דף הבית בית משפחה וזוגיות חיות בית אילוף כלבים – בבית או אילוף מקצועי?
אילוף כלבים – בבית או אילוף מקצועי?
אילוף-כלבים 28/11/12 |  צפיות: 3677

היתרונות של אילוף כלבים בבית הם ברורים. אם משקיעים בתקשורת עם הכלב ועוברים איתו באופן אישי את תהליכי האילוף, הדבר נותן לכלב את ההזדמנות להיקשר לבעלים שלו. כלב הוא יצור חברתי ולהקתי שיודע לזהות את הזולת היטב, וכבעלים אתם תרצו בסופו של דבר שהוא יראה בכם את "מנהיג הלהקה", יהיה ממושמע ונאמן לכם ולא ירגיש שהוא שולט בכם או צריך להתנגד לכם. קשר מן הסוג הזה אתם תיצרו עם הכלב גם לאחר אילוף מקצועי, אבל אילוף בבית נותן הזדמנות להיכרות ארוכה ואינטימית יותר עם הכלב מגיל צעיר, ולכם תהיה תחושה שחינכתם את הכלב בעצמכם.

האלטרנטיבה לאילוף בבית

לאילוף בבית ישנן גם נקודות תורפה. גם בעלים רגישים וסובלניים, אינם מומחים בהתנהגות בעלי חיים, והם עלולים שלא לשים לב לבעיות התנהגותיות בשלב מוקדם מספיק, ולא לתת את הפידבק הנכון ביותר כדי להשיג את התוצאות המבוקשות. מאלף כלבים מקצועי הוא השקעה כספית, אבל עשוי לחסוך השקעה רבה של זמן, מאמצים ודאגות מצד הבעלים. מאלף הכלבים משקיע את מיטב זמנו ומרצו בכלב שלך, ומאפשר לך לדעת שניתנת תשומת לב מיוחד לאילוף הכלב. חוץ מזה, מדובר במקצוען שלמד את כל רזי התחום וצבר ניסיון מעשי רב באילוף, וקרוב לוודאי שהידע שלו יעשה הבדל במספר דרכים.

יתרונות של אילוף מקצועי

מאלפי כלבים יכולים לאתר סימנים מוקדמים של בעיות התנהגות פוטנציאליות, דבר שמאפשר להם לאלף את הכלב בצורה מניעתית. הם ישתדלו לטפל בבעיה מהר, לפני שהיא משתרשת והופכת קשה יותר לטיפול. מאלף כלבים מקצועי צריך להכיר את התכונות המיוחדות של כל גזע, ולאלף את הכלב בהתאם. הוא ייתן לבעלים כלים לשלוט על הכלב בסביבה הביתית, אבל גם יעבוד על יחסי התקשורת של הכלב עם הסובבים אותו, התנהגותו עם אנשים זרים, עם ילדים ותינוקות, ועם כלבים אחרים.  בסופו של דבר, תהליך האילוף של הכלב על ידי מקצוען יהיה קצר יותר וברוב המקרים אפקטיבי יותר. הכלב יחזור אל הבעלים כשהוא מחונך ומסב סיפוק, והמאלף המקצועי יצייד את הבעלים בעצות מלומדות והנחיות כיצד להמשיך את התקשורת עם הכלב בעתיד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אילוף-כלבים


 


מאמרים נוספים מאת אילוף-כלבים
 
חינוך גורים ואילופם
24/01/13 | חיות מחמד
באמצעות אילוף כלבים, ניתן לא רק להקנות לכלב הרגלים נכונים ומשמעת, אלא גם מעניקים לכלב תחושה של ביטחון ושמחה. כלב, כחיית להקה מטבעה, מאושר כאשר הוא יודע את מקומו, וכשהוא מבין מה מצופה ממנו.

על אילוף כלבים ומאלפי כלבים מקצועיים
24/12/12 | חיות בית
כאשר אנו מכניסים כלב לביתנו, אנחנו מקבלים לחיק המשפחה בעל חיים נפלא ונאמן, שקל לאהוב וכיף לקבל ממנו אהבה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שכלב איננו בן אדם. אין זאת אומרת שהוא שווה פחות מאיתנו, אלא שהוא פשוט אחר.

בעיות נפשיות לכלב? מאלף כלבים טוב הוא גם פסיכולוג.
24/12/12 | חיות בית
האם כלבך מרבה לנבוח? נושך? חופר? לועס דברים שהוא לא אמור ללעוס? האם הוא אגרסיבי, היפראקטיבי או עצבני? האם הוא פאסיבי ומדוכדך, ביישן או פחדן? מתנהג בצורה אובססיבית, למשל ברדיפה אחרי זנבו?

אילוף כלבים – עדיף כשהם גורים, אבל אפשר גם אחרת...
28/11/12 | חיות בית
כל בעלים של כלב צריך להיות ער להתנהגות של כלבו ולדעת להכווין אותה במקרה הצורך. קל יותר לטפל בכלבים מאולפים, הם גורמים לפחות בעיות ופחות נזקים, והחיים שלהם מאושרים יותר. כמו שאת החינוך שלנו בני האדם אנחנו מתחילים בגיל הרך, גיל שבו אנחנו פתוחים במיוחד להסתגל לסביבה שלנו ולעצב את האינטראקציה שלנו איתה, כך נכון הוא הדבר לגבי אילוף כלבים.

אילוף כלבים – בבית או אילוף מקצועי?
28/11/12 | חיות בית
היתרונות של אילוף כלבים בבית הם ברורים. אם משקיעים בתקשורת עם הכלב ועוברים איתו באופן אישי את תהליכי האילוף, הדבר נותן לכלב את ההזדמנות להיקשר לבעלים שלו. כלב הוא יצור חברתי ולהקתי שיודע לזהות את הזולת היטב, וכבעלים אתם תרצו בסופו של דבר שהוא יראה בכם את "מנהיג הלהקה", יהיה ממושמע ונאמן לכם ולא ירגיש שהוא שולט בכם או צריך להתנגד לכם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI