דף הבית עסקים יזמות עסקית מה זה "קרנות גידור"?
מה זה "קרנות גידור"?
ronard 15/12/10 |  צפיות: 5298

רוצים השקעה ייחודית ושונה מקרנות הנאמנות המסורתיות? להשיג את היעד בפחות סיכון? יש לכם בין 50 אלף דולר למיליון?

קרן גידור זוהי השקעה לטווח ארוך. היא לא נזילה והיא מתאימה בעיקר לגופים מוסדיים. ומינימום השקעה מתחיל בכ-50 אלף דולר.

קרן גידור מאחדת את ההשקעות הפרטיות אשר לא נסחרות בבורסה. כבר מספר שנים שברחבי העולם קיימות קרנות גידור רק לאחרונה הן הגיעו לארץ. המטרה העיקרית של קרנות הגידור הוותיקות הייתה להשיג תשואה ללא תלות בתנאי השוק. כיום מטרת קרנות הגידור החדשות לפעול בעזרת שימוש באסטרטגיות מתקדמות של מסחר וכך להשיג תשואה מקסימאלית.

התגמול בקרנות גידור שונה מקרנות נאמנות. התגמול למנהל הקרן נקבע על פי התשואה שהשיגה הקרן ולכן מנהלי הקרנות מתאמצים במיוחד על מנת להשיג את התשואה המקסימאלית ללקוח. אינטרס המנהל הוא גם אינטרס המשקיע. השכר של מנהל הקרן תלוי בהצלחת הקרן. למנהל יש אפשרות לקבוע מה יהיו ההשקעות של הקרן והוא לא מחויב להשקיע במניות מסוימות, כך הוא יכול לשלוט בהשקעות ולהניב תשואה חיובית לקרן גם כאשר יש ירידות בבורסה.

במשך השנים היו מחזורים כלכליים של 4 שנים. בחמש שנים האחרות חל משבר הסאב-פריים ונהיו סדקים באג"ח ובשוקי המניות, מחירי הסחורות עלו ונהיה ברור שהמניות לא ימשיכו לעלות באתו קצב. ישנו חשש למיתון והאטה בצמיחה. על קרן הגידור הדבר לא משפיע ולא משנה.

בארה"ב מספר קרנות הגידור שפועלות היום מגיע לכ- 8,000 לעמת 300 מלפני 20 שנה. הן מנהלות מעל לטריליון דולר ומנהלי קרנות גידור רבים התעשרו. מנהל קרן מקבל 20% מהרווח ותוספת של כ- 2%-5% דמי ניהול. רוב מנהלי קרנות הגידור פונים לקהל מצומצם היכול להשקיע הון רב ולא סכום קטן יחסית. הם מנסים להשיג תשואה מקסימאלית.

בקרן גידור פרטית, היקף הנכסים ומספר המשקיעים מוגבל. מנהל הקרן יכול להיות נייד וגמיש. הקרן לא יכולה להגיע לכשל מכיוון שישנה הגבלת סכום.

קרנות גידור אינן צריכות להיצמד לרגולציות השונות ולמדדי הייחוס מכיוון שקרנות הגידור כמעט אינן מפוקחות ופועלות באופן חשאי. דבר המאפשר להן להגיע לתשואה מקסימאלית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ronard


 


מאמרים נוספים מאת ronard
 
ביטוח מקיף לרכב
06/10/11 | ביטוח רכב
מצב המכוניות בארץ ישראל ובעולם אינו מזהיר מבחינת הבטיחות בדרכים ומניעת גניבות. מדי יום נרשמות למעלה מחמישים תלונות במשטרה על פריצות או גניבות של רכבים, מדי יום נרשמות מספר תאונות, ביניהן תאונות נזק כולל (total loss), ופעמים רבות תאונות אלה גורמות לנזקים בגוף.

מה זה "קרנות גידור"?
הבנקים מציעים לגיל הזהב פתרון מימון מיוחד הנקרא משכנתה הפוכה. משכנתא זו מאפשרת שמירה על איכות חיים לקשישים ומאפשרת הכנסות נוספות לאלו אשר בבעלותם דירה. הקשיש יכול להעביר כספים ולעזור לקרוב משפחה מבלי להידרש למכור את דירתו. לבעלי דירות אין אפשרות לקבל סיוע מהרשויות השונות ולכן משכנתא הפוכה מאפשרת תשלומים ומימון בית אבות ללא צורך במכירת הדירה.

עיצוב חדרים בדירה חדשה
העיצוב הוא בעצם סידור והלבשת הבית - צריך לתכנן אותו בכובד ראש איך לקשט ולארגן אותו כדי שיהיה לכם כיף ותחושה של בית שהוא גם אסתטי וגם שימושי באותה נשימה.

מציאת עבודה בהייטק דרך חברות השמה
סיימת לימודים באחת המקצועות שקשורים לתעשיית ההיי-טק? מזל טוב! כולך נרגש מלא מוטיבציה, הידיים רועדות דפיקות לב מואצות הקרקע בוערת, הידע טרי בראש הכול כבר מוכן ואתה רוצה להתחיל לעבוד.

פרוייקט מגורים
פרוייקט מגורים הוא לפעמים הדרך האחת והיחידה בשבילנו להגשים את החלום שלנו לגור במקום ספציפי שנחשב ליוקרתי יותר ממקומות אחרים. מקומות כמו גבעתיים, בת ים מול הים, גבעת זאב, אריאל ועוד שנחשבים יוקרתיים במיוחד, יכולים להיות זולים הרבה יותר באמצעות פרוייקט מגורים של חברת בנייה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI