כיצד מופיעות נשמות חדשות?
מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר "נשמות תאומות וזוגיות"
"לדעתי, יש להבחין בין שתי מקרים מרכזיים שונים:
הראשון הוא רצון מצד ההורים לילד במשפחה, כלומר שני בני הזוג רוצים לצרף אליהם נשמה נוספת. =מתוך בחירה. כאשר הרצון יוצר את סוג האנרגיה להיווצרותה.
האופן השני הוא מצבים מאולצים, כגון אונס, או שמירה מפני הריון בלתי רצוי שנכשל, או מתוך פחד או אי רצון לבצע הפלה מאמונה זו או אחרת.=כלומר הריון שלא מבחירה, אזי סוג האנרגיה היא שונה.
במצב הראשון, בו מתקיימת בחירה, קיימת הסכמה, תיאום וירידה לעולם לצורך התפתחות מוסכמת, כאן יכולה להיווצר נפש נעימה, נוחה לבריות. מאחר ושני בני הזוג מזמנים מבחירה אנרגיה מתוך רצון ואהבה, תוך מחשבה על נתינה. כלומר הרצון והמחשבה יוצרים ומזמנים את האנרגיה של הנפש הבסיסית אשר אליה תצטרף הנפש של הנשמה בשלב מאוחר יותר.
במצב השני שלא מתוך בחירה, הנפש נוצרת על ידי השכפול הגנטי כמו במקרה הראשון, אולם הדבר נעשה מתוך כפיה, כך שהאנרגיה המוזמנת שלאחריה אינה חיובית, אינה מתוך רצון ואהבה אלא מתוך כפיה, קשיים, חוסר רצון וכך מגיע אנרגיה שלילית במקור, כאשר גם אליה תצטרף בהמשך (עם הלידה) אנרגייה של הנפש והנשמה האמורה להתגלם בגוף, כאשר הרוח והנשמה היורדות לעולם לא מתוך בחירה אלא כצעד הכפוי עליהן. הן יורדות בהתאמה עם מהלך החיים עליהן יהיה לעבור, ובמקרים רבים הן חוות קשיים רבים בהתמודדות עם החיים" הסברתי.
"רגע, הן לא יורדות תמיד מתוך בחירה"? קטע אותי ידידי הפרופ'.
"לא! בחלק מהמקרים הירידה היא מתוך כפיה, כלומר נשמה שאינה רוצה לרדת להמשך התפתחות ולמידה, בשלב מסוים תהיה חייבת לרדת, כמו ילד שאינו רוצה ללכת לביה"ס ומתחזה לחולה, ההורים אולי תחילה יוותרו לו קצת אולם בהמשך יחייבו אותו לרדת, כך גם במקרה זה" הסברתי.
"ההסבר שלך שונה לחלוטין מכל ההסברים או הגישות המקובלות כפי שהספקתי בשנתיים האחרונות לשמוע", ציין ידידי בנימה מהורהרת והמשיך, "אם כך, הדבר אולי גם מסביר את נושא ההתאבדויות. מאז שנקלעתי למצבי, נפתחתי קצת לשמוע על הנושא, וידידה שלי המחוברת מאוד לתחום לקחה אותי להרצאות שונות בתחום גלגול נשמות. אולם בכל ההרצאות ששמעתי גם מיפי רבנים, וגם מפי אחרים העוסקים בתחום, שמעתי כי הנשמה בוחרת את הירידה לחיים כאן, ותמיד כאשר שאלתי אם כך מדוע יש התאבדויות? נאמרו לי כל מיני תשובות מאולצות שאינן מתיישבות כלל עם התיאוריה, שהן יורדות לכאן מתוך בחירה בלבד ובוחרות את מסלול חייהן, אולם עתה עם הסברך, ניתן להבין מדוע יש התאבדויות" סיים בסיפוק להסביר ספק לי ספק לעצמו.
"אכן הבנת זאת", ציינתי בסיפוק והמשכתי, "מכל מקום, הנפש הבסיסית עוברת כאמור תהליך של שכפול גנטי אנרגטי משתי בני הזוג, עם בעיות שונות גנטיות מצד שתי ההורים, על כן גם אם היא "אנרגיה חדשה", היא למעשה לא חדשה, היא בעלת מטענים אנרגטיים תורשתיים קודמים מגלגולים שונים של שתי ההורים ברמת הנפש, אליה מצטרפת בתחילה רמת הנפש של חלקי הנשמה האמורה להתגלם בגוף החדש.
בשתי המקרים הפאן הגנטי מתקיים, אלא שבראשון הוא יתקיים מבחירה ותיאום מראש של היווצרות נפש חדשה או של נשמה המעוניינת לחוות את החוויה, הבוחרת לאן ואל מי לרדת ואילו בשני הוא מתקיים שלא מתוך בחירה". ידידי המלומד לא קטע את דבריי ואפשר לי בטובו להשלים את ההסבר.
"ההסבר שלך אכן תומך גם מבחינה מחקרית בתחום הנפש" פתח פרופ' קליין, "אומנם מחלות פסיכאטריות נוטות להופיע יותר במשפחות מסוימות, אך אין עדיין בדיקות גנטיות למחלות פסיכיאטריות. מפני שטרם בודדו הגנים לדיכאון וסכיזופרניה שנית, לא די בנטייה תורשתיות על מנת שתתפתח מחלה פסיכיאטרית אלא יש גורמים אחרים סביבתיים נוספים התורמים לכך, כך שאפילו אם למישהו יש את אותם גנים להתפתחות המחלה הוא לא בהכרח יפתח אותה, שלישית, לא ברורות דרכי התורשה של אותן מחלות. מצד שני קיימת באמת נטייה גבוהה יותר לבני משפחה גרעינית לחלות במחלות נפשיות, לעומת משפחות בהן אין מחלה נפשית". סיים בנימה מהורהרת ושאל, "אם כך, כפי שהסברת, האם יש נשמות תאומות בכלל? או שמא אותה מתקשרת אצלה ביקרתי דיברה שטויות"? חזר לשאלתו הראשונה מהפגישה הקודמת.
לפרטים נוספים, ורכישת ספרים בהוזלה במכללת ברק:
www.barakcollege.com
ד"ר זיו מאיר פרפסיכולוג ונטורופט.