דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר מה זה שומר חניה ולמה צריך אותו?
מה זה שומר חניה ולמה צריך אותו?
אוהד ורד 31/05/11 |  צפיות: 3210

מקום החניה הפרטי שלנו בחניית הבית או בחניון בניין המשרדים בו אנו עובדים, לא תמיד ממתין לנו פנוי. השלט "חניה שמורה לרכב מס'" התלוי על הקיר או צבוע על אזור החניה, אינו מונע ממשיגי הגבול למיניהם להחנות את רכבם במקום השמור לנו. שומר ממתכת לחניה נועד לאפשר לבעלי חניה פרטית לשמור על מקום החניה שלהם, ולמעשה חוסך את זמן החיפוש אחר אותו נהג שהשתלט על החניה הפרטית ואת התסכול הכרוך בכך.

מה זה שומר חניה?

שומר חניה הוא למעשה הדרך הזולה והנוחה ביותר לשמור על מקום החניה הפרטי, בבית או בעבודה, כך שיהיה זמין עבורכם בלבד. במקום להשקיע ברכישת מחסומים אלקטרונים יקרים ו/או התקנת תריסי מתכת לסגירת מתחמי חניה מקורים, אפשר לרכוש שומר חניה, שימושי וקל לתפעול. שומר חניה, הוא למעשה עמוד, המתנשא לגובה של כחצי מטר, ומקובע בבסיסו אל  משטח האספלט או הבטון. העמוד מותקן, בדרך כלל, במרכז רוחב מתחם החניה, ובמרחק המתאים לאורכו הכולל של כלי הרכב. דגם שומר חניה הנפוץ ביותר הוא הסטאטי שיש להרימו ולהורידו בכל פעם שמעוניינים לצאת ו/או להיכנס אל החניה וממנה.  דגם נוסף הוא שומר חניה נשלף, הכולל שלושה חלקים: עמוד בסיס, כבל, ותושבת שהינה עמוד מתכת בקוטר קטן יותר, הנכנסת אל עמוד הבסיס. כאשר רוצים לנעול את אזור החניה, נשלפת התושבת הצרה מתוך עמוד הבסיס, וננעלת במצב זה באמצעות מנגנון הנעילה הספציפי.

החומרים מהם עשוי שומר חניה

רוב הדגמים של שומר חניה עשויים פלדת אל חלד או סגסוגת מתכת, לשם עמידות בפני מזג האוויר והפעלת כוח. ישנם דגמים העשויים פליז, אך משום שהחומר רך יחסית, הם אינם עמידים מספיק בפני הפעלת כוח של משיגי הגבול או בפני מכה זדונית או בלתי מכוונת של כלי רכב. הדגמים השונים של שומר חניה כוללים דגמים מרובעים או מעוגלים, בעלי כיפה מקומרת. ניתן לצפות את עמוד שומר חניה בכיסוי פלסטי מותאם, לשם מניעת חלודה, כדי שניתן יהיה להבחין בו בחשיכה או, אפילו, לשם עיצוב אסתטי, כשמדובר בחניה פרטית בבית.

מנגנוני נעילה

מעבר לחומרים השונים מהם מייצרים שומרי חניה, יש גם הבדלים במנגנון הנעילה שלהם, אשר בדרך כלל מותקן בחלקו העליון של עמוד הבסיס. כיום משווקים דגמים של שומר חניה גם עם מנגנון נעילה אלקטרוני, המבוסס על חיישן וחיוג, אך שומר החניה הנפוץ ביותר משווק עם מנעול פשוט ומפתח. המנעול הפשוט מגיע עם שני מפתחות, ראשי ורזרבי, שניתן לאחסן בבית ליתר בטחון או לתת לבן הזוג או הנהג הנוסף, שצריך גישה למקום החניה. קיימים מנעולים הכוללים גלגל ספרות, בנוסף למפתח, וניתן לרוכשם עם קוד קבוע או עם אופציה לכייל את הקוד האופן עצמאי. יש יצרניות המשווקות מנעולים מעוצבים בצבעים זוהרים ובגימור איכותי, עבור צרכנים שנראות שומר החניה שלהם והמנעול חשובים להם.

נעילת שומר חניה עם מנעול המשלב מנגנון נומרי להפעלה באמצעות קוד, יחד עם מפתח, הוא האידיאלי ביותר. כך, אם שוכחים את הקוד, ניתן לפתוח את שומר החניה עם המפתח, ובכל מקרה מומלץ לרשום את קומבינציית הקוד ולשמור אותו יחד עם המפתח הנוסף.

הערה: מאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. אין להסתמך על הכתוב במאמר זה. כל העושה כן עושה זאת על אחריותו בלבד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אוהד ורד


 


מאמרים נוספים מאת אוהד ורד
 
התאמת המתקן המתנפח לקהל המשתמשים
מתנפחים לילדים הם ללא ספק אטרקציה ומעסיקים את הילדים בפעילות ספורטיבית ואינטאראקציה חברתית בריאה במשך כל האירוע. התאמת המתקן לאופי האורחים באירוע וגילם הנה משימה חשובה מאין כמותה שעלי היקום או יפול האירוע.

תפקידו של מהנדס בניין
21/06/11 | שיפוצים
תפקידו של מהנדס בניין הוא בראש ובראשונה יצירת תוכנית הנדסית מפורטת למבנה אותו הוא מתכנן, תוכנית אשר יישומה המלא יאפשר למבנה עמידות וחוזק הדרושים לו להתמודדות עם רעידות אדמה, בנית קומה נוספת ועוד "אתגרים" בהם עומדים מבנים כיום. עוד על תפקידו של מהנדס בניין במאמר שלפניך.

מדוע פירמוט מחשב היא פעולה חשובה?
18/06/11 | תוכנה
בעולם הטכנולוגי של היום, כמעט לכל אחד מאיתנו יש מחשב אישי. מחשבים אמנם תופשים חלק נכבד מחיינו ובהחלט מקלים עליהם, אך הם דורשים גם תחזוקה ולעיתים תיקון. פירמוט מחשב היא פעולה נפוצה בתחום זה.

בטיחות מבנים ותפקידו של מהנדס קונסטרוקציה
09/06/11 | שיפוצים
תכנון מבנים, בפרט בישראל החשופה לרעידות אדמה, אינה משימה פשוטה כלל ועיקר. לא כל שכן המשימה של חיזוק מבנים ועמידה בסטנדרט בטיחות. משימות אלה מוטלות על מהנדס קונסטרוקציה ומהוות את תפקידו העיקרי. עוד על הנושא במאמר שלפניך.

מה זה שומר חניה ולמה צריך אותו?
שומר חניה מאפשר לך, בעל החניה, לשמור על החניה פנויה בזמן בו רכבך אינו חונה בה וכך להמנע מתפיסת החניה ע"י רכבים זרים. עוד על הפיתרון הזול, היעיל והמוצלח של שומר חניה במאמר שלפניך.

תוכנית השיווק כחלק בהכנת תוכנית עסקית
פרק חשוב בכתיבת תוכנית עסקית הוא הפרק הדן בתוכנית השיווקית. תוכנית שיווקית טובה יכולה להיות ההבדל בין חיים ומוות לעסק ולא משנה עד כמה המוצר או הנישה בה הוא פועל אטרקטיביים. למידע נוסף על תוכנית השיווק צפה במאמר!
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI