דף הבית אינטרנט והחיים ברשת קידום אתרים להיות ראשון בגוגל
להיות ראשון בגוגל
זהר עמיהוד 24/01/09 |  צפיות: 3634

 

להיות ראשון בגוגל

 

אנשים תמיד אומרים שאתה צריך להיות בעמוד ראשון בגוגל אם אתה רוצה לקבל תנועה גדולה של לקוחות, נכון? ובכן, המציאות היא שלא מספיק להיות בעמוד ראשון בגוגל, צריך להיות ראשון בגוגל - ראשון בעמוד הראשון. מי שנמצא במקומות 6-10 (מיקום זה נקרא ), כלומר, צריך לגלול את החלון כדי לראות אותו, זוכה ללחיצות מעטות בלבד.

 

זה נושא חם מאוד, אבל למרבה הפלא לא פורסמו הרבה מחקרים על המשמעות של להיות ראשון בגוגל. המחקר צריך להתבצע בחדר עם עמדת מחשב שמחוברת לאינטרנט כמובן. בחדר מותקנות מצלמות העוקבות אחר תנועות הראש והעיניים של הגולש המשתתף בניסוי. הגולש מחובר למכשירי א.ק.ג. ולשאר אלקטרודות אחרות המודדות לחץ דם, דופק, זיעה, גלי אלפא ותטא (גלי מוח).

 

תוצאות המחקרים מראים ששלושת תוצאות החיפוש הראשונות מקבלות מעל 70% מהלחיצות. מקום ראשון בגוגל זוכה ל- פי 4 לחיצות מהמקום השני, ההבדל בין המקום השני לשלישי הוא פי 2!

 

למרבית העסקים זוהי בשורה רעה. עצם המצאותו של האתר שלך באותו דף בו נמצא אתר אחר שהוא מקום ראשון בגוגל, לא מבטיח לך תנועה של מבקרים. מי שנמצא קרוב לתחתית של הדף הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל מקבל "פירורים". מקומות 8-10 זוכים בין 2% ל- 3% כל אחד!

 

המסקנה ברורה: אנשים מאמינים לגוגל. אם אתה מקום ראשון בגוגל אז סימן שאתה חשוב, אז זוהי הוכחה שיש לאתר שלך ערך. אני כרגע לא מתווכח עם הנכונות של המשפט האחרון וגם לא רוצה להיכנס לדיון מהן הסיבות שאנשים מקליקים על התוצאה המופיעה מקום ראשון בגוגל. אני רוצה לציין עובדה.

 

להבין מהי המשמעות של להיות ראשון בגוגל

בואו נשחק עם כמה מספרים כדי שנוכל להבין יותר טוב את המשמעות של להיות ראשון בגוגל. אפילו אם הצלחת להיכנס לעמוד הראשון בחיפוש אחר מילת מפתח אותה מחפשים 2,000 פעמים ביום, אתה יכול לקבל 40 כניסות אם אתה במקום התשיעי – זה מעט, מעט מידי. תקבל 268 כניסות אם האתר שלך במקום שני ו- 1,126 כניסות אם אתה מקום ראשון בגוגל.

 

המספרים האלה הם להתייחסות בלבד והם יכולים להשתנות כתלות בביטוי החיפוש, בטקסט המוצג של תוצאות החיפוש וגם במנוע החיפוש. אני יכול לספר לכם שבחיפוש אחר ביטוי כללי ומאוד פופולארי, האתר שלי אינו ראשון בגוגל. המקום השני והמכובד מביא לי קצת פחות מ- 10% מהתנועה! (במקום 13% לערך כתוצאת המחקר) אתם קוראים נכון: 10% מהמחפשים לוחצים על התוצאה השנייה בדף תוצאות החיפוש של גוגל. בחיפוש אחר ביטוי מפתח מאוד ממוקד, האתר שלי נמצא במקום 8 וזוכה לחצי אחוז של התנועה! (במקום 2-3% של המחקר).

 

סיכום

תוצאת החיפוש הראשונה מביאה נתח תנועה משמעותי של מחפשים. אם אתה מתכוון לזכות בתנועה, אתה צריך לשאוף להיות ראשון בגוגל. מעבר מהמקום השני למקום הראשון יביא לך פי 4 לקוחות! ואיתו, הגדלת רווחיות האתר. אם אתה בעל חנות בקניון, האם אתה יכול להעריך מהי המשמעות של פי 4 לקוחות הנכנסים לחנות שלך? המטרה שלך היא להיות ראשון בגוגל.

 

זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מומחה לקידום אתרים אורגני בהתאמה אישית. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמכללות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט. מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 זהר עמיהוד

זהר עמיהוד
ייעוץ עסקי בנושא שיווק וקידום אתרים באינטרנט
עוזר לעסקים להיות ראשונים בגוגל
לממש את הפוטנציאל של אתר האינטרנט שלך

להביא יותר לקוחות וליצור יותר הפניות/מכירות
ת.ד. 775 אבן יהודה
טל: 09-8910462
נייד: 052-8200895



 


מאמרים נוספים מאת זהר עמיהוד
 
ניווט באתר - היכן אני נמצא?
הפעולה הבסיסית של המשתמש באינטרנט היא ללחוץ על קישורים, כדי לעבור ממקום למקום במרחבי האינטרנט, או בשפתנו – לגלוש באינטרנט בכלל, ובאתר בפרט. המרחב הוא אין-סופי ולכן הניווט בו קשה. הניווט קשה גם מכיוון שניתן בקלות לנטוש את מסלול הניווט ולהיסחף למקומות אחרים, ממש כמו בגלישה על פני הגלים.

חמישה מיתוסים בנושא קידום אתרים
במהלך תקופה קצרה צצו מיתוסים בנושא קידום אתרים באינטרנט, אולי בגלל שעדיין עוטפת את האינטרנט איזושהי מסתוריות, חוסר ידיעה שגורם לאנשים להאמין שאכן כך הם פני הדברים. זה לא רק האינטרנט אלא גם עולם המחשבים שמלא ב- 3 או 4 אותיות, ומונחים שונים שרק מבלבלים.

מה בין בניית קישורים ו... דיאטה
בניית קישורים הינה אחת הפעולות החשובות שבעל האתר צריך לעשות אם הוא רוצה להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש. כמו מרבית פעולות השיווק באינטרנט, גם תהליך זה הינו תהליך מתמשך שלא נגמר לעולם, וזאת הסיבה שזה הזכיר לי... דיאטה.
הנקודות הבאות ידגימו מדוע בניית קישורים דומה לדיאטה, ואיך הדבר יכול לעזור לך להשיג תוצאות טובות יותר בדירוג מנועי החיפוש עבור האתר שלך.


ללמוד משגיאות של אחרים בנושא קידום אתרים
הלימוד הכי מועיל הוא לימוד מניסיונם של אחרים כיצד יש לקדם את האתר כדי שיגיע למקום ראשון בגוגל. למרות שהאינטרנט צעירה בשנים (יחסית), נצבר כבר ניסיון רב ועל כן אפשר כבר משגיאות של אחרים וכמובן – מההצלחות שלהם.
אם אתה שואל איך להיות ראשון בין תוצאות החיפוש בגוגל של מילה או ביטוי אשר רלוונטיים לאתר שלך, עליך לבחון מה עשו אתרים שהצליחו, ובגדול, ולבחור משם את הכלים המתאימים לך. אפשר להתבונן ברשימת התוצאות גם מכיוון אחר, ולשאול מה יקרה אם לא תעשה את הפעולות הדרושות. האם תצליח להגיע למקום ראשון בגוגל?


קישורים דינאמיים, ככה אי אפשר להיות ראשון בגוגל
לקישורים אל האתר שלך יש חשיבות בניסיון של גוגל להעריך עד כמה האתר שלך חשוב. ככל שיש לאתר יותר קישורים המפנים אליו ויותר רלוונטיים, כך האתר יותר "נחשב", אבל, זה לא מספיק.

על מה לקוחות לוחצים בתוצאות החיפוש?
על אילו מהשניים סביר יותר שילחצו? על כל ביטוי חיפוש מציג גוגל מאות אלפים של דפים ולפעמים גם מיליוני דפים. ברור לכולם שאין לאף אחד זמן וגם סבלנות לעבור על כל התוצאות שמציג גוגל.

קידום אתרים אורגני או קישורים ממומנים?
הרבה בעלי עסקים מתלבטים בשאלה: האם לעשות קידום אורגני, או במילים אחרות SEO – Search Engine Optimizations או קישורים ממומנים הנקראים PPC – Pay Per Click? ובאותו עניין: אם קידום אתרים (SEO) אורגני חשוב כל-כך, מדוע יש כאלה המנסים למכור לנו את הרעיון ש-PPC הוא החשוב ביותר כדי להיות ראשון בגוגל?

להיות ראשון בגוגל
אנשים תמיד אומרים שאתה צריך להיות בעמוד ראשון בגוגל אם אתה רוצה לקבל תנועה גדולה של לקוחות, נכון? ובכן, המציאות היא שלא מספיק להיות בעמוד ראשון בגוגל, צריך להיות ראשון בגוגל - ראשון בעמוד הראשון. מי שנמצא במקומות 6-10 (מיקום זה נקרא under the fold), כלומר, צריך לגלול את החלון כדי לראות אותו, זוכה ללחיצות מעטות בלבד.

מאיפה להתחיל בניית אתר כדי להיות ראשון בגוגל?
עסקים שאין להם אתר אינטרנט, שואלים: מהיכן להתחיל את בניית האתר?". כמובן שיש את הדרך "הנכונה", אבל מהי בדיוק הדרך הנכונה? ואולי צריך לשאול האם בכלל יש דרך נכונה כדי להיות ראשון בגוגל?

4 סיבות מדוע הדירוג בגוגל יכול להשתנות
יכול להיות שתרגישו נוח כשאתם רואים את האתר שלכם ראשון בגוגל, אבל שום דבר אינו מובטח, הדירוג ישתנה - בזאת אתם יכולים להיות בטוחים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI