דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה שעון האיברים לפי הרפואה הסינית
שעון האיברים לפי הרפואה הסינית
אורן רחמני 15/11/12 |  צפיות: 3099

היופי ברפואה הסינית הוא היכולת שלה בין היתר להשליך את המתבונן בה הרחק מן המקום בו התחיל את המסע, והוא לעולם לא יידע היכן מסעו יסתיים. אחד מן המקומות בהם ניתן לבקר בעולם הרפואה הסינית הוא שעון האיברים.

שעון האיברים הוא תיאוריה המייצגת את זרימת הצ'י (אנרגיית החיים המצויה בכל גוף חי) דרך 12 המרידיאנים, אלו הם 12 התעלות המייצגות 12 איברים עיקריים בגוף האדם. אנו נעזרים בשיטה זו לעיתים בקליניקה כאשר נרצה לחזק או לפזר תפקוד של איבר ספציפי מסויים ב דיקור סיני.

להלן פירוט השעות לפי שעון האיברים לפי שעות היממה:

ריאות- 3:00-5:00 בבוקר

מעי גס- 5:00-7:00 בבוקר

קיבה- 7:00-9:00 בבוקר

טחול- 9:00-11:00 בבוקר

לב- 11:00-13:00 בצהריים

מעי דק- 13:00-15:00 בצהריים

שלפוחית שתן- 15:00-17:00 אחה"צ

כליות- 17:00-19:00 בערב

מעטפת הלב-  19:00-21:00 בערב

מחמם משולש-21:00-23:00 בלילה

כבד- 1:00-3:00 בלילה

שעון האיברים מתאר מתי זרימת הצ'י מצויה בשיאה בכל אחד מ-12 איברים אלו, כאשר לכל איבר שעתיים כאלו ביממה. לפי השעון הסיני במצב של עודף אנרגיה באיבר מסוים, נבחר לטפל בו בשעת השיא של אותו איבר, לדוגמא, עודף חום בקיבה יפוזר באופן מיטבי בשעת השיא של הקיבה- 8:00 בבוקר, לכן נבחר לדקור נקודה המוציאה חום מן הקיבה בשעה זו.

לעומת זאת, כאשר ישנו איבר הסובל מחוסר אנרגיה, נבחר לטפל בפרק הזמן שלאחר שעת השיא של האיבר, לדוגמא, חוסר צ'י של הטחול, יטופל בשעה 12:00, שעתיים לאחר זמן השיא של הטחול עצמו.

תיאוריה נוספת הקשורה לשעון האיברים הסיני, טוענת כי חיזוק האיבר בצורה מיטבית הוא בעצם בהפרש של כ-12 שעות בדיוק מזמן השיא של האיבר החלש, כך נעשה שימוש בקוטביות שעון האיברים על מנת להשיג פוטנציאל אנרגטי מקסימלי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורן רחמני

אורן רחמני הינו מטפל ברפואה סינית, בוגר המסלול הארבע שנתי לרפואה סינית מסורתית (Dipl Ac) במכללת סמינר הקיבוצים, ומטפל בכיר ברפלקסולוגיה. משלב בטיפול דיקור סיני, צמחי מרפא, תזונה סינית ורפלקסולוגיה. מתמחה בטיפול בנשים, תינוקות וילדים ובעיות אורטופדיה.
לפרטים נוספים אתם מוזמנים להכנס לאתר דיקור סיני
להזמנת טיפול ניתן ליצור קשר בטלפון  052-3620172



 


מאמרים נוספים מאת אורן רחמני
 
בחילות הריון ברפואה הסינית
זהו ההריון הראשון שלך. כל החברות שלך דיברו איתך על זה, והנה זה מגיע - בחילות ההריון המפורסמות הגיעו לבקר גם אותך, למה הן מופיעות? מהן הדרכים לטפל בבחילות הריון? ואילו פתרונות מציעה הרפואה הסינית לבעיה זו? האם ניתן לטפל בבעיה זו באמצעות דיקור סיני ?

שעון האיברים לפי הרפואה הסינית
היופי ברפואה הסינית הוא היכולת שלה בין היתר להשליך את המתבונן בה הרחק מן המקום בו התחיל את המסע, והוא לעולם לא יידע היכן מסעו יסתיים. אחד מן המקומות בהם ניתן לבקר בעולם הרפואה הסינית הוא שעון האיברים.

חוסר צ'י בתזונה הסינית
כשמדברים על צ'י (לפי הרפואה הסינית- אנרגיית המקור, אנרגיית החיים), מדברים על יחידת הספק, כח שיש לאיבר מסוים בגוף (לדוגמא: הלב) והוא זה אשר מסייע לו בפעילותו השוטפת, שומר על חיותו וחיוניותו במערך הכולל של איברי הגוף ומסייע לו בזרימת דם תקינה אליו וממנו.

דיקור סיני ואורטופדיה
הרפואה הסינית מחלקת את גוף האדם ל-12 ערוצי אנרגיה הקרויים מרדיאנים, כל מרידיאן משתייך לאיבר אחר בגוף ונפרש לאורך תוואי קבוע, ישנם מרדיאנים המתחילים בכפות הידיים, הרגליים או באיזור הראש. בבואנו לטפל בבעיה אורטופדית בעיניים סיניות לרוב נשאל שאלות ונבדוק בדיקה פיזית את מקום הפגיעה או איזורים מרוחקים ממנו על מנת להבין את מיקום הפגיעה המדויק, אופיו של הכאב, תדירותו, מה מיטיב או מחמיר אותו ואילו סימנים נוספים מצטרפים לתמונת הכאב ויכולים לסייע בידינו להבין את שורש הבעיה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI