דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה דיקור סיני ואורטופדיה
דיקור סיני ואורטופדיה
אורן רחמני 10/11/12 |  צפיות: 2836

הדיקור הסיני הוא שיטה עתיקה אשר הומצאה בסין העתיקה לפני כ-5000 שנה בקירוב, בין היתר, דיקור הסיני יעיל מאוד לטיפול בבעיות אורטופדיות שונות המקשות על התפקוד היומיומי.

עצמות גופנו מרכיבות את השלד, אשר נושא אותנו לכל מקום בו אנו הולכים בחיינו, מעת לעת, וככל שעוברות השנים, ישנה שחיקה טבעית (בלאי) של מפרקי הגוף כאשר אחד הביטויים הנפוצים של שחיקה זו הוא כאב המופיע במפרקי הגוף השונים כמו ברכיים, כתפיים, מרפקים, צוואר ועוד.

חשוב לציין כי כאב יכול להיגרם גם בגלל תאונות ופגיעות טראומה של הגוף בלי קשר לגיל או לחוזק המבנה של גוף המטופל.

רפואה סינית מחלקת את גוף האדם ל-12 ערוצי אנרגיה הקרויים מרדיאנים, כל מרידיאן משתייך לאיבר אחר בגוף ונפרש לאורך תוואי קבוע, ישנם מרדיאנים המתחילים בכפות הידיים, הרגליים או באיזור הראש.

בבואנו לטפל בבעיה אורטופדית בעיניים סיניות לרוב נשאל שאלות ונבדוק בדיקה פיזית את מקום הפגיעה או איזורים מרוחקים ממנו על מנת להבין את מיקום הפגיעה המדויק, אופיו של הכאב, תדירותו, מה מיטיב או מחמיר אותו ואילו סימנים נוספים מצטרפים לתמונת הכאב ויכולים לסייע בידינו להבין את שורש הבעיה. לאחר האבחון תיקבע תכנית טיפול אשר מסתמכת על תלונת המטופל ואבחנת המטפל.

נקודות הדיקור ייבחרו גם הן לפי הבעיה בה נרצה לטפל, כאשר אורכו של כל טיפול הוא בין 40 דקות לשעה. מספר הטיפולים ייקבע לפי חומרת הכאב ובהתאם לשיפור בתחושת המטופל מטיפול לטיפול, זאת מאחר לכל מטופל קצב ריפוי משלו ויכולת שונה להתמודד עם הבעיה המקשה עליו.

חשוב לציין כי דיקור סיני לא אמור לכאוב, תפקידן של המחטים הוא להשיג תחושת "צ'י", כך נדע שהנקודה שבחרנו אכן פועלת ומסייעת לגוף בתחושת האיזון אליה אנו שואפים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורן רחמני

אורן רחמני הינו מטפל ברפואה סינית, בוגר המסלול הארבע שנתי לרפואה סינית מסורתית (Dipl Ac) במכללת סמינר הקיבוצים, ומטפל בכיר ברפלקסולוגיה. משלב בטיפול דיקור סיני, צמחי מרפא, תזונה סינית ורפלקסולוגיה. מתמחה בטיפול בנשים, תינוקות וילדים ובעיות אורטופדיה.
לפרטים נוספים אתם מוזמנים להכנס לאתר דיקור סיני
להזמנת טיפול ניתן ליצור קשר בטלפון  052-3620172



 


מאמרים נוספים מאת אורן רחמני
 
בחילות הריון ברפואה הסינית
זהו ההריון הראשון שלך. כל החברות שלך דיברו איתך על זה, והנה זה מגיע - בחילות ההריון המפורסמות הגיעו לבקר גם אותך, למה הן מופיעות? מהן הדרכים לטפל בבחילות הריון? ואילו פתרונות מציעה הרפואה הסינית לבעיה זו? האם ניתן לטפל בבעיה זו באמצעות דיקור סיני ?

שעון האיברים לפי הרפואה הסינית
היופי ברפואה הסינית הוא היכולת שלה בין היתר להשליך את המתבונן בה הרחק מן המקום בו התחיל את המסע, והוא לעולם לא יידע היכן מסעו יסתיים. אחד מן המקומות בהם ניתן לבקר בעולם הרפואה הסינית הוא שעון האיברים.

חוסר צ'י בתזונה הסינית
כשמדברים על צ'י (לפי הרפואה הסינית- אנרגיית המקור, אנרגיית החיים), מדברים על יחידת הספק, כח שיש לאיבר מסוים בגוף (לדוגמא: הלב) והוא זה אשר מסייע לו בפעילותו השוטפת, שומר על חיותו וחיוניותו במערך הכולל של איברי הגוף ומסייע לו בזרימת דם תקינה אליו וממנו.

דיקור סיני ואורטופדיה
הרפואה הסינית מחלקת את גוף האדם ל-12 ערוצי אנרגיה הקרויים מרדיאנים, כל מרידיאן משתייך לאיבר אחר בגוף ונפרש לאורך תוואי קבוע, ישנם מרדיאנים המתחילים בכפות הידיים, הרגליים או באיזור הראש. בבואנו לטפל בבעיה אורטופדית בעיניים סיניות לרוב נשאל שאלות ונבדוק בדיקה פיזית את מקום הפגיעה או איזורים מרוחקים ממנו על מנת להבין את מיקום הפגיעה המדויק, אופיו של הכאב, תדירותו, מה מיטיב או מחמיר אותו ואילו סימנים נוספים מצטרפים לתמונת הכאב ויכולים לסייע בידינו להבין את שורש הבעיה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI