דף הבית ביטוח ביטוח אובדן כושר עבודה היית כדורסלן מקצועני? לך לקרוא מוני חשמל
היית כדורסלן מקצועני? לך לקרוא מוני חשמל
חיים קליר,עו"ד 27/07/08 |  צפיות: 14958

היית כדורסלן מקצועני? לך לקרוא מוני חשמל!

1983-2008© חיים קליר ושות' http://www.kalir.co.il

שחר אמון היה בסוף שנות התשעים אתלט מצטיין ושחקן כדורסל מוכשר.

באחד ממשחקי ליגת העל, בשורות מכבי ראשון לציון, נפצע אמון בברכו, עבר ניתוחים וחדל לשחק כדורסל מקצועני.

אמון היה מבוטח בפוליסה מיוחדת לשחקני כדורסל מקצוענים. הפוליסה נרכשה עבורו בחברת הביטוח מנורה. הפוליסה ביטחה את כושרו לעסוק כשחקן כדורסל מקצועני עד הגיעו לגיל 35.

מנורה לא כפרה באחריותה והחלה לשלם לאמון תגמולי ביטוח חודשיים.

סימון כהן, מאמן קבוצת הכדורסל של חברת החשמל, שמע על פציעתו של אמון. כהן הבין את הפוטנציאל הגלום באמון, גם בהיותו מוגבל עקב פציעתו. כהן המליץ בפני הנהלת החברה "לגייס" אותו לעבודה בחברת החשמל: כעובד חברת החשמל הוא יוכל להשתתף ולתרום לקבוצה שלנו במשחקיה בליגה למקומות עבודה.

הנהלת חברת החשמל קיבלה את ההמלצה וגייסה את אמון לעבודה כקורא מוני חשמל.

אולם חיידק הכדורסל המקצועני לא הרפה מאמון. בתום 10 חודשים, הודיע אמון למנורה כי בכוונתו לנסות ולחזור לשחק כדורסל מקצועני.

מנורה השיבה לו כי היא תומכת במאמציו, איחלה לו הצלחה והפסיקה את תשלום תגמולי הביטוח החודשיים.

חלפה חצי שנה. אמון נפצע שוב בעת משחק כדורסל בליגת העל בשורות מכבי ראשון לציון. על פי המלצת הרופאים המטפלים, נאלץ אמון לסיים סופית את הקריירה שלו ככדורסלן מקצועני.

אמון פנה למנורה בבקשה לחדש את תשלום תגמולי הביטוח.

מדוע אתה פונה אלי בכלל, התפלאה מנורה. הפוליסה שלי מכסה כדורסלנים מקצוענים. אכן, לפני הפציעה הראשונה היית כדורסלן מקצועני וגם שילמתי לך עשרה חודשים. אבל לאחר הפציעה הראשונה רכשת לך מקצוע חדש: קורא מונים מקצועני בחברת החשמל. הפציעה השנייה שלך לא קטעה את הקריירה שלך ככדורסלן מקצועני משום שכבר לא היית כזה. הפציעה השנייה גם לא תפריע לך להמשיך ולקרוא מוני חשמל.

השופטת תמר אברהמי, מבית משפט השלום בתל אביב, שמעה עדויות רבות לגבי יכולות הניתור, הקפיצה וההטבעה של אמון בתחום הכדורסל. "איני רואה לנכון להיכנס לספקולציה אם היה אמון מגיע לרמת משחק המתאימה לאירופה או ל- nba. די לי בעדויות הרבות ששמעתי לעניין יכולותיו ופועלו של אמון על מנת לגבש מסקנה עובדתית, המתבססת גם על רושם מצטבר, כי אמון עסק בכדורסל".

השופטת דחתה מכל וכל את טענת מנורה כי בין פציעתו הראשונה לשנייה החל אמון בקריירה חדשה בחברת החשמל. אכן, השיבה השופטת למנורה, אמון קרא מונים של חברת החשמל. אולם "בכל הכבוד", כלשון השופטת, עיסוקו בחברת החשמל לא נבע מיכולותיו בתחום החשמל. אמון התקבל לעבודה כקורא מונים על מנת לאפשר את שילובו בקבוצת הכדורסל של חברת החשמל בליגה למקומות עבודה. שכרו בחברת החשמל נבע בעיקר מכך, גם אם עסק במקביל בקריאת מונים.

בשולי הדברים דנה השופטת גם בסכום של 5,000 שקל, כספי חיסכון שנצברו בפוליסה, אותם סירבה מנורה להעביר לאמון. מנורה לא כפרה בזכותו של אמון לסכומים אלה. רציתי להגיע עם אמון להסדר כולל לגבי תביעתו ולכן לא העברתי לו את הכספים, הסבירה מנורה לשופטת.

עמדה זו של מנורה קוממה את השופטת. "גם אם סברה מנורה, ככל שסברה, כי יהא בידה להגיע תחילה להסדר כולל של המחלוקת עם אמון, אין בכך כדי להצדיק עיכוב של אלפי שקלים תחת ידה ובפרט כאשר מנורה יודעת כי אמון טוען למצוקה כלכלית".

בסופו של דיון, חייבה השופטת את מנורה לשלם לאמון את מלוא תגמולי הביטוח החודשיים על אובדן יכולתו לשוב ולשחק כדורסל מקצועני. על התנהגותה ביחס לכספי החיסכון הטילה השופטת על מנורה את הסנקציה של ריבית מיוחדת בשיעור המקסימאלי הקבוע בחוק חוזה הביטוח.

                                                                               חיים קליר, עו"ד

משרד עו"ד חיים קליר מתמחה בייצוג והופעה בבתי המשפט, במשפטי ביטוח ונזיקין. לפרטים נוספים ראה באתר המשרד http://www.kalir.co.il
המשרד ממוקם בבית שרבט, רחוב קויפמן 4 ת.ד. 50092 תל אביב 61500.
טלפון: 03-5176626, פקס: 03-5177078.
סלולארי: 054-4400005
למשרד סניפים במודיעין: 08-9714884
ובחיפה: 04-8524531

מסמך 680


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים קליר,עו"ד


 


מאמרים נוספים מאת חיים קליר,עו"ד
 
מדריך להתמודדות עם חוקרי חברת הביטוח
מיד לאחר הגשת תביעת הביטוח לחברת הביטוח, המבוטח מוצא את עצמו במרכז תשומת הלב של סוללת מומחים וביניהם חוקרים, הממונים על ידי חברת הביטוח. המגע עם אלה יכול להכריע את גורל תביעתו של המבוטח. הנה מספר טיפים למבוטחים להתמודדות עם חוקרי חברת הביטוח

קורס רענון
25/10/08 | ביטוח רכב
תוקף רישיונה של המבוטחת פג והיא שכחה לחדשו. היא גם לא קיבלה את הזימון לקורס רענון שהיה עליה לעבור. כשנה וחצי לאחר שפג תוקף הרישיון, המבוטחת נפגעה בתאונה. האם קיים כיסוי ביטוחי? את התשובה נותנת השופטת עירית כהן, מבית משפט השלום בירושלים.

מאמא תרזה
נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, השופט רם כהן, דן ביחסה של אחות בריאות הציבור, כלפי קשיש סיעודי, שפנה לביטוח הלאומי למימוש זכויותיו.

האלה הכלבה
ביטוח תאונות לתלמידים. תלמיד בכיתה י"ב טבע בים. להורים נודע על אודות קיומו של הביטוח רק לאחר שחלפה תקופת ההתיישנות. האם חברת הביטוח פטורה מכל תשלום? את התשובה נותן השופט אברהם רובין, מבית משפט השלום בירושלים.

המדריך לנפגעי תאונות דרכים מהדורת 2008
הפגיעה בתאונת דרכים, היא טראומתית וכרוכה, בנוסף לפגיעה הגופנית והנפשית, גם בפגיעה כלכלית. כדי להקל עליך, הנפגע, בשעה קשה זו, הכנו מדריך המפרט את זכויותיך העיקריות ואת המידע והמסמכים הדרושים למימוש זכויותיך. מטרתו של המדריך לאפשר לך לקבל פיצויים גבוהים ככל האפשר, שיאפשרו לך שיקום מלא, והמשך החיים, חרף הפגיעה בתאונה, ללא חסרון כיס כלשהו, וברווחה.

המדריך לתובעים תגמולי ביטוח מהדורת 2008
מדריך זה, לתובעים תגמולי ביטוח, נועד להציג בפניך את האמצעים והכלים העומדים לרשותך כדי לאלץ את תאגידי הביטוח לקיים את התחייבויותיהם ולשלם לך את כל המגיע לך. מטרתנו היא לאפשר לך שיקום כלכלי מלא, ללא חסרון כיס כלשהו.

מכסא הנהג לכס המנהל
נהג אמבולנס שעבד כעוסק עצמאי, איבד את כושרו לעבוד כנהג. אתה יודע לרשום חשבוניות מס, טענה חברת הביטוח, לך תנהל עסקי אמבולנס. שלוש ערכאות דנו בסוגייה והנה התוצאה לפניכם.

ידיעה ממשית - תנאי לשלילת זכויות
19/09/08 | ביטוח רכב
המבוטח נהרג בתאונת דרכים. חברת הביטוח גילתה כי נהג במכוניתו בתקופת פסילה. בתביעת הפיצויים, המשפחה טענה והוכיחה כי המנוח לא היה נוכח בדיון כאשר ניתן נגדו גזר דין עם עונש של פסילה בפועל. גזר הדין הומצא למענו רק לאחר מותו. השופט שמואל ברוך, מבית המשפט המחוזי בתל אביב, דן במחלוקת.

הסיבה הבלעדית-אוטם שריר הלב
17/09/08 | ביטוח
המבוטח לקה באוטם שריר הלב, כאשר הרים במקום עבודתו משא כבד. הוא נותר עם נכות צמיתה. הביטוח הלאומי הכיר בכך שהאירוע מהווה תאונת עבודה. חברת הביטוח, שביטחה אותו מפני נכות מתאונה, סירבה. התאונה לא הייתה הסיבה הבלעדית לנכות, טענה חברת הביטוח, קדמה לה טרשת עורקים רבת שנים. השופטת זהבה אגי, מבית משפט השלום בתל אביב, דנה בפרשנות הנאותה של "הסיבה הבלעדית".

אחריות לאונס בין כתלי בית הספר
13/09/08 | הורות
ילד בן 8 נאנס בתוך כיתת בית הספר על ידי השרת, עובד בית הספר. האנס הורשע ונדון למאסר. האם לבית הספר יש אחריות אזרחית בנזיקין למעשה האונס? האם העובדה שהילד לא בא להעיד על נסיבות האונס עומדת לו לרועץ? את התשובה נותן השופט כרמי מוסק, מבית משפט השלום בירושלים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI