דף הבית בניין ואחזקה נדל"ן שוק יעד נוסף לדירות 3 חדרים
שוק יעד נוסף לדירות 3 חדרים
אלעד 05/08/12 |  צפיות: 3336

האוכלוסייה המבוגרת רוצה להישאר לגור בבית ליד הנכדים.

יזמים יכולים לבנות דירות בנות 3 חדרים לצד דירות בנות 4-5 חדרים. מדובר בביקוש חברתי.

המבוגרים יכולים לסייע לזוגות הצעירים בגידול הילדים, והזוגות הצעירים יכולים לסייע להוריהם המבוגרים בעת צורך.

אנשים מבוגרים חשים יותר ביטחון ופחות בדידות כאשר ילדיהם גרים קרוב אליהם.

גם בתוכנית תמ"א הדבר יוכל לבוא לידי ביטוי, כאשר באותו בנין יוכלו לגור המבוגרים בדירה הקטנה (עם מעלית) והצעירים עם הילדים בדירה הגדולה יותר.

מדריך לרכישת דירה יציג נתון לפיו נכון להיום, 4 מכל 5 בני 65 ומעלה הינם עצמאים ו 9 מכל 10 רוצים להמשיך לגור בביתם המוכר.

לדיור מוגן עוברים אנשים עצמאיים בעלי יכולת כלכלית, אשר אינם רוצים להיות נטל על ילדיהם כאשר בריאותם תדרדר, ולכן מוכנים לוותר על סביבתם הטבעית.

אוכלוסיית בני ה 65 ומעלה עומדת כיום על קרוב ל 800,000 איש (רבע מתוכם חצו את גיל 80), ושיעור זה צפוי לגדול בשל העלייה הצפויה בתוחלת החיים.

בדיור מוגן, הפיקדון (בגובה ממוצע של 1,000,000 ₪) נשחק ב 2-3% בשנה, למשך 12-15 שנים, וזאת בנוסף לתשלום חודשי של אלפי שקלים עבור דמי אחזקה. מימון מגורים בדיור מוגן יכול להיות מחסכונות, פנסיה, ירושה, מכירת דירת המגורים או השכרתה וכן משכנתא הפוכה (קבלת הלוואה מבנק כנגד שיעבוד הדירה). חסרי דירת מגורים עצמאיים יכולים להתקבל לדיור מוגן ציבורי בתנאים מסוימים.

"הזקנים הצעירים" מעדיפים לגור בדירה משלהם ליד הילדים והנכדים (סוג של מגורים קרובים-לא קרובים רב דוריים), ולכן בשכונות חדשות יזמים ינסו לשווק למשפחה מורחבת אחת שתי דירות, אחת בת 3 חדרים והשניה בת 4 או 5 חדרים, לעיתים אף באותו הבנין.

לגבי שכונות ותיקות, אותם אזרחים ותיקים יעדיפו דירות בבניינים עם מעלית או דירות בקומת קרקע (רק כאשר ישנה תחושת ביטחון פיזי).

יועץ נדל"ן יסביר שניתן לראות שישנן שלוש קבוצות אשר מתמודדות על רכישה של דירות בנות 3 חדרים (חדשות או יד שניה): יחידים וזוגות צעירים (לא מהציבור הדתי-חרדי), משקיעים וקבוצת המבוגרים. מכאן שלדירות 3 חדרים בישראל יש ביקוש קשיח. זוג צעיר יתקשה לגדל 2-3 ילדים בדירה חדשה, בשל הגודל הקטן יחסית של החדרים, ולכן רבים מהם מחפשים דירות יד שניה מרווחות "של פעם".

לדור הצעיר ישנן 2 דאגות כלכליות עיקריות והן רכישת דירת מגורים ומימון שנות הזקנה. הפתרון לשתי הבעיות נמצא בנדל"ן.

קנייה של דירת השקעה קטנה בשנות ה 20 המאוחרות, עם מימון עצמי בגובה 200,000-300,000 ₪ ומימון חיצוני בגובה 400,000-600,000 ₪, יוביל בשלב הראשון לרכישת דירת מגורים לאחר 10-15 שנים (על ידי מכירת דירת ההשקעה), ובשלב השני לכיסוי הוצאות הזקנה (על ידי מכירת דירת המגורים).

כל התהליך ארוך השנים הזה מתחיל עם 200,000 ₪ בגיל 25, סכום אשר ניתן לגייס אותו מעבודה קשה, אורח חיים צנוע (מגורים אצל ההורים) ועזרה כספית קטנה ממשפחה.

לאחרונה נשמעו קולות מצידו של שאול מופז, אשר מציע לבטל את המע"מ על דירה ראשונה (חדשה מקבלן) או להכיר בתשלומי המשכנתא כהוצאה מוכרת במס (בקניית דירה חדשה או יד שניה). מופז, המשנה לראש הממשלה, טוען שרכישת דירה כיום אינה בהישג ידם של מרבית הזוגות הצעירים, ומציע לשנות את מדיניות הממשלה בנושא.

נכתב ע"י צביקה דורון שכתב את מדריך הנדל"ן מבית בניה מעולה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד

קידום אתרים מקצועי בגוגל! - webresult



 


מאמרים נוספים מאת אלעד
 
שוק יעד נוסף לדירות 3 חדרים
05/08/12 | נדל"ן
האוכלוסייה המבוגרת רוצה להישאר לגור בבית ליד הנכדים. יזמים יכולים לבנות דירות בנות 3 חדרים לצד דירות בנות 4-5 חדרים. מדובר בביקוש חברתי.

מדריך לקניית דירה – המחאה הבאה בדרך ?
17/05/12 | נדל"ן
רבים שואלים את עצמם האם בקיץ 2012 תפרוץ שוב מחאה חברתית ושוב נראה אוהלים פזורים בכיכרות ושדרות ברחבי הארץ.

מדריך לרכישת דירה - דירות השקעה קטנות
03/04/12 | נדל"ן
מה שחסר בארץ זה דירות חדשות קטנות, בשל התופעה ההולכת וגדלה של אנשים החיים לבד. מדריך נדל"ן לרכישת דירה יסביר בצורה ברורה מה לעשות.

אבחון פסיכודידקטי לתלמידים בעלי לקויות למידה
לעיתים תלמידים בעלי לקויות למידה לא מוצאים את מקור הלקות באמצעות אבחון דידקטי ודרוש להם אבחון מתקדם הרבה יותר - אבחון פסיכודידקטי הנעשה ע"י מומחים בתחום האבחון של ליקויי למידה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI