
11/10/12 | דיאטה
הצעות מעניינות לגיוון של התפריט שלכם בזמן דיאטה. ארוחת בוקר, ערב, צהריים או ארוחת ביניים יכולה להיות מעניינת - ולא חייבים לאכול כל יום אותו דבר!

אחרי החגים מגשימים חלומות
זהו הקץ לדחיינות. כעת אנו רוצים באמת להגשים את החלומות שלנו ולהתגבר על המכשולים המונעים מאיתנו להצליח. אימון אישי עם מאמן אישי מוסמך מסייע מאוד בהגשמת היעדים.

המלצות לתפריט מאוזן בזמן חופשה
12/09/12 | דיאטה
יוצאים לחופשה בחג או בסוף השבוע? נפלא. רק חבל להרוס את הדיאטה בגלל כמה ימים של כיף. הכנו עבורכם כמה המלצות כיצד לצאת לנופש ולהינות, אך עדיין להישאר במסגרת המותר לפי הדיאטה שלכם.

נמאס לך מהעבודה - מה עושים?
לאחר שנים רבות באותו תפקיד ובאותה חברה, לאנשים רבים נמאס ורוצים לעשות שינוי בקריירה. אחת האפשרויות היא להקים עסק עצמאי בתור מאמן אישי. המאמר מסביר מהם היתרונות של עסק עצמאי, ומדוע כדאי לפנות לאימון אישי.

טיפים לבישול בריא לדיאטה
02/08/12 | דיאטה
לרבים מאתנו חשוב אכול מזון בריא ולהכין כמה שיותר מן המזון בבית ולא לקנות מזון מוכן המזיק לבריאות. אם גם לכם חשוב לאכול בריא, יש לנו כאן כמה עצות עבורכם כיצד לעשות זאת בבית.

מדוע מזון מטוגן איננו מומלץ?
26/06/12 | דיאטה
כידוע, אכילת שומנים איננה מומלצת בדיאטה. אבל מדוע? ומה ההבדל בין שומנים מסוגים שונים? מאמר זה מסביר על הצורך בשומנים בגופנו, ומדוע כדיא להימנע מטיגון בשמן, לא רק בשמן דיאטה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI