דף הבית רוחניות גלגול נשמות גלגול נשמות
גלגול נשמות
אורי 13/12/09 |  צפיות: 14613

גלגול נשמות

גלגול נשמות הוא עוד משהו שקשור בעולם מיסטיקה, הוא מהשורש "גלגל" כלומר גלגל הנשמה הנמצא בתנועה מתמדת ועם כל סיבוב שלו.הולכות נשמות ובאות במעגל של לידה, צמיחה, מוות, ושוב לידה.

צמיחה - מתרחשת בגוף במהלך פרק בחיים אחד.

לידה - התפתחות תאים הורות ומוות, גוף ישן מוליד גוף חדש וכל יש המשכיות של הגוף בתהליך שאין לו סוף, נשמה הנכנסת לגוף דומה הדבר לאדם המושלך לכלא, הנשמה מוגבלת ואין היא יכולה להפעיל את השפעתה כפי רצונה.

הנשמה חייבת להתאים את עצמה לחוקים ולכללים של העולם הגשמי, כפי שהאסיר כפוף לתקנות הכלא. אך הנשמה מקווה להשלים את התיקון שלה ולזכות בטיהור ובמנוחת נצח בעולמה ובאחדות עם בוראה.

מהו עיבור הנשמה?

לפי הזוהר לא כל הנשמות הבאות בגלגול נכנסות לגופים חדשים. מקרים שבהם קולט אדם ברגעים מיוחדים במהלך חייו נשמה אחרת המתעברת כביכול בנפשו.

נשמה נוספת זו אינה קשורה בנשמה שקיבל  בשעת לידתו, ואין לה חלק בהתפתחותו אך היא עשויה ללוות אותו עד סוף ימיו. או לפרוש ממנו לפני מותו. הזוהר מסביר כי נתעברה נשמתם של צדיקים אחדים במקרא, ברגעים מכריעים בחייהם עם נשמות צדיקים אחרים מימות עבר.

מהי למעשה תכלית הנשמה?

שאיפתה של הנשמה היא להישאר תמיד במצב של מודעות טהורה בלי שיהיה צורך להיתלות בקיום הגופני ולהתנגד ללידה מחדש. הנשמה היא כוח שיוצר בתוכנו חיים, כאשר הנשמה עוזבת את הגוף היא יוצרת מוות, שכן מרגע זה שאין חיים בגוף אין עוד תכלית לקיום הגופני, כך נתונים הגוף והנשמה במאבק מתמיד. משימתה של הנשמה להיות הכוח להפוך את הגוף לרצון ולקבל על מנת לתת ולקרב את הגוף אל בוראה. ומשהשלימה את המשימה הזאת למעשה השלימה את הגורל שנגזר עליה והגיעה לגמר התיקון שלה. הגוף מסיים את תפקידו ונרקב בקבר.

כיצד מסביר הארי ז"ל הקדוש את סוד הגלגול?

הארי מסביר שכל הנשמות נכללו באדם הראשון ועל ידי חטאו נתלבשו כולן בתוך קליפות וצריך האדם לקיים תרי"ג מצוות ואם לא קיים איזה מצווה צריך לבוא עליה בגלגול.

כמו כן הארי ז"ל טען שיש לפעמים נפש של אדם רשע שנפשו עדיין אינה יכולה להיכנס לגהנום מרוב עוונותיו, והולכת נעה ונדה ונכנסת לפעמים באיזה גוף אדם או אישה וכופה אותו ונקרא חולי הנפל - כלומר חולה נפילה - אפילפסיה.

תלמידים חכמים יש בהם כוח תיקון לתקן ולהעלות נשמות המתגלגלות למדרגה עליונה בחוכמת הזוהר ובדרך הסוד.

רשעים - שרוב חטאתם מתגלגלים אחרי מותם כבעלי חיים שהם מדרגה פחותה ממדרגות ויש רשעים המתגלגלים בדומם. ועל זה נאמר " כי אבן מקיר תצעק"


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורי


 


מאמרים נוספים מאת אורי
 
ניתוחים פלסטיים – מה שרואים במראה
אלפי אנשים בישראל עוברים מדי שנה ניתוחים פלסטיים, שלעיתים מערבים היבט קוסמטי בלבד ופעמים אחרות גם פן רפואי

רופאים, מטופלים ומה שביניהם
כאשר אתם מגיעים לבדיקות אצל רופאים ישנם מספר כללים המחייבים את נותן השירות, שכן היחסים שבין רופאים למטופלים מעוגנים בחוקים, כללי אתיקה ופסיקות, אשר נועדו לשמור על מערכת יחסים תקינה ועל זכויותיהם של הפציינטים

לקחת אחריות על בריאות המשפחה
בריאות המשפחה הייתה מאז ומתמיד בראש מעיני האדם, ודבר זה יישאר תמיד נכון. יחד עם זאת, ישנם מספר וחידושים המאפיינים את העידן המודרני, שמכריחים אותנו לקחת יותר אחריות על מעשינו.

ייחודו של טיפול משפחתי
מטבע הדברים, בכל משפחה קיימות תקופות טובות יותר ופחות, אותן אנו עוברים ביחד ובכוחות משותפים. ואולם, לעיתים הבעיות נעשות קשות ותכופות יותר, מעוררות דאגה גדולה, ופוגעות באופן מהותי בתפקוד ובאיכות החיים. במקרים אלו, כדאי לשקול פנייה אל טיפול משפחתי המבוצע על ידי פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים ועובדים סוציאליים שעברו הכשרות מיוחדות בתחום.

מצלמות לרכב
19/05/14 | רכב
במאמר זה נסביר הכל על מצלמות לרכב!

כיצד תמצאו חנויות פרחים בנתניה?
אם בעבר, כאשר חיפשתם חנות פרחים בנתניה הייתם מגיעים פיזית אל החנות, על מנת לבחור את הפרחים, לקחת אותם ולשלם עליהם, הרי שהיום המצב הוא שונה לחלוטין לכל הדעות...

בקרת כניסה, שעון נוכחות ועוד...
בקרת כניסה, היא עניין שיש להשקיע בו מחשבה מרובה, במיוחד כאשר מדובר על מקומות עבודה או בנייני מגורים. תוכלו לשים לב, שלא רק מקומות סגורים רבים.....

ISO 9001 וכל מה שצריך לדעת על ISO 13485
17/04/12 | תעשייה
מאמר המסביר על התקנים הדרושים

מידע אודות רישום פטנטים
המאמר הבא מביא הכל על עריכת פטנטים ורישום פטנטים

שכפול מפתחות ע"י מנעולן
26/02/12 | בית חכם
המאמר הבא מביא הכל על שכפול מפתחות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI