דף הבית פיננסים וכספים קופות גמל קופות גמל בישראל
קופות גמל בישראל
גדי בוסטנגי 20/05/11 |  צפיות: 14482

קופות הגמל נחשבות לאחד מאפיקי החיסכון וההשקעה הנפוצים ביותר במדינה ודרכם חוסכים מאות אלפי ישראלים לתקופות המוגדרות כתקופות זמן בינוניות וארוכות. כל אדם במדינת ישראל רשאי לעשות שימוש בכלי חיסכון זה בין אם מדובר בשכיר ובין אם מדובר בעצמאי. ציבור החוסכים באמצעות קופות גמל כזו או אחרת נקראים עמיתים והם יכולים לעקוב בכל עת ובקלות יתרה אחר קופת החיסכון שלהם - סכום ההפקדות החודשיות, יתרת הקרן, רווחים שנצברו, כמות ומועדי הפקדות ומשיכות.

הכספים הזורמים מכל רחבי הארץ אל תוך קופת המזומנים של קופות הגמל בשוק מנותבים, בהתאם למדיניות ההשקעה של קופת הגמל הספציפית, לשוק ההון ולאגרות חוב קונצרניות וממשלתיות. בהתאם, ישנן קופות גמל אשר נחשבות למסוכנות יותר ויש הנחשבות למסוכנות פחות והכול בהתאם לאפיקי ההשקעה אליהם מנותבים כאמור כספי ההפקדות החודשיות. למרות שקופות גמל מיועדות לחיסכון לימים רחוקים, בארץ ניתן למצוא קופות גמל שהן למעשה קרנות השתלמות לכל דבר (ניתנות לפדיון לאחר 6 שנות חיסכון).

כאמור, קופות גמל נוצרו במטרה לעודד את אזרחי ישראל לחסוך לימים רחוקים יותר וככאלו ניתן להבין מדוע מדינת ישראל היא בעלת אינטרס ברור לגרום ולעודד את ציבור העובדים בישראל לחסוך כספים. מכיוון שביום מן הימים תגיעו גם אתם לגיל פרישה, המדינה אינה רוצה לראות אתכם מגיעים לגיל פרישה ללא כלום מכיוון שבמצב כזה תהיו תלויים בחסדי המדינה - ביטוח לאומי, הבטחת הכנסה וכו'. לכן, מקנה המדינה לחוסכים הטבות מס משמעותיות במטרה לעודד חיסכון.

את קופות הגמל בישראל ניתן לחלק בעיקר לשתי קבוצות עיקריות והן: קופות גמל לשכירים וקופות גמל לעצמאים. ההבדל הוא בעיקר בנושא חובות המעסיק - מכיוון שלעצמאי אין מעסיק, אזי סך הפקדותיו החודשיות הם עיקר הקרן ואילו אצל שכירים מחויב המעסיק להפקיד כספים נוספים לטובת קופת הגמל של המועסקים אצלו. בשני המקרים קיימים הגבלות ותקרות עליונות לסכומים הניתנים להפקדה עליהם יינתנו הטבות מס משמעותיות.

ישנם יתרונות רבים לשימוש בקופות גמל ככלי חיסכון לימי הפרישה ולימים מאוחרים יותר בהם וודאות הפרנסה אינה ידועה. ניתן לצפות כי כל עובד רוצה לראות את עצמו, בהגיעו לגיל לפרישה, פורש בראש שקט בידיעה כי המשך פרנסתו וביטחונו הכלכלי מובטח. מלבד קופות הגמל קיימים בישראל גם קרנות פנסיה אשר מטרתן הכללית דומה למטרתן של קופות הגמל.

הגופים המנהלים את קופות הגמל בישראל הם בעיקר בתי ההשקעות אשר מנהלות בנוסף לקופות גמל גם קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, תעודות סל וקרנות נאמנות. יש לציין כי כל קופת גמל עוקבת אחר מדיניות השקעה שונה המגלמת בתוכה מידת סיכון משתנה. לכן, יש חשיבות רבה במציאת קופת הגמל המתאימה ביותר עבורכם ועבור העדפותיכם האישיות בכל הנוגע למידת סיכון חסכונותיכם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גדי בוסטנגי


 


מאמרים נוספים מאת גדי בוסטנגי
 
ביטוח מנהלים – חיסכון פנסיוני משוכלל
מחפש אפיק חיסכון לעת זקנה? גיל הפרישה בישראל עומד כיום על 67 לגברים ו-62 לנשים ומאותו יום שבו אתם פורשים אתם תזדקקו לאיזושהי קצבה אשר ממנה תוכלו להמשיך ולהתקיים בכבוד לאחר שעמלתם כל חייכם כמו גיבורים. ישנם מספר אפיקי חיסכון העומדים לרשותכם למטרה זו בישראל ואלו הם בעיקר – קרן פנסיה, ביטוח מנהלים וקופת גמל. במאמר זה נעסוק בכלי החיסכון העונה לשם ביטוח מנהלים היות ומבין השלושה, ביטוח המנהלים הוא כלי החיסכון הכי פחות מוכר בקרב האוכלוסייה בישראל.

ביטוח לרכב- שקט נפשי באחריות
22/05/11 | ביטוח רכב
מכונית, על פי הגדרת הויקיפדיה, היא "כלי רכב יבשתי בעל מנוע וגלגלים, המיועד לשאת מטען או נוסעים". זוהי הגדרה מאוד סטרילית ויבשה, מכיוון שניתן באותה המידה לתאר את המכונית, וזוהי הגדרה לא מחקרית בעליל, כגוש מתכת ברזל הנע במהירות עצומה ומכיל בתוכו נוסע אחד או יותר, כמו גם תכולות מתכולות שונות, ומתפקד, פעמים רבות, ככלי משחית ומסוכן בעליל.

קופות גמל בישראל
20/05/11 | קופות גמל
קופות הגמל נחשבות לאחד מאפיקי החיסכון וההשקעה הנפוצים ביותר במדינה ודרכם חוסכים מאות אלפי ישראלים לתקופות המוגדרות כתקופות זמן בינוניות וארוכות. כל אדם במדינת ישראל רשאי לעשות שימוש בכלי חיסכון זה בין אם מדובר בשכיר ובין אם מדובר בעצמאי. ציבור החוסכים באמצעות קופות גמל כזו או אחרת נקראים עמיתים והם יכולים לעקוב בכל עת ובקלות יתרה אחר קופת החיסכון שלהם – סכום ההפקדות החודשיות, יתרת הקרן, רווחים שנצברו, כמות ומועדי הפקדות ומשיכות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI