דף הבית אינטרנט והחיים ברשת קידום אתרים קישורים דינאמיים, ככה אי אפשר להיות ראשון בגוגל
קישורים דינאמיים, ככה אי אפשר להיות ראשון בגוגל
זהר עמיהוד 24/01/09 |  צפיות: 3783

 

קישורים דינאמיים, ככה אי אפשר להיות ראשון בגוגל

 

לקישורים אל האתר שלך יש חשיבות בניסיון של גוגל להעריך עד כמה האתר שלך חשוב. ככל שיש לאתר יותר קישורים המפנים אליו ויותר רלוונטיים, כך האתר יותר "נחשב", אבל, זה לא מספיק.

הפעילות כדי להיות ראשון בגוגל כוללות פעולות שנעשות מחוץ לאתר ומטרתם: האחת, לייצור תנועה מאתרים אחרים אל האתר שלך והשנייה להראות למנוע החיפוש עד כמה האתר חשוב.

ואיך יגיעו אל האתר מאתרים אחרים? על ידי קישור. ובכן, הרעיון הוא ליצור מארג של קישורים המפנים אל האתר ולא רק אל דף הבית. זוהי מעין מערכת הצבעה ענקית שפרוסה ברשת שמנועי החיפוש נותנים לה חשיבות רבה.

נניח ויש אתר, נקרא לו אתר א', המצביע (יש בו קישור) לאתר אחר, נקרא לו אתר ב'. גוגל מבקר באתר א' כמו שהוא מבקר באתר ב', ורואה את הקישורים המפנים מאתר א' לאתר ב'. עכשיו נניח שגוגל בא לביקור נוסף באתר א' ומוצא שהקישור שהוא, מנוע החיפוש, מצא לאתר ב' כבר אינו קיים (אולי במקומו יש קישור לאתר אחר, אבל זה ממצא לא חשוב לצורך העניין).

מה אתם חושבים שגוגל יכול להסיק מהמשחק הנקרא אין-יש-קישור? אם קודם העריך גוגל את הקישור, עכשיו הוא מבין שרימו אותו או מנסים להטות את התוצאות ולעשות קופה על חשבונו. יכול להיות גם שגוגל יבין שזה היה קישור מפרסום לתקופה קצרה.

לאורך חייו של קישור יש משמעות לטוב או לרע. קישור שקיים לאורך תקופת זמן ארוכה הינו הצבעת אמון. בעל אתר א' מצא עניין בתכנים של אתר ב' ולכן שם קישור באתר שלו אל אתר ב'. ולמה הוא שם קישור? כי הוא חשב שזה טוב ללקוחות שלו, להמשיך ולגלוש ולמצוא עניין בתכנים אשר באתר אחר.

בעל אתר א' יכול להחליט להסיר את הקישור מאתר ב', זה בסדר, זה אפשרי ולא צריך לשאול או לומר דבר לאיש, גם לא לבעל אתר ב'. אבל מה זה אומר? זה אומר שבעל אתר א' כבר לא מוצע עניין בקישור לאתר ב' ואם הוא כבר לא מוצא עניין אז גם גוגל רואה את זה כך.

ולמה אני מספר לכם את כל הסיפור הזה? אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם כדי שיהיה ראשון בגוגל עליכם ליצור קישורים קבועים. גם אם יהיו לכם עשרות ואולי אלפי קישורים דינאמיים, שהיום הם נמצאים בדף, מחר לא ומחרתיים אולי כן ואולי לא, אין להם ערך!

מנוע החיפוש עשוי למצוא קישור אליכם מאותו דף, בפעם הבאה הוא לא ימצא ובפעם אחרת הקישור ימצא או לא. הפינג-פונג הזה לא שווה לכם, הוא כן שווה למי שמנסה למכור לכם קידום אתרים בשיטה של הקישורים הדינאמיים.

 

קידום אתר באמצעות קישורים דינמיים

יש אתרים שתמורת 50 שקלים לחודש, עושים לאתר שלכם קישורים דינאמיים. איך הם עושים זאת? נניח והם החליטו להקצות שטח מסוים לקישורים בכל אחד מדפי האתר שלהם. בדרך כלל השטח הוא בתחתית תוכן הדף כך שכבר מראש אין להם, לקישורים, יחס-של-כבוד. השטח המוקצה לקישורים יכול להכיל כמות מוגבלת של קישורים, אחרת זה יראה כמו "חוות קישורים". כבר אמרתי לכם שגוגל לא אוהב "חוות קישורים" הנראות כרשימות אין-סופיות של קישורים?

נניח ובשטח המוקצה לקישורים בכל דף באתר, בחר המקדם להציג 10 קישורים. מה קורה אם בעל האתר המקדם בשיטה זו, מכר את השירות שלו ל- 500 לקוחות? אין ספק שהוא עשה עיסקה לא רעה בכלל ושלשל לכיסו עשרות אלפי שקלים, אבל מה קורה עם בעלי האתרים ששילמו?

ברור לכם שאי אפשר להציג 500 קישורים במקום שיש מקום רק ל- 10 קישורים. אז מה עושים? עושים קישורים דינאמיים. דינאמיים במובן שפעם הם מוצגים ופעם לא. נכון שהיה אפשר לכלול אותם כקישורים קבועים בדף קישורים שבדרך כלל קיים באתר, אבל אז היה רק קישור אחד. כדי להגדיל את מספר הקישורים מאותו אתר מציגים אותם בכל דף באופן משתנה/דינאמי.

 

איך אפשר לזהות קישור דינאמי?

q     בקשו ממי שמקדם את האתר שלכם לומר לכם היכן בדיוק נמצא הקישור שהוא יצר אליכם.

q     אם הוא ישתתק או יתחיל יגמגם, תדעו שזה לא בגלל שיש בו מום, אלא בגלל שהוא נתפס עם המכנסיים למטה. זה בדרך כלל מה שקורה לגברים שנתפסים עם המכנסיים למטה ובעלי אתרים שצוחקים כל הדרך לבנק עם הכסף שלכם.

q     אם יש לכם כתובת מדויקת של דף, גלשו אליה. נסו לאתר את הקישור לאתר שלכם. לא מצאתם? אז דעו שמישהו פה עובד עליכם וגם גוזל את כספכם.

q     אם יש לכם כתובת מדויקת של דף, גלשו אליה. נסו לאתר את הקישור לאתר שלכם. מצאתם? יופי! לחצו על לחצן "רענן"/ או בקיצור על . מצאו את הקישור בשנית. לא מצאתם? חבל על הכסף.

 

סיכום

קישורים דינמיים לא יועילו לכם ולא יגרמו לאתר שלכם להיות ראשון בגוגל. חבל על הכסף ועל התקוות. במחיר של 50 שקלים בחודש, אפשר לקנות 2 מנות שווארמה כולל שתייה ותאמינו לי שאתם תיהנו הרבה יותר.

 

זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מומחה לקידום אתרים אורגני בהתאמה אישית. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמכללות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט. מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 זהר עמיהוד

זהר עמיהוד
ייעוץ עסקי בנושא שיווק וקידום אתרים באינטרנט
עוזר לעסקים להיות ראשונים בגוגל
לממש את הפוטנציאל של אתר האינטרנט שלך

להביא יותר לקוחות וליצור יותר הפניות/מכירות
ת.ד. 775 אבן יהודה
טל: 09-8910462
נייד: 052-8200895



 


מאמרים נוספים מאת זהר עמיהוד
 
ניווט באתר - היכן אני נמצא?
הפעולה הבסיסית של המשתמש באינטרנט היא ללחוץ על קישורים, כדי לעבור ממקום למקום במרחבי האינטרנט, או בשפתנו – לגלוש באינטרנט בכלל, ובאתר בפרט. המרחב הוא אין-סופי ולכן הניווט בו קשה. הניווט קשה גם מכיוון שניתן בקלות לנטוש את מסלול הניווט ולהיסחף למקומות אחרים, ממש כמו בגלישה על פני הגלים.

חמישה מיתוסים בנושא קידום אתרים
במהלך תקופה קצרה צצו מיתוסים בנושא קידום אתרים באינטרנט, אולי בגלל שעדיין עוטפת את האינטרנט איזושהי מסתוריות, חוסר ידיעה שגורם לאנשים להאמין שאכן כך הם פני הדברים. זה לא רק האינטרנט אלא גם עולם המחשבים שמלא ב- 3 או 4 אותיות, ומונחים שונים שרק מבלבלים.

מה בין בניית קישורים ו... דיאטה
בניית קישורים הינה אחת הפעולות החשובות שבעל האתר צריך לעשות אם הוא רוצה להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש. כמו מרבית פעולות השיווק באינטרנט, גם תהליך זה הינו תהליך מתמשך שלא נגמר לעולם, וזאת הסיבה שזה הזכיר לי... דיאטה.
הנקודות הבאות ידגימו מדוע בניית קישורים דומה לדיאטה, ואיך הדבר יכול לעזור לך להשיג תוצאות טובות יותר בדירוג מנועי החיפוש עבור האתר שלך.


ללמוד משגיאות של אחרים בנושא קידום אתרים
הלימוד הכי מועיל הוא לימוד מניסיונם של אחרים כיצד יש לקדם את האתר כדי שיגיע למקום ראשון בגוגל. למרות שהאינטרנט צעירה בשנים (יחסית), נצבר כבר ניסיון רב ועל כן אפשר כבר משגיאות של אחרים וכמובן – מההצלחות שלהם.
אם אתה שואל איך להיות ראשון בין תוצאות החיפוש בגוגל של מילה או ביטוי אשר רלוונטיים לאתר שלך, עליך לבחון מה עשו אתרים שהצליחו, ובגדול, ולבחור משם את הכלים המתאימים לך. אפשר להתבונן ברשימת התוצאות גם מכיוון אחר, ולשאול מה יקרה אם לא תעשה את הפעולות הדרושות. האם תצליח להגיע למקום ראשון בגוגל?


קישורים דינאמיים, ככה אי אפשר להיות ראשון בגוגל
לקישורים אל האתר שלך יש חשיבות בניסיון של גוגל להעריך עד כמה האתר שלך חשוב. ככל שיש לאתר יותר קישורים המפנים אליו ויותר רלוונטיים, כך האתר יותר "נחשב", אבל, זה לא מספיק.

על מה לקוחות לוחצים בתוצאות החיפוש?
על אילו מהשניים סביר יותר שילחצו? על כל ביטוי חיפוש מציג גוגל מאות אלפים של דפים ולפעמים גם מיליוני דפים. ברור לכולם שאין לאף אחד זמן וגם סבלנות לעבור על כל התוצאות שמציג גוגל.

קידום אתרים אורגני או קישורים ממומנים?
הרבה בעלי עסקים מתלבטים בשאלה: האם לעשות קידום אורגני, או במילים אחרות SEO – Search Engine Optimizations או קישורים ממומנים הנקראים PPC – Pay Per Click? ובאותו עניין: אם קידום אתרים (SEO) אורגני חשוב כל-כך, מדוע יש כאלה המנסים למכור לנו את הרעיון ש-PPC הוא החשוב ביותר כדי להיות ראשון בגוגל?

להיות ראשון בגוגל
אנשים תמיד אומרים שאתה צריך להיות בעמוד ראשון בגוגל אם אתה רוצה לקבל תנועה גדולה של לקוחות, נכון? ובכן, המציאות היא שלא מספיק להיות בעמוד ראשון בגוגל, צריך להיות ראשון בגוגל - ראשון בעמוד הראשון. מי שנמצא במקומות 6-10 (מיקום זה נקרא under the fold), כלומר, צריך לגלול את החלון כדי לראות אותו, זוכה ללחיצות מעטות בלבד.

מאיפה להתחיל בניית אתר כדי להיות ראשון בגוגל?
עסקים שאין להם אתר אינטרנט, שואלים: מהיכן להתחיל את בניית האתר?". כמובן שיש את הדרך "הנכונה", אבל מהי בדיוק הדרך הנכונה? ואולי צריך לשאול האם בכלל יש דרך נכונה כדי להיות ראשון בגוגל?

4 סיבות מדוע הדירוג בגוגל יכול להשתנות
יכול להיות שתרגישו נוח כשאתם רואים את האתר שלכם ראשון בגוגל, אבל שום דבר אינו מובטח, הדירוג ישתנה - בזאת אתם יכולים להיות בטוחים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI