דף הבית פיננסים וכספים מט"ח סקירת מט"ח שבועית שבין 10/08/09-14/08/09
סקירת מט"ח שבועית שבין 10/08/09-14/08/09
ענבר צייגר 10/08/09 |  צפיות: 3130

דולר-שקל: אכן גילינו במהלך שבוע המסחר החולף מימושים צפויים, כפי שנמסר בסקירה הקודמת, ואשר באו לידי ביטוי בהתחזקות מחודשת של הדולר. אולם המצב למרות הכול - נשאר כפי שהיה, קרי - כשמדובר במבט רחב אנו עדיין למדים על חוסנו של המלך הדובי. אולם יש לנקוט משנה זהירות לאור מגמה מעורבת, הגם שמדובר על נטייה למהלכי שורט בטווח היותר ארוך. הדולר אכן התחזק לעת עתה, אך למרות שהגיע לקו בלימה ספק אם בטווח הקצר הוא ייעצר כרגע. צריך להביא בחשבון שטרם העליות האחרונות של המטבע האמריקאי היינו עדים לתיקון טכני מלא ויציאה ממנו, כך שכל מהלך העליות, שגם לווה בעוצמה רבה, עשוי להמשיך עוד זמן מה. ובכל זאת לא מומלץ כרגע להסתמך ולהשתלב בגל העליות האחרון, וזאת במיוחד בשל העובדה שאנו לא מוצאים בו תיקונים, מעבר לעובדה שצוינה תחילה על כיוון כללי שעדיין דובי, כך שפוזיציית לונג עלולה בשלב זה להיות מאוד מסוכנת. מאידך, רצוי להמתין לפריצת שער 3.8580 בכיוון מטה כדי להיות בטוחים בעסקאות השורט.

יורו-דולר: המהלך השוורי מרגע פריצת התבנית כמעט והושלם, אם כי לא לגמרי. אולם לקראת סוף שבוע המסחר החולף היינו עדים לניסיון לפריצת השיא האחרון - ניסיון שלא זכה להצלחה. התיקון שבא לאחר מכן הגיע עד למיצויו המלא, בעוד השער נסגר על קו הבלימה של "פיבונאצ'י", מה שעשוי לסמל על המשך עליות צפויות. אולם בכל זאת נכון לרגע זה הסימנים מעידים שבטווח הקצר אנו עשויים להבחין בירידות שערים. מה גם שמתחילה מגמת התכנסות של הצמד. איתות הכניסה לפוזיציית שורט עשויה לבוא עם פריצת שער 1.4145 בכיוון מטה, אך יש לקחת את העסקה בכמה "מנות", בעוד שראוי להיות עם היד על הדופק, היות שניכר שהמנה הראשונה שלאחר פריצת השער האמור לא בהכרח תאחר לבוא.

סטרלינג-דולר: כפי שנמסר בסקירה הקודמת התעורר ספק באשר לעליות להן התוודענו לאחרונה, וכפי שאכן קרה - היינו עדים לקראת סוף ימי המסחר האחרונים של השבוע החולף ליומיים של ירידות ש"חיסלו" לא מעט מהעליות שקדמו להם. לכן מי שהיה ער להמלצה שלא למהר ולגלוש על אותו גל עליות - הרוויח. בבחינת תמונת המצב בהיבט כולל אנו מוצאים שניסיון השער לפרוץ את קו ההתנגדות הקריטי שגם כלל שלוש "נגיעות", כמו גם סיום תיקון טכני מלא של "פיבונאצ'י", היה בבחינת מה שניראה כרגע פריצת שווא. מתלווים לכך סימנים המעידים דווקא על המשך אפשרי של הירידות שאליהן ניראה שנכון להצטרף לאחר פריצת שער 1.6630 בכיוון מטה עם יעד ראשון בשער 1.64 .

דולר-יין: חרף יום המסחר האחרון של השבוע החולף בו נרשמה עליה משמעותית בשער הדולר למול עמיתו היפני, וזאת כהמשך למגמת עלייה מינורית שהחלה כבר לפני כחודש, בכל זאת אנו נמצאים בצומת דרכים קריטית לגבי הצמד. מצד אחד אנו מוצאים שגל העליות האחרון לאחר סיום תיקון טכני מלא של גל הירידות הדומיננטיות שקדם לו. בנוסף - השער פרץ את קו המגמה היורד עם יום המסחר האחרון של שבוע המסחר שחלף. אולם מצד שני רק חלק מהאינדיקאטורים מצביעים על המשך אפשרות גל העליות, בעוד האחרים מצביעים דווקא להפך, ואף ישנם כאלה שלגמרי סותרים. ניראה שנכון במקרה של צמד זה לשבת "על הגדר" לכמה זמן עד שיתבהרו העניינים. שכן מהלך דרמטי של עליות אמור להוביל לאחריו למימושים ולכן לא תמיד חכם יהיה להיכנס בשלב זה לפוזיציית לונג. לעומת זאת עדיין אין איתותים מספיק אמינים לשינוי מהלך שיכול לסייע בהחלטה להיכנס לפוזיציית שורט.

דולר-קנדי: גם בצמד זה אנו עדים לסימנים סותרים ולא חד משמעיים, הנוטעים את התחושה שאולי נכון יותר להפנות את משאבינו ומרצנו למסחר בכל זאת על צמד אחר. שכן ישנם אמנם יותר אינדיקאציות המלמדות על אפשרות לימי מסחר ראשונים שווריים בתחילת שבוע המסחר הקרוב, אך לעומת זאת יש להבחין בכמה נושאים שיש לתת עליהם את הדעת: 1. גל הירידות שיצא מתיקון טכני יצר שפל חדש; 2. קו התמיכה בשער 1.0810 נפרץ כלפי מטה, אם כי חשוב לציין שהוא גם חזר מעלה, כך שנוצרה בעצם פריצת שווא, בעוד קו התמיכה האמור לא הפך לקו התנגדות - מה שמלמד שהטרנד הדובי בכללותו נכון לכרגע אינו "בריא". אבל לעומת זאת אם נשים לב נפרץ קו המגמה העולה בכיוון מטה, המחיר תיקן עצמו עד לקו המגמה העולה האמור, "נגע ובדק" את המחיר ושוב חזר מטה, ורק לאחרונה מסתמנת עליה חזרה, אך זו טרם פגשה את אותו קו מגמה עולה מדובר. לכן - לאור מספק סימנים סותרים ואי וודאיים אלה ראוי שלא להיות מעורב לעת עתה בפוזיצייה על צמד זה עד שיתבהרו העניינים לגביו, ובמקום זאת - להעדיף צמד אחר "ראוי" יותר למסחר.

אוסטרלי-דולר: מדי כמה זמן הצמד הזה נכנס לתקופה של התנהלות "מוזרה" וכנראה שאנו חווים עוד אחת מתקופות אלו בשלב זה. חרף גל העליות הארוך שמציין מגמה ראשית שוורית, אנו עדים כמעט מאותו פרק זמן בו החלה מגמה ראשית זו להתרופפות בנפח ומחזורי המסחר, שמקבלים גם גיבוי באינדיקאטורים השונים. בנוסף לכך אנו מוצאים ששבוע המסחר האחרון הצביע על "עייפות" ניכרת מצד הקונים, בעוד יחסי הכוחות מופנים כרגע למוכרים דווקא. לזה מתלווה העובדה שהיו ניסיונות לפרוץ את השיא כלפי מעלה ממש לאחרונה שלוש פעמים, אך ללא הצלחה ("טריפל-טופ"), בעוד השער "משחק" כבר כמה ימים על גבול סיום התיקון הטכני של גל הירידות. כל הסימנים הללו עוד מעצימים יותר את ההערכה שאנו צפויים לראות בהמשך את תחילתו של גל ירידות, אלא שנכון לרגע זה עדיין - למרות כל הסימנים - הסבירות אמנם גבוהה שהוא יגיע, אולם אין איתות מתאים המאשר זאת באופן סופי. לכן נכון אמנם לבחון כניסה לפוזיציות שורט שנראות יותר סבירות בשלב זה, אך בכל מקרה יש לנקוט משנה זהירות במסחר על צמד זה, היות שעדיין האופציה לעליות אינה סגורה לחלוטין, מה גם שהשער טרם הגיע לקו ההתנגדות הקרוב שנמצא במרחק של מעט למעלה ממאה פיפסים במעלה הגרף.

דולר-פרנק: המגמה המעורבת - עליה דווח במהלך הסקירה הקודמת, ולפיה למדנו שחרף יציאת השער מה"משחק" על קו המגמה העולה שהתבצע בעבר ופניה כלפי מטה בהמשך למגמה המשנית הדובית וליציאה מתיקון טכני של גל העליות שקדם לו, היינו עדים בכל זאת לכוחות מנוגדים חזקים בשוק. ואכן המגמה המעורבת האמורה הופיעה במלוא עוזה במהלך שבוע המסחר החולף. רמת התמיכה לבסוף לא נפרצה ולכן לא ניתן לנו האות להיכנס לפוזיציות דוביות. לעומת זאת אנו למדים שבנוסף לאי הפריצה האמורה הופיעו כמה "נגיעות" נוספות של ימי המסחר האחרונים על קו התמיכה. כל זאת לימד על סבירות גבוהה - שאכן הוכחה והתממשה - לעליות חדות בשער המטבע האמריקאי כפי שנוכחנו לדעת בעיקר ביום המחסר האחרון של שבוע המסחר החולף. לעת עתה ישנם יותר סימנים המצביעים על התמתנותן של העליות, ותחילתם של מימושים, שעשויים להמשיך עוד לפחות לאורך יום או ימי המסחר הראשונים של שבוע המסחר החדש הקרוב, אולם יש להיות עם היד על הדופק, נוכח "זרע הפורענות" של התקופה האחרונה בצמד זה. אין להוציא מכלל ספק את האופציה שייתכן ובהמשך נוכל עדיין להבחין בירידות שערים, שתלווינה בפריצת קו התמיכה.

לקריאת סקירות נוספות בתחום המט"ח מבית פורקס פרוז

הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.
אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ענבר צייגר


 


מאמרים נוספים מאת ענבר צייגר
 
סקירת מדדים שבועית 14.12.09
מדד דאו-ג'ונס - אין למעשה הרבה חדש לגבי מדד זה מכפי שהובא בסקירה הקודמת. עדיין ניכר מאבק עיקש בין הקונים והמוכרים, בעוד הדבר מקבל את ביטויו בגרף מדשדש לאורך זמן רב יחסית. כמו-כן, אנו עדיין מוצאים שגל העליות נחלש, המומנטום גם הוא "מדשדש" ועם הפנים לכוח הולך ודועך, ובנוסף, גם האינדיקאטורים האחרים מצביעים על סיפור דומה

סקירת מט"ח שבועית 14.12.09
14/12/09 | מט"ח
דולר שקל: כמעט ואין שינוי מהסקירה משבוע שעבר. כפי שנמסר, קשה היה לומר שגל הירידות שפקד את המטבע האמריקאי הגיע לסיומו, ואכן גילינו במהלך שבוע המסחר החולף, שלאחר פתיחת מסחר בעליות, שאף חצו את המחיר 3.8000 ושאיפשר להיכנס לעסקת לונג צנועה, שהניבה רווח עד לקו ההתנגדות, מצאנו לאחר מכן שוב ירידות שערים שלוו בהתחזקותו של המטבע הישראלי דווקא.

סקירת נאסדק ודאו ג'ונס שבועית 7.12.09
08/12/09 | שוק ההון
מדד דאו-ג'ונס - אכן האפשרות להמשך עליות, כפי שהובא בסקירה הקודמת, בא לידי ביטוי בשבוע המסחר החולף. יחד עם זאת, גם כן כפי שנמסר בסקירה הקודמת, גל העליות הולך ונחלש.

סקירת מט"ח שבועית 7.12.09
08/12/09 | מט"ח
דולר שקל: כפי שהובא בסקירה הקודמת - הצפי לירידות בשבוע המסחר החולף אכן לא אכזב. כמו-כן הומלץ לסוחרים שלא "ללכת שולל" אחר המגמה הדובית המסתמנת היות שעדיין ניכר הכוח אצל הרוכשים. גם תסריט זה אכן התממש - ביום המסחר האחרון של השבוע החולף הגיעו עליות משמעותיות באופן יחסי לאחר שבוע של ירידות שערים של הדולר מול עמיתו הישראלי

סקירת מט"ח שבועית 30.11.09
30/11/09 | מט"ח
דולר שקל: אכן מי שפעל בהתאם להנחיות שהובאו בסקירה הקודמת - מסתבר בדיעבד שהפעיל בהחלט "שכל ישר". הסימנים הצביעו שאכן אנו עומדים בפני מהלך תיקונים לגל העליות שקדם לו, ושלגביו הופיעו סימני בלימה, אך בד בבד הסוחרים הוזהרו להיות עם היד על "הדופק" עם פוזיציות השורט. בפועל אכן נר ההיפוך שאותת על אפשרות לכניסה לפוזיציה דובית נפרץ וכניסה למהלך יורד היה נכון וראוי.

סקירת מדדים שבועית 30.11.09
30/11/09 | שוק ההון
הסקירה משבוע שעבר הוכיחה עצמה. הומלץ שלא להמשיך ולהסתמך על המשך עליות אפשריות, ובוודאי שלא להיגרר אחר פוזיציות שווריות, וזאת חרף העובדה שהמגמה ממשיכה להיות עולה, כמו גם קו המגמה עצמו. הצפי לירידות שערים רק הלך וגבר, ואכן צפינו בו במהלך שבוע המסחר החולף.

סקירת מכשירים כלליים 23-27/11/09
25/11/09 | השקעות
מדדים עולמיים וניתוח פנדומנטלי מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

סקירת מט"ח שבועית 23-27/11/2009
25/11/09 | מט"ח
ניתוח טכני ושערים מצטלבים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

נאסדק ודאו ג'ונס - סקירת מדדים שבועית
16/11/09 | שוק ההון
מדדים עולמיים ויומן אירועים כלכליים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.

סקירת מט"ח שבועית 16-20/11/2009
16/11/09 | מט"ח
ניתוח טכני ושערים מצטלבים מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט"ח הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI