דף הבית עסקים יזמות עסקית תוכנית השיווק כחלק בהכנת תוכנית עסקית
תוכנית השיווק כחלק בהכנת תוכנית עסקית
אוהד ורד 31/05/11 |  צפיות: 3107

פרקחשוב בעת כתיבת תוכנית עסקית הוא הפרק הדן בתוכנית השיווקית. תוכניתשיווקית טובה יכולה להרים עסק, ועסק - גם אם מוצריו או שירותיו מעולים וגםאם מחיריו זולים יכול ליפול בגלל שיווק גרוע. בייחוד כאשר מדובר במיזם חדש,הכנת תוכנית עסקית שיווקית תתמקד באסטרטגיית החדירה לשוק, בדרך בה העסק מתכוון להשיג לקוחותולשמר אותם. גם כאשר באים להכנת תוכנית עסקית העוסקת בשיפור וייעול העסקנרצה להקדיש תשומת לב רבה לנושא השיווקי - כיצד להגיע לקהלי יעד אליהם העסקלא הגיע בעבר, כיצד לשמר לקוחות לאור מצב שוק משתנה (כניסת טכנולוגיהחדשה, מתחרים חדשים, שינויים פוליטיים או כלכליים). לפרק השיווק בתוכניתעסקית קיימת משמעות כלכלית, תפעולית ועסקית ניכרת - גם ברמה הישירה שלהקצאת משאבים כלכליים לצורך שיווק וגם ברמה עקיפה של יצירת שיתופי פעולה עםגורמי הפצה אפשריים, לדוגמה.

בהכנת תוכנית עסקית, בפרק המוקדש לשיווק, יש להתייחס לגורמים המרכזיים(ה- P ים באנגלית או בעברית - המם-ים) הרלוונטים לעסק ולתמהיל השיווק:

1.      Price - מחיר - תמחור, מדיניות הנחות, מחירי חדירה לשוק.

2.      Product - מוצר -  מיתוג ומיצוב המוצר או השירות, שמו, ייחודיותו לעומת המתחרים

3.      Placement - מיקום -ערוצי הפצה, צינורות שיווק ומערך ההפצה כולל הלוגיסטיקה העומדת מאחוריו.ערוצי הפצה אפשריים לדוגמה - קמעונאי (חנויות), זכיין (רשת מסוימת), חנותמפעל או סוכני מכירות.

4.      Promotion - מדיה - התקשורת השיווקית (Marcom - Marketing communication) שתשמש לקידוםהמוצר או השירות ומכילה רכיבים של פרסום, יחסי ציבור, קידום מכירות ומכירהאישית.

5.      People - משתתפים - עובדי ולקוחות החברה

6.      Physical Environment - מיצוב פיזי - אוירה הנתמכית באמצעים פיזיים כגון נייר מכתבים, כרטיסי ביקור, רכבים, לוגו או מדים

7.      Process - מערך תהליכים - התהליכים הכרוכים ברכישת המוצר או השירות על ידי הלקוחות

8.      Packaging - מארז - הדרך בה המוצר מועבר ללקוח, עטיפה והגנה עליו.

בתהליך הכנת תוכנית עסקית ניתן להתמקד גם בנושא הפילוח למגזרים ויעדיםשיווקיים לכל מגזר ומגזר. חשוב מאד להכליל בתוכנית השיווק יעדים ברוריםהניתנים לכימות ואימות ותחומים בזמן על מנת שניתן יהיה לעקוב ולאמת עמידהביעדים אלו כמו גם להפיק לקחים ולהתייעל בעתיד


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אוהד ורד


 


מאמרים נוספים מאת אוהד ורד
 
התאמת המתקן המתנפח לקהל המשתמשים
מתנפחים לילדים הם ללא ספק אטרקציה ומעסיקים את הילדים בפעילות ספורטיבית ואינטאראקציה חברתית בריאה במשך כל האירוע. התאמת המתקן לאופי האורחים באירוע וגילם הנה משימה חשובה מאין כמותה שעלי היקום או יפול האירוע.

תפקידו של מהנדס בניין
21/06/11 | שיפוצים
תפקידו של מהנדס בניין הוא בראש ובראשונה יצירת תוכנית הנדסית מפורטת למבנה אותו הוא מתכנן, תוכנית אשר יישומה המלא יאפשר למבנה עמידות וחוזק הדרושים לו להתמודדות עם רעידות אדמה, בנית קומה נוספת ועוד "אתגרים" בהם עומדים מבנים כיום. עוד על תפקידו של מהנדס בניין במאמר שלפניך.

מדוע פירמוט מחשב היא פעולה חשובה?
18/06/11 | תוכנה
בעולם הטכנולוגי של היום, כמעט לכל אחד מאיתנו יש מחשב אישי. מחשבים אמנם תופשים חלק נכבד מחיינו ובהחלט מקלים עליהם, אך הם דורשים גם תחזוקה ולעיתים תיקון. פירמוט מחשב היא פעולה נפוצה בתחום זה.

בטיחות מבנים ותפקידו של מהנדס קונסטרוקציה
09/06/11 | שיפוצים
תכנון מבנים, בפרט בישראל החשופה לרעידות אדמה, אינה משימה פשוטה כלל ועיקר. לא כל שכן המשימה של חיזוק מבנים ועמידה בסטנדרט בטיחות. משימות אלה מוטלות על מהנדס קונסטרוקציה ומהוות את תפקידו העיקרי. עוד על הנושא במאמר שלפניך.

מה זה שומר חניה ולמה צריך אותו?
שומר חניה מאפשר לך, בעל החניה, לשמור על החניה פנויה בזמן בו רכבך אינו חונה בה וכך להמנע מתפיסת החניה ע"י רכבים זרים. עוד על הפיתרון הזול, היעיל והמוצלח של שומר חניה במאמר שלפניך.

תוכנית השיווק כחלק בהכנת תוכנית עסקית
פרק חשוב בכתיבת תוכנית עסקית הוא הפרק הדן בתוכנית השיווקית. תוכנית שיווקית טובה יכולה להיות ההבדל בין חיים ומוות לעסק ולא משנה עד כמה המוצר או הנישה בה הוא פועל אטרקטיביים. למידע נוסף על תוכנית השיווק צפה במאמר!
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI