דף הבית בניין ואחזקה נדל"ן מדריך לקניית דירה – המחאה הבאה בדרך ?
מדריך לקניית דירה – המחאה הבאה בדרך ?
אלעד 17/05/12 |  צפיות: 3457

רבים שואלים את עצמם האם בקיץ 2012 תפרוץ שוב מחאה חברתית ושוב נראה אוהלים פזורים בכיכרות ושדרות ברחבי הארץ.

מעבר למחירי הדלק, המים והחשמל הגבוהים, הנושא העיקרי נשאר מחירי הדיור. הצעירים עדיין משלמים הון על דירות ישנות בשכר דירה, וההורים של הזוגות הצעירים עדיין שוברים את הראש  כיצד לסייע בהון העצמי הראשוני.

בימי המחאה של קיץ 2011, שוק הנדל"ן עבר למצב של קיפאון מבחינת כמות העסקאות.

משפרי הדיור, אלה שמוכרים דירה קטנה וקונים דירה יותר גדולה, ניסו למכור את דירתם טרם רכישת הדירה הגדולה יותר, אולם בשל ישיבה על הגדר מצד זוגות צעירים, ההמונים לא קפצו לקנות את הדירות שהוצעו למכירה. משפרי הדיור אשר רכשו דירה ועדיין לא מכרו את הקודמת, אלה נאלצו לקחת הלוואות גישור גדולות ובסופו של דבר להתפשר ולרדת במחיר על מנת למכור את דירתם הקודמת.

המצב כיום הוא שמשפרי דיור מעדיפים ללכת על בטוח וקודם למכור את הדירה שלהם, ורק אחר כך לחפש דירה אחרת לקנייה.

יועץ נדל"ן יסביר שבמידה וזה יהיה המצב בחודשים הקרובים, נראה שצפויה מגמה של היצע גדול של דירות למכירה מצד משפרי דיור, מה שיוביל לירידת מחירים בשוק הדירות יד שניה. אולם, בואו לא נשכח שמשפרי הדיור אינם חייבים למכור בכל מחיר היות ויש להם היכן לגור.

במידה ולא יהיו הרבה עסקאות מכירה של דירות יד שניה, הזוגות הצעירים לא יוכלו לקנות את הדירות שמשפרי הדיור מציעים למכירה, ויהיה שוב קיפאון בשוק.

אם משפרי הדיור לא ימכרו דירות, הם גם לא יקנו דירות, ויזמים יפסיקו לבנות פרוייקטים חדשים - מה שיוביל בעתיד למחסור בצד של ההיצע ולעליות במחירי הדירות.

ניקח דוגמא משוק הנדל"ן:

משפחה עם 2 ילדים רוצה למכור דירת 3 חדרים ולקנות דירת 4 חדרים.

זוג צעיר רוצה לקנות דירת 3 חדרים ומולו "מתחרים" גם משקיעי נדל"ן אשר מחפשים דירות מסוג זה.

מדריך לרכישת דירה יראה שאם משפרי הדיור לא יצליחו למכור את דירת ה 3 חדרים שלהם במחיר רצוי, הם לא יקנו דירת 4 חדרים, והזוג הצעיר (או המשקיע) לא יקנה דירת 3 חדרים. מצב זה יוביל לקיפאון בשוק הדירות למכירה.

הזוג הצעיר ימשיך לגור בשכירות. המשקיעים בנדל"ן יישארו עם הכסף בבנק (כי משפרי הדיור לא ימכרו להם). הבנקים למשכנתאות יתנו פחות הלוואות. הקבלנים יראו שלא באים לקנות אצלם דירות, אז הם יאטו את קניית הקרקעות.

יש לשים לב שלעניין השקעות בנדל"ן, המצב שונה מאשר בקניית דירה למגורים.

משקיע נדל"ן רוכש דירה להשקעה על מנת להשכיר אותה ולקבל דמי שכירות. דמי השכירות משלמים את החזר הלוואת המשכנתא. לכן, משקיעי נדל"ן מוכנים לשלם מחיר קצת יותר גבוה מאשר זה שהזוגות הצעירים מוכנים לשלם, למרות שהמשקיע משלם גם מס רכישה (לרוב 5%).

למשקיע יש הון עצמי מסוים (נניח 250,000 ₪), אשר יכול לשמש אותו במספר דרכים וביניהן גם בילויים והנאות, אולם הוא מוכן, במודע ומתוך בחירה, לוותר על רמת החיים שלו בטווח המיידי, ולהשקיע בהווה על מנת לקצור את פירות ההשקעה בעתיד המאוד רחוק. הוא מוותר על חופשות, מסעדות מפנקות והחלפת מכונית חדשה בכל 3 שנים, והכל בשביל להתאמץ ולנהל דירה להשכרה בפריפריה. את השורה התחתונה הרווחית, הוא יזכה לקבל יום אחד בעתיד, וזה יגיע לו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד

קידום אתרים מקצועי בגוגל! - webresult



 


מאמרים נוספים מאת אלעד
 
שוק יעד נוסף לדירות 3 חדרים
05/08/12 | נדל"ן
האוכלוסייה המבוגרת רוצה להישאר לגור בבית ליד הנכדים. יזמים יכולים לבנות דירות בנות 3 חדרים לצד דירות בנות 4-5 חדרים. מדובר בביקוש חברתי.

מדריך לקניית דירה – המחאה הבאה בדרך ?
17/05/12 | נדל"ן
רבים שואלים את עצמם האם בקיץ 2012 תפרוץ שוב מחאה חברתית ושוב נראה אוהלים פזורים בכיכרות ושדרות ברחבי הארץ.

מדריך לרכישת דירה - דירות השקעה קטנות
03/04/12 | נדל"ן
מה שחסר בארץ זה דירות חדשות קטנות, בשל התופעה ההולכת וגדלה של אנשים החיים לבד. מדריך נדל"ן לרכישת דירה יסביר בצורה ברורה מה לעשות.

אבחון פסיכודידקטי לתלמידים בעלי לקויות למידה
לעיתים תלמידים בעלי לקויות למידה לא מוצאים את מקור הלקות באמצעות אבחון דידקטי ודרוש להם אבחון מתקדם הרבה יותר - אבחון פסיכודידקטי הנעשה ע"י מומחים בתחום האבחון של ליקויי למידה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI