דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים תפקידו של מהנדס בניין
תפקידו של מהנדס בניין
אוהד ורד 21/06/11 |  צפיות: 3515

כיצד בניין נבנה, איך אתם בטוחים שהוא לא יתמוטט, כיצד גשרים ענק נבנים, כבישים, מחלפים ועוד, הכל הכל אחראי מהנדס בניין. במאמר זה נתמקד בתפקידו של מהנדס בניין שקרוב לכולנו בניית הבית הפרטי שלנו. מהנדס בניין יתכנן לכם את הבית מתחילתו עד סופו ויהיה אחראי לתיאום עם האדריכל, הקבלן ורשויות המדינה. מבחינת המדינה מהנדס בניין הוא האסמכתא שאליה פונים לצורך קבלת אישור. לרוב רצוי לכם לעבוד עם מהנדס בניין ואדריכל שמכירים זה את זה וכבר ידעו עבודות בעבר כדי שתהיה כימיה ותיאום בין שניהם לצורך תכנון הבית. עליכם לשבת עם האדריכל ומהנדס הבניין ולהסביר מה דרישותיכם מהבית, איך אתם רוצים שהוא ייראה בפועל, מבחינת הכניסה, הסלון, המטבח ולראות איך התכנון יכול לרקום גידים ולהיהפך למציאות. הרי לא כל דבר אפשרי כי צריך עמודי חיזוק ושאר דרישות בטיחותיות בכדי שהבית לא יקרוס עליכם מיד עם כניסתכם אליו. מהנדס בניין אחראי להשיג לכם היתר בנייה לדירה, אישור יציקה ועוד. כמו כן הוא אחראי בפני החוק ועליו להפסיק את הבנייה והיציקה במידה ורואה שסוטים מהוראותיו, הרי אם יקרה אסון מי שייתן את הדין הוא מהנדס הבניין לכן צריך מהנדס בניין החלטי ונחוש שלא נתון ללחצים מצד גורמים שונים.

מהנדס בניין צריך לתכנן את הבניין ולחשב את כמות הברזל המדויקת הרצויה לבניין. לאחרונה על לכותרות בניין הבימה החדש שבנייתו מתארכת במשך שנים רבות ונשמעו טענות מצד מהנדס הבניין ושאר גורמים על כך שהבניין הבימה החדש אינו עמיד בפני קריסה, ומנגד טענו כנגדו כי נעשתה טעות בחישוב כמויות הברזל הרצויות ובדיווח שלו על כך. כאמור כשכסף מתערבב בבטיחות יש ניגוד אינטרסים וצריך מהנדס בניין חזק שיידע לעמוד על שלו, הרי בריאות הציבור בסיכון. מהנדס בניין צריך לשלב בטיחות עם יעילות ולתכנן תכנון בנייה שיאפשר לקבלן עבודה מהירה ונוחה ועם זאת בטיחותית להפליא. דעו לכם כי על פי חוק מהנדס בניין מחויב לפיקוח עליון על הבנייה, זאת אומרת בדיקה ווידוא כי היציקות המהותיות מתבצעות בהתאם מדויק להוראותיו. היציקות המהותיות כוללות את התקרה, רצפת המרתף, קומת הקרקע והקומות העליונות. מהנדס הבניין צריך להיות בשטח הבנייה ולבדוק בעיניו כי הקבלן פועל בהתאם לתכנון והאחריות הבלעדית היא שלו ורק לאחר בדיקתו עליו לאשר את היציקה.

מעבר לכך מהנדס בניין יכול ללוות את הפרויקט בפיקוח צמוד, לתאם בין הגורמים השונים ולהזמין את החומרים הרצויים לבנייה. עליכם לכבד את מהנדס הבניין ולפעול בהתאם להוראותיו לא משנה הכסף והזמן, מהנדס הבניין בודק כי הבית יהיה יציב מעומסים ועבודתו יכולה לעיתים להיות לחוצה ומתישה ולכן כבדוהו ושמעו לעצתו -זוהי עבודתו.  אחד מהמקרים המצערים של פגם רציני בבנייה הוא אסון התאומים שלא חשבו אפילו שבניין כזה צריך להיות עמיד לחום וכך לאחר שהמטוסים של בן לאדן נכנסו בתאומים החום הרב שנותר כתוצאה מבעירת דלק המטוסים התיך את הברזלים שממנו היה בנויים התאומים והכל התמוטט כמו מגדל קלפים, והנזק יהיה גדול לאין שיעור מכל תכנון מוקדם של בן לאדן. לכן מהנדס בניין צריך לחשוב על הכל בתכנון הבנייה ולהתאים את המבנה לתנאי השטח וסיכונים כמו רעידות אדמה ושריפות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אוהד ורד


 


מאמרים נוספים מאת אוהד ורד
 
התאמת המתקן המתנפח לקהל המשתמשים
מתנפחים לילדים הם ללא ספק אטרקציה ומעסיקים את הילדים בפעילות ספורטיבית ואינטאראקציה חברתית בריאה במשך כל האירוע. התאמת המתקן לאופי האורחים באירוע וגילם הנה משימה חשובה מאין כמותה שעלי היקום או יפול האירוע.

תפקידו של מהנדס בניין
21/06/11 | שיפוצים
תפקידו של מהנדס בניין הוא בראש ובראשונה יצירת תוכנית הנדסית מפורטת למבנה אותו הוא מתכנן, תוכנית אשר יישומה המלא יאפשר למבנה עמידות וחוזק הדרושים לו להתמודדות עם רעידות אדמה, בנית קומה נוספת ועוד "אתגרים" בהם עומדים מבנים כיום. עוד על תפקידו של מהנדס בניין במאמר שלפניך.

מדוע פירמוט מחשב היא פעולה חשובה?
18/06/11 | תוכנה
בעולם הטכנולוגי של היום, כמעט לכל אחד מאיתנו יש מחשב אישי. מחשבים אמנם תופשים חלק נכבד מחיינו ובהחלט מקלים עליהם, אך הם דורשים גם תחזוקה ולעיתים תיקון. פירמוט מחשב היא פעולה נפוצה בתחום זה.

בטיחות מבנים ותפקידו של מהנדס קונסטרוקציה
09/06/11 | שיפוצים
תכנון מבנים, בפרט בישראל החשופה לרעידות אדמה, אינה משימה פשוטה כלל ועיקר. לא כל שכן המשימה של חיזוק מבנים ועמידה בסטנדרט בטיחות. משימות אלה מוטלות על מהנדס קונסטרוקציה ומהוות את תפקידו העיקרי. עוד על הנושא במאמר שלפניך.

מה זה שומר חניה ולמה צריך אותו?
שומר חניה מאפשר לך, בעל החניה, לשמור על החניה פנויה בזמן בו רכבך אינו חונה בה וכך להמנע מתפיסת החניה ע"י רכבים זרים. עוד על הפיתרון הזול, היעיל והמוצלח של שומר חניה במאמר שלפניך.

תוכנית השיווק כחלק בהכנת תוכנית עסקית
פרק חשוב בכתיבת תוכנית עסקית הוא הפרק הדן בתוכנית השיווקית. תוכנית שיווקית טובה יכולה להיות ההבדל בין חיים ומוות לעסק ולא משנה עד כמה המוצר או הנישה בה הוא פועל אטרקטיביים. למידע נוסף על תוכנית השיווק צפה במאמר!
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI