דף הבית חוק ומשפט ירושה צוואה ומה שמסביב
צוואה ומה שמסביב
rina 28/03/13 |  צפיות: 7251

תמיד הדימוי של הצוואה הוא שבעת פטירת המוריש מיד מועברים הנסים אל היורשים, אך לא כך תמיד קורה. לצוואה בהמון מהמקרים ישנן תוספות, לעיתים המוריש רושם מפורשות הוראות אשר "מעכבות" את קבלת הרכוש, או "מחלקות" את הרכוש המורש לחלקים. מה הכוונה? לדוגמא כאשר המוריש רושם מפורשות כי נכדו יקבל את הרכוש במלוא 18 שנה\ סיום צה"ל\ תחילת לימודים\ חתונה.  כמו כן יכול להכתב בצוואה כי אחת לחודש\ לחצי שנה יועבר סכום מסויים לחשבון היורשים. כל זאת מוכר בחוק וחוקי לחלוטין, ויש לקחת זאת בחשבון גם בתור עורכי הצוואה וגם בתור היורשים הנהנים ממנה.

האם ידעתם שכאשר כותבים\ מקבלים צוואה חשוב להתחשב בשיקולי המס? במדינת ישראל משלמים מס בסיטואציות שונות, מסכומים שונים שנכנסים לחשבון. אם כךיוטל על היורשים מיסוי במקרים מסויימים כאשר יקבלו לידם את הירושה או כאשר ירצו למכור את הנכס שקבלו בירושה.

במקרים כאלו יש לבחון היטב את האופציות השונות המצויות בידיי המוריש כך שהיורשים יוכלו ליהנות בעצם מאותו חלק של הירושה שהמוריש התכוון להוריש לו, אולם לשלם פחות מס למדינה מתוך אותו חלק בירושה.  זה לא שקר על המדינה, אם עושים זאת חוקית ופונים לעורך דין עיזבון על מנת להתייעץ ולעשות זאת כנדרש- אין שום בעיה.

ישנם נספחים שחשוב ורצוי מאד לצרף ללצוואה על מנת להבטיח ככל שניתן, כי בבוא היום, יבוצע האמור בה. אחד מן המסמכים שמומלץ לצרף הוא אישור מרופא שמעיד כי המוריש בריא בנפשו וכתב את הצוואה משיקולים בהירים. כמו כן אם ניתן הדבר- להשיג אישורים לכלל הנכסים שאתם רוצים להוריש- אשר יוכיחו כי הנכסים אכן שלכם. באם הצוואה נחתמה מול עורך דין צוואה- רצוי לצרף גם מסמך ממנו- כי אתם אלו שכתבו וערכו את הצוואה למולו- וכל הכתוב והנאמר בה הוא רצונכם האישי בלבד!

אתם מבינים אם כן עכשיו שישנה חשיבות לתוספות נוספות לצוואה, כמובן שהכל תלוי בסוג הצוואה ובתוכן שבתוכה. אין מסמך שמסביר במיוחד מה המסמכים שיש לצרף לצוואה- אבל בהתייעצות עם גורמים משפטים ניתן לקבל את התשובה לכך. כמו כן אתם בטח תבינו לבד- במידה ומוריש רוצה להוריש את כלל רכושו או חלקו לאדם כיבכול "זר" אך המוריש טוען כי הוא בנו- עליו להוסיף לצוואה הוכחה לכך- על מנת למנוע בעתיד התקוממות על אי כשירות הטענה הזו.

  • · הכותב אינו עורך דין ירושה או בעל מקצוע בתחום המשפטים. אין לראות באמור לעיל ייעוץ או חיווי דעת משפטי.

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 rina


 


מאמרים נוספים מאת rina
 
צוואה ומה שמסביב
28/03/13 | ירושה
מספר דברים שיש לציין בכל הנוגע לצוואה וכל מה שקושר ונוגע בה...

יומולדת קטן
האם כל יומולדת של הילדים שלכם חייב להיות מפוצץ עם כדור פורח ולהטוטים!? איך אפשר להכין לילד יום הולדת קטן- אך איכותי!?

מארגנת או משכירה?
את הסרט של ג'ניפר לופז "מארגנת החתונות" סביר להניח שכמעט כל אחד ואחת מכם ראיתם. מה עדיף? להיות הג'ניפר שמארגנת לעצמה את החתונה או הג'ניפר שמארגנת לאחרים ומקבלת על כך כסף? מה עדיף? לארגן או להשכיר מארגן?

צוואה בפני רשות
31/01/13 | ירושה
אחת האופציות ליצירת צוואה הינה בפני רשות. מה המשמעויות ? כיצד בדיוק יש לעשות זאת- כל זאת ועוד במאמר המוצג לפניכם.

יום הולדת בחורף
הימים האחרונים היו כל כך קרים, סופות וסערות ושיטפונות.. איך חוגגים ככה יום הולדת לילדים?!

השפעה על הצוואה
רבים הם האנשים שעורכים צוואה בטרם עת, אך מה ההתערבות המותרת על פי חוק מצב קרובי המשפחה השונים בנושא?

מערכת לקידום
אם החלטתם לקדם אתר ואתם מחפשים מערכת טובה לעבוד איתה, כדאי שתקראו את המאמר שמסביר מה יש לבדוק במערכת ומה חשוב שיהיה בה לקידום טוב ומוצלח של האתר.

עורכי דין לנושאי ירושה
26/12/12 | ירושה
האם אנחנו צריכים עורכי דין לענייני ירושה או שמא נוכל להסתדר גם ללא עזרתם?

ירושה על פי חוק
11/12/12 | ירושה
מה מגדיר החוק וכיצד בנוגע לנושאי הירושה? החוק נחקק לפני כ 40 שנה, האם שונה והותאם מאז?

חגיגת יום הולדת לילדים
חגיגת יום ההולדת לילדים שלנו זה אירוע חשוב ומכונן! צרי לארגן אותו כמו שצריך ולשיג דגש על הדברים הנכונים. שיהיה לכולנו בהצלחה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI