דף הבית חוק ומשפט כללי שירות נוטריון בעיר תל אביב
שירות נוטריון בעיר תל אביב
אלעד שניר 17/06/12 |  צפיות: 3548

עורכי דין רבים הם בעלי רישיון נוטריון ואליהם ניתן לפנות, לשם קבלת שירותי נוטריון שונים. זקוק לתרגום של מסמך משפטי? מעוניין לאמת צוואה? נוטריון תל אביב, לשירותך, לכל שירות נוטריוני, לו אתה זקוק. מהם שירותי הנוטריון השונים? מיד נסקור את המרכזיים שבהם.

בישראל, נחשב נוטריון למעין רשות ציבורית ולכן, שירותיו, הנם במחיר אחיד בכל הארץ. לפיכך, אין זה משנה אם אנו פונים אל נוטריון באילת או נוטריון תל אביב, כל משרד נוטריון, יגבה את אותו הסכום, עבור אותו שירות נוטריוני. כיצד נדע מהו התעריף עבור כל שירות נוטריוני? מיד נראה.

האם כל עורך דין בישראל, הוא גם נוטריון? לא ולא. יש לקבל רישיון נוטריון, על מנת לתת שירותים נוטריונים. מי יכול לקבל את הרישיון הזה וכיצד מקבלים אותו, נסביר להלן.

שירותי נוטריון תל אביב

סעיף 7 לחוק הנוטריונים, מפרט את רשימת שירותי הנוטריון וביניהם, מופיעים אלו:

• סעיף 7 (3)  לאשר נכונות של העתק מסמך – נוטריון יעיין בשני המסמכים, מקור והעתק, וייתן את אישורו לנכונות ההעתק.

• סעיף 7 (4)  סמכות נוטריון לאשר נכונות של תרגום מסמך – למותר לציין כי בפני הנוטריון, חייב להיות מונח מסמך המקור ולאחר שקרא אותו, יכול לאשר כי התרגום, משקף את האמור במסמך המקור.

• סעיף 7 (5) : לקבל ולאשר תצהיר או הצהרה אחרת  - החותם על המסמך, מצהיר בפני הנוטריון, כי האמור בתצהיר/בהצהרה, הוא אמת. על נוטריון תל אביב, להסביר לפונה, כי אם הכתוב במסמך, אינו אמת, הוא צפוי לעונשים הקבועים בחוק.

• סעיף 7 (11):   לאמת הסכם ממון בין בני זוג, שנחתם לפני הנישואין – נוטריון תל אביב מוסמך לאמת הסכמי ממון, אשר נכרתו בין בני זוג, שטרם נישאו.

התעריפים עבור שירותי נוטריון

שירותי נוטריון תל אביב, אינם שירותים פרטיים, אלא ציבוריים וככאלו, עלותם היא אחידה בכל הארץ וכל נוטריון, מוכרח לגבות שכר, אך ורק על פי השכר האחיד. לכל שירותי נוטריוני, התעריף שלו וניתן למצוא את רשימת התעריפים (המתעדכנת מעת לעת), באתר של משרד המשפטים. רשימה זו קרויה "הודעת הנוטריונים (שכר שירותים)".

מי יכול להיות נוטריון?

ראשית, חשוב להבהיר כי עורכי דין בלבד, יכולים להיות נוטריונים. האם פירושו של דבר, הוא כי כל עורך דין, הוא נוטריון? התשובה היא לא. רישיון עריכת דין, איננו מסמיך את עורך הדין, לתת שירותי נוטריון ועליו לקבל רישיון נפרד, הנקרא רישיון נוטריון.

רישיון זה ניתן על ידי משרד המשפטים, בכפוף לעמידה בתנאי הכשירות שבחוק הנוטריונים. על עורך הדין להיות אזרח ישראל /תושב קבע, עליו להיות עצמאי ולא שכיר, בעל וותק של עשר שנים לפחות במקצוע ועליו להיות נקי מהרשעות פליליות שיש עמן קלון ומהרשעות משמעתיות אשר תוצאתן חמורה, כמו למשל, השעיה מן הלשכה.

קבלת הרישיון, כרוכה בהגשת בקשה בכתב, כאשר על עורך הדין, למלא את כל הפרטים ולצרף את הנספחים הרלוונטיים. ישנה חשיבות מיוחדת לפירוט ניסיונו התעסוקתי של עורך הדין, היות שישנה דרישה לעיסוק פרקטי בעריכת דין, במשך עשר שנים לפחות.

ועדת הרישיונות, במשרד המשפטים, מחויבת לפרסם את שמם של עורכי הדין, המבקשים לקבל רישיון נוטריון, על מנת לאפשר לציבור להגיש התנגדות. למותר לציין, כי הועדה לא תקבל התנגדות ותמנע מעורך דין, לקבל רישיון נוטריון, אלא אם יש הצדקה אמיתית שלא להעניק רישיון נוטריון למבקש.

ניתן לקבל שירותי נוטריון, בכל עיר בישראל וכמובן גם בתל אביב. נוטריון תל אביב, מעניק לכל פונה, את השירות הנוטריוני הנדרש לו, כאשר רשימת השירותים, מופיעה בחוק הנוטריונים. מתן שירותי נוטריון בישראל, היא סמכות הנתונה לעורכי דין בלבד, אשר קיבלו רישיון נוטריון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד שניר


 


מאמרים נוספים מאת אלעד שניר
 
האם להתגרש בלי ללכת לייעוץ זוגי מתוך רצון לשקם
01/01/17 | משפחה
אחוזי הגירושין נמצאים בעלייה מתמדת, ובני זוג רבים בוחרים לפרק את החבילה ולהתגרש. אם בעבר גירושין היו בגדר אות קלון על המתגרשים, כיום גירושין הם... קרא עוד

על הוראות חוק הוצאה לפועל
בכל הנוגע להוצאה לפועל חשוב להכיר שני מושגים ראשיים: זוכים וחייבים. זוכה הוא אדם שבידו פסק דין כספי... קרא עוד

מתי תוכל לתבוע בגין הלנת שכר?
אחד הסעדים החשובים ביותר העומדים לרשותם של העובדים בישראל הוא קבלת מלוא שכרם בזמן. על פי החוק להגנת השכר, פגיעה בזכות זו של העובד עשויה להביא לתביעות חמורות... קרא עוד

האם רשלנות רפואית מובילה לרפואה מתגוננת?
התביעות הרבות בגין רשלנות רפואית מביאות את הרופאים למצב בו הם שולחים פציינטים לאינספור בדיקות לא רלוונטיות שלא משיגות שום תועלת, כשכל מטרתם היא להגן על עצמם מפני... קרא עוד

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

הליכי גירושין בשיתוף פעולה – מציאות אפשרית?
10/03/16 | משפחה
לא אחת אנו שומעים על סכסוכי גירושין קשים. בני זוג שאהבו זה את זה מאד הופכים בגירושין לאויבים מרים. האם ניתן לעשות את זה אחרת? האם אפשר לפרק את החבילה בשיתוף פעולה ומתוך כבוד הדדי? על כך במאמר שלפניכם.

האם אפשר להכריח גבר או אישה להתגרש?
21/02/16 | משפחה
האם ניתן לכפות גירושין? מה קורה כשהצד השני מסרב להתגרש, מה הסנקציות אם בכלל? זוגיות במבחן. קרא עוד

מה השכר העדכני עבור שירותים נוטריוניים
07/10/15 | כללי
שכרו של הנוטריון הינו אחיד ונקבע על פי החוק. במאמר הנוכחי נסקור את התעריף העדכני לשנת 2015 עבור השירותים הנוטריוניים השונים.

רשלנות רפואית עקב היעדר הסכמה מדעת
הסכמה מדעת מייצגת את זכותו של המטופל לקבל החלטות באשר לטיפול רפואי שיקבל והיא מעוגנת בחוק זכויות החולה. כיצד מתאפיינת רשלנות רפואית עקב העדר הסכמה מדעת?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI