דף הבית בית משפחה וזוגיות חיות בית בעיות נפשיות לכלב? מאלף כלבים טוב הוא גם פסיכולוג.
בעיות נפשיות לכלב? מאלף כלבים טוב הוא גם פסיכולוג.
אילוף-כלבים 24/12/12 |  צפיות: 3923

האם כלבך מרבה לנבוח? נושך? חופר? לועס דברים שהוא לא אמור ללעוס? האם הוא אגרסיבי, היפראקטיבי או עצבני? האם הוא פאסיבי ומדוכדך, ביישן או פחדן? מתנהג בצורה אובססיבית, למשל ברדיפה אחרי זנבו? ממש כמו אצל בני אדם, גם אצל כלבים ההתנהגות היא ביטוי לעולם פנימי, החצנה של מה שמתרחש בנבכי נפשו של הכלב. הפסיכולוגיה של הכלב היא ענף באילוף הכלבים ולמעשה, מאלף כלבים טוב אמור להבין אותה ולדעת לטפל בה. הוא לא עושה זאת על ידי ישיבה בכורסא מול הכלב ודיון בפירושם של החלומות שלו, כמובן. פסיכולוגיה של כלבים פשוט באה לידי ביטוי בהרגלים שלהם, וניתן לתקן הרגלים רעים על ידי יחס נכון של התניה ושימוש נכון בחיזוקים.

מהי פסיכולוגיית כלבים?

פסיכולוג כלבים מנסה לראות, ככל הניתן לבן אנוש, את העולם מנקודת מבטו של הכלב. הכלב הוא חיית להקה, ובאופן אינסטינקטיבי הוא מצפה לקשר חברתי הירארכי. הסדר ההירארכי בלהקה, לפי ראות הכלב, מושתת על כבוד ועל כיבוד גבולות. הבעיות ההתנהגותיות הנפוצות ביותר אצל כלבים הן בעיות של פרעות ואגרסיה, המופיעות אצל כלבים שלא יודעים את מקומם בהירארכיה של הלהקה.  הכלב צריך לראות בכם, הבעלים, את מנהיג הלהקה שלו. הוא צריך להתייחס אל ילדיכם כבכירים ממנו בהירארכיה, וכדומה. כאשר כבוד הלהקה מונחל לו, הכלב ממושמע וצייתן יותר, ומפגין כניעות במקום שתלטנות ודומיננטיות. ברגע שהכלב מכיר בבעליו כמנהיג הלהקה, ניתן להציב לו גבולות.

תוצאות האילוף הפסיכולוגי

מקצוען המסוגל לפענח את מצבו הנפשי של הכלב, העומד מאחורי דפוסי ההתנהגות שלו, יכול להשיב את המושכות לידי הבעלים. כאשר אתם מנהיגי הלהקה, הכלב ילך לצידכם או אחריכם ולא ירוץ לפניכם, הוא יתעורר איתכם בבקרים, ידע מתי והיכן לעשות צרכים, יקשיב להוראותיכם ואף יחכה ויצפה להן. הוא לא יתחנן ולא ידרוש אוכל או תשומת לב, אלא יחכה שזה יבוא מכם. הוא יפנה לכם את הדרך כשאתם רוצים לעבור וישב למרגלותיכם כאשר אתם יושבים. הוא יחכה בסבלנות בבית כשאתם יוצאים, ויאפשר לכם לפתוח את הדלת לאורחים בלי להתפרץ. באופן כללי, הוא יחכה להזמנה מכם ולא יגרור אתכם אחריו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אילוף-כלבים


 


מאמרים נוספים מאת אילוף-כלבים
 
חינוך גורים ואילופם
24/01/13 | חיות מחמד
באמצעות אילוף כלבים, ניתן לא רק להקנות לכלב הרגלים נכונים ומשמעת, אלא גם מעניקים לכלב תחושה של ביטחון ושמחה. כלב, כחיית להקה מטבעה, מאושר כאשר הוא יודע את מקומו, וכשהוא מבין מה מצופה ממנו.

על אילוף כלבים ומאלפי כלבים מקצועיים
24/12/12 | חיות בית
כאשר אנו מכניסים כלב לביתנו, אנחנו מקבלים לחיק המשפחה בעל חיים נפלא ונאמן, שקל לאהוב וכיף לקבל ממנו אהבה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שכלב איננו בן אדם. אין זאת אומרת שהוא שווה פחות מאיתנו, אלא שהוא פשוט אחר.

בעיות נפשיות לכלב? מאלף כלבים טוב הוא גם פסיכולוג.
24/12/12 | חיות בית
האם כלבך מרבה לנבוח? נושך? חופר? לועס דברים שהוא לא אמור ללעוס? האם הוא אגרסיבי, היפראקטיבי או עצבני? האם הוא פאסיבי ומדוכדך, ביישן או פחדן? מתנהג בצורה אובססיבית, למשל ברדיפה אחרי זנבו?

אילוף כלבים – עדיף כשהם גורים, אבל אפשר גם אחרת...
28/11/12 | חיות בית
כל בעלים של כלב צריך להיות ער להתנהגות של כלבו ולדעת להכווין אותה במקרה הצורך. קל יותר לטפל בכלבים מאולפים, הם גורמים לפחות בעיות ופחות נזקים, והחיים שלהם מאושרים יותר. כמו שאת החינוך שלנו בני האדם אנחנו מתחילים בגיל הרך, גיל שבו אנחנו פתוחים במיוחד להסתגל לסביבה שלנו ולעצב את האינטראקציה שלנו איתה, כך נכון הוא הדבר לגבי אילוף כלבים.

אילוף כלבים – בבית או אילוף מקצועי?
28/11/12 | חיות בית
היתרונות של אילוף כלבים בבית הם ברורים. אם משקיעים בתקשורת עם הכלב ועוברים איתו באופן אישי את תהליכי האילוף, הדבר נותן לכלב את ההזדמנות להיקשר לבעלים שלו. כלב הוא יצור חברתי ולהקתי שיודע לזהות את הזולת היטב, וכבעלים אתם תרצו בסופו של דבר שהוא יראה בכם את "מנהיג הלהקה", יהיה ממושמע ונאמן לכם ולא ירגיש שהוא שולט בכם או צריך להתנגד לכם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI