דף הבית אינטרנט והחיים ברשת קידום אתרים על מה לקוחות לוחצים בתוצאות החיפוש?
על מה לקוחות לוחצים בתוצאות החיפוש?
זהר עמיהוד 24/01/09 |  צפיות: 3598

 

על מה לקוחות לוחצים בתוצאות החיפוש? על קישורים אורגניים או על קישורים ממומנים?

 

על אילו מהשניים סביר יותר שילחצו? על כל ביטוי חיפוש מציג גוגל מאות אלפים של דפים ולפעמים גם מיליוני דפים. ברור לכולם שאין לאף אחד זמן וגם סבלנות לעבור על כל התוצאות שמציג גוגל.

 

הלקוח הסביר נעצר בדף התוצאות הראשון המכיל בדרך כלל 10 תוצאות והייתי מקצין ואומר שאותו לקוח גם לא עובר את המסך הראשון. במילים אחרות הוא רואה את חמשת התוצאות הראשונות הן בצד האורגני (הטבעי) והן בצד הממומן (בתשלום), זאת סיבה מספיק טובה כדי להיות ראשון בגוגל.

 

לפעמים, מציג גוגל עד שלוש מודעות בתשלום בצד האורגני ובכך מגדיל את מספר המודעות שבתשלום המוצגות לגולש. זה נעשה במקרים בהם יש תחרות רבת משתתפים על אותו ביטוי, כך שמצד אחד גוגל רוצה להציג כמה שיותר מודעות ומצד שני אלה הם גם ביטויים שהלקוחות מוכנים לשלם הרבה כסף עבור הקליק.

 

מבחני שמישות מראים באופן ברור שבעת חיפוש, עיניהם של הגולשים מתרכזות בפינה הימנית העליונה (בעברית) ובפינה השמאלית העליונה (באנגלית). אני מניח שגם בגוגל יודעים על המבחנים ועל התוצאות ולכן הם דואגים למקם מודעות בתשלום באותה הפינה בהתאם לשפת המימשק: עברית או אנגלית.

 

לאיזה קישור סביר יותר להניח שהגולש ייכנס, במידה ושניהם מופיעים זה לצד זה: לקישור האורגני או לזה שבתשלום?

 

התוצאות בשטח מראות כי סביר יותר להניח שאנשים ילחצו על תוצאת החיפוש האורגנית מאשר על זו שבתשלום. יחס הקלקה (מספר לחיצות חלקי מספר צפיות) שנחשב טוב הוא 5% . המשמעות היא שאם אתה בדירוג גבוה, מספר ההקלקות על האתר שלך יהיה פי 20 יותר גבוה מאשר על המודעה.

 

יש חשיבות לעצם הופעת האתר שלך בשני הצדדים של תוצאות החיפוש: הצד האורגני והצד הממומן. הופעה "כפולה" שכזאת מחזקת את המותג בעיניי המחפש. כך שזוהי סיבה טובה לדאוג לכך שאתרך יופיע בשניהם.

 

סיכום

מחקרי שמישות (Web Usability) שבין השאר בודקים להיכן מסתכלות עיניי הגולש, מראים פעם אחר פעם שאנשים כן סורקים בעיניהם את שורת תוצאות החיפוש שבתשלום שמופיעה מעל התוצאות האורגניות. הגולש הממוצע אף אינו מודע לכך שהתוצאות המופיעות בראש הדף מופיעות שם כי מישהו שילם עליהן, ולפיכך לוחץ עליהן בתכיפות גבוהה יותר מאשר אם היה יודע שאלו הם פרסומים.

זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מומחה לקידום אתרים אורגני בהתאמה אישית. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמכללות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט. מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 זהר עמיהוד

זהר עמיהוד
ייעוץ עסקי בנושא שיווק וקידום אתרים באינטרנט
עוזר לעסקים להיות ראשונים בגוגל
לממש את הפוטנציאל של אתר האינטרנט שלך

להביא יותר לקוחות וליצור יותר הפניות/מכירות
ת.ד. 775 אבן יהודה
טל: 09-8910462
נייד: 052-8200895



 


מאמרים נוספים מאת זהר עמיהוד
 
ניווט באתר - היכן אני נמצא?
הפעולה הבסיסית של המשתמש באינטרנט היא ללחוץ על קישורים, כדי לעבור ממקום למקום במרחבי האינטרנט, או בשפתנו – לגלוש באינטרנט בכלל, ובאתר בפרט. המרחב הוא אין-סופי ולכן הניווט בו קשה. הניווט קשה גם מכיוון שניתן בקלות לנטוש את מסלול הניווט ולהיסחף למקומות אחרים, ממש כמו בגלישה על פני הגלים.

חמישה מיתוסים בנושא קידום אתרים
במהלך תקופה קצרה צצו מיתוסים בנושא קידום אתרים באינטרנט, אולי בגלל שעדיין עוטפת את האינטרנט איזושהי מסתוריות, חוסר ידיעה שגורם לאנשים להאמין שאכן כך הם פני הדברים. זה לא רק האינטרנט אלא גם עולם המחשבים שמלא ב- 3 או 4 אותיות, ומונחים שונים שרק מבלבלים.

מה בין בניית קישורים ו... דיאטה
בניית קישורים הינה אחת הפעולות החשובות שבעל האתר צריך לעשות אם הוא רוצה להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש. כמו מרבית פעולות השיווק באינטרנט, גם תהליך זה הינו תהליך מתמשך שלא נגמר לעולם, וזאת הסיבה שזה הזכיר לי... דיאטה.
הנקודות הבאות ידגימו מדוע בניית קישורים דומה לדיאטה, ואיך הדבר יכול לעזור לך להשיג תוצאות טובות יותר בדירוג מנועי החיפוש עבור האתר שלך.


ללמוד משגיאות של אחרים בנושא קידום אתרים
הלימוד הכי מועיל הוא לימוד מניסיונם של אחרים כיצד יש לקדם את האתר כדי שיגיע למקום ראשון בגוגל. למרות שהאינטרנט צעירה בשנים (יחסית), נצבר כבר ניסיון רב ועל כן אפשר כבר משגיאות של אחרים וכמובן – מההצלחות שלהם.
אם אתה שואל איך להיות ראשון בין תוצאות החיפוש בגוגל של מילה או ביטוי אשר רלוונטיים לאתר שלך, עליך לבחון מה עשו אתרים שהצליחו, ובגדול, ולבחור משם את הכלים המתאימים לך. אפשר להתבונן ברשימת התוצאות גם מכיוון אחר, ולשאול מה יקרה אם לא תעשה את הפעולות הדרושות. האם תצליח להגיע למקום ראשון בגוגל?


קישורים דינאמיים, ככה אי אפשר להיות ראשון בגוגל
לקישורים אל האתר שלך יש חשיבות בניסיון של גוגל להעריך עד כמה האתר שלך חשוב. ככל שיש לאתר יותר קישורים המפנים אליו ויותר רלוונטיים, כך האתר יותר "נחשב", אבל, זה לא מספיק.

על מה לקוחות לוחצים בתוצאות החיפוש?
על אילו מהשניים סביר יותר שילחצו? על כל ביטוי חיפוש מציג גוגל מאות אלפים של דפים ולפעמים גם מיליוני דפים. ברור לכולם שאין לאף אחד זמן וגם סבלנות לעבור על כל התוצאות שמציג גוגל.

קידום אתרים אורגני או קישורים ממומנים?
הרבה בעלי עסקים מתלבטים בשאלה: האם לעשות קידום אורגני, או במילים אחרות SEO – Search Engine Optimizations או קישורים ממומנים הנקראים PPC – Pay Per Click? ובאותו עניין: אם קידום אתרים (SEO) אורגני חשוב כל-כך, מדוע יש כאלה המנסים למכור לנו את הרעיון ש-PPC הוא החשוב ביותר כדי להיות ראשון בגוגל?

להיות ראשון בגוגל
אנשים תמיד אומרים שאתה צריך להיות בעמוד ראשון בגוגל אם אתה רוצה לקבל תנועה גדולה של לקוחות, נכון? ובכן, המציאות היא שלא מספיק להיות בעמוד ראשון בגוגל, צריך להיות ראשון בגוגל - ראשון בעמוד הראשון. מי שנמצא במקומות 6-10 (מיקום זה נקרא under the fold), כלומר, צריך לגלול את החלון כדי לראות אותו, זוכה ללחיצות מעטות בלבד.

מאיפה להתחיל בניית אתר כדי להיות ראשון בגוגל?
עסקים שאין להם אתר אינטרנט, שואלים: מהיכן להתחיל את בניית האתר?". כמובן שיש את הדרך "הנכונה", אבל מהי בדיוק הדרך הנכונה? ואולי צריך לשאול האם בכלל יש דרך נכונה כדי להיות ראשון בגוגל?

4 סיבות מדוע הדירוג בגוגל יכול להשתנות
יכול להיות שתרגישו נוח כשאתם רואים את האתר שלכם ראשון בגוגל, אבל שום דבר אינו מובטח, הדירוג ישתנה - בזאת אתם יכולים להיות בטוחים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI