דף הבית חוק ומשפט רשלנות רפואית תביעות רשלנות רפואית - למי פונים?
תביעות רשלנות רפואית - למי פונים?
totach kidum 30/10/18 |  צפיות: 9519

פירושה של רשלנות רפואית הינו מתן טיפול רפואי או שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה.

מדובר בסטייה הגורמת נזק למטופל, נזק אשר לא היה נגרם אלמלא הסטייה. שאלת קיומה של רשלנות רפואית מצד רופא תבחן לאור הקריטריונים הקבועים בסעיף 35-36 לפקודת הנזיקין, לפי מבחן סבירות הטיפול רפואי שננקט או שלא ננקט, וכן לפי הידע הרפואי הקיים ביחס לתקופה ספציפית.

לא כל פגיעה פיסית או נפשית שנתגלתה במהלך או לאחר מתן טיפול רפואי ולא כל מחלה שנתגלתה מקורן ברשלנות רפואית המזכות בפיצוי כספי.

בכדי שתקום ללקוח הניזוק עילה לקבלת פיצוי ,על התביעה לקיים שלושה עקרונות יסוד:

העיקרון הראשון הינו הוכחת עצם קיומה של התרשלות. הוכחת ההתרשלות נעשית באמצעות הגשת חוות דעת רפואית תומכת בעצם ברשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם לדוגמה.

העיקרון השני הינו קיומו של קשר סיבתי. יש צורך לבסס ולהוכיח קיומו של קשר בין הטיפול הרפואי הרשלני שניתן לבין קיומו של נזק.

העיקרון השלישי - התרחשותו של נזק. חוות הדעת הרפואית קובעת את שיעור הנזק שנגרם.

רשלנות רפואית קיימת בכל ענפי הרפואה המודרנית, ולכל תחום מאפיינים ייחודיים; כך למשל יכולה לבוא לידי ביטוי רשלנות רפואית בביצוען של פרוצדורות רפואיות שונות כגון ביצועם של ניתוחים הכרחיים מבחינה רפואית, ביצועם של ניתוחים פלסטיים וקוסמטיים, רשלנות בטיפולי שיניים, רשלנות בתחום המיילדות והגניקולוגיה בביצוע מעקב הריון לקוי, ורשלנות רפואית בלידה עצמה.

למידע נוסף על רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם אתם מוזמנים להכנס לפורטל סרטן צוואר הרחם.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 totach kidum


 


מאמרים נוספים מאת totach kidum
 
Учеба старше 50 лет
Многие университеты и колледжи в Израиле, наряду с профессионально-техническими школами и учебным

סוגי תוספות שיער
03/06/19 | הכרויות
לא כל אישה מרוצה ממה שהטבע נתן לה וזו הסיבה העיקרית לכך שנשים עושות ניתוחים פלסטיים, עוברות שינויים שונים של צביעת שיער, שימוש בעדשות צבעוניות ועוד. אם יש משהו שיחסית קל לשנות כשלא מרוצים ממנו זה השיער, ואם גם את רוצה לעשות שינוי בשיער שלך הגעת לכתובת הנכונה.

מציאת משרד עורך דין
30/10/18 | ביטוח
לא פשוט בימינו לבחור משרד עורכי דין איכותי: השוק מוצף במשרדי עורכי דין בכל תחומי ההתמחות הקיימים ולמעשה, אי אפשר לעבור רחוב סואן מבלי להיתקל לפחות במשרד אחד של עורכי דין.

מציאת משרד עורך דין
30/10/18 | ביטוח
לא פשוט בימינו לבחור משרד עורכי דין איכותי: השוק מוצף במשרדי עורכי דין בכל תחומי ההתמחות הקיימים ולמעשה, אי אפשר לעבור רחוב סואן מבלי להיתקל לפחות במשרד אחד של עורכי דין.

תביעות רשלנות רפואית - למי פונים?
במידה ויש לך חשש לרשלנות רפואית והתגלה אצלך סרטן צוואר הרחם, כנסי לפורטל המידע עוסק על כל דרי ההתמודדות וכיצד את יכולה למצות את הזכויות לך עקב הרלנות.

משרד עו"ד תביעות ביטוח שישיג לכם את הפיצוי שמגיע לכם
30/10/18 | ביטוח
משרד עו"ד פייל ושות' בעל נבחרת מנצחת של עורכי דין המתמחים בתביעות ביטוח נגד החברות הגדולות במטרה לתת לכל מבוטח את ההזדמנות לקבל את הפיצוי המלא שמגיע לו.

יועץ בטיחות בעבודה
בעסקים המעסיקים עובדים חשוב מאוד לשכור את שירותיו של יועץ בטיחות בעבודה, זאת על מנת להימנע מתאונות ומפגעים העשויים לגרור את העסק לנזקים משמעותיים. מנהלים בעסקים פועלים בדרך כלל ב-2 גישות אפשריות

3,000 ישראלים מוכרים ב"אטסי" איך זה עובד? ומהם סודות ההצלחה?
etsy אתר האינטרנט המוביל, הקניון הוירטואלי הידוע המכיל כ – 20,000 חנויות מקוונות של יצירות אופנה תכשיטים, עבודות אמנות, פרטי אספנות, וינטאז', עבודות יד של יוצרים מכל רחבי העולם.

לוגו הוא המצפן הגרפי של העסק
עיצוב לוגו הוא המצפן הגרפי של כל חברה, עסק או נותן שירות. קיימים 4 אבות טיפוס ללוגו. לוגו הוא אייקון רב השפעה, המסייע בזיהוי מוצר או שירות על פני המתחרים.

ייעוץ זוגי - בגדר זכות, לא חובה
כיצד ייעוץ וטיפול זוגי נכון יכול לסייע כמעט לכל זוג, מה לומדים לאורך התהליך ואיך בסופו של יום הוא מסייע להמציא את הזוגיות מחדש - התשובות לפניכם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI