דף הבית עסקים יחסי ציבור תיאום ציפיות ביחסי הציבור
תיאום ציפיות ביחסי הציבור
לי טורסטון עדני 28/07/08 |  צפיות: 4041

 

במאמר זה אמנה מספר דרכים שיעזרו מלהגיע למצב שבו הלקוח אי שבע

רצון בתחום יחסי הציבור .

מהות ההתקשרות

 בסעיף זה,  יש צורך לפרט ולתאר את טיב השרות שינתן ללקוח- יש לפרט מה השרות כולל ומה לא.

עלויות

יש לקבוע מראש את  התשלומים ותאריכי התשלומים לפי השלבים שנקבעו  בגין ההתקשרות, לדוגמא:  האם התשלום הוא לפי ריטינר, שעות עבודה, אייטמים שנכנסו  ועוד.

הפרדות בין הוצאות לתשלום

 יש להבהיר מראש ובכתב מה ההוצאות הצפויות במהלך תקופת ההתקשרות,  וזאת בנוסף לשכר החודשי המשולם למשרד.  המטרה,  למנוע עימות עתידי  ומיותר עם הלקוח לדוגמא : דברים שלא כלולים בשירות השוטף : סקרים , משלוחים לכתבים , צילומי עיתונות ,לווי לקוח  לנסיעות בחו"ל, ועוד. חשוב לתת  צפי של מחירים  במידה והלקוח יצטרך את השירותיים הללו בעתיד .

קביעת לוח זמנים

חשוב  לציין מועדים משוערים למתן תוצאות בעבודת המשרד, וכן זמן מסגרת כללית להתקשרות, וזאת כדי למנוע ציפיות לא ריאליות מצד הלקוח. יש להסביר ללקוח ,כי כתבות בעיתונים מובילים או מגזינים לוקחים יותר זמן מאשר הכנסת אייטמים  באינטרנט או במקומונים.

 זכרו,  הלקוח מצפה בדרך כלל לראות את עצמו מיד בכתבה ב-7 ימים או בהופעות בתוכניות טלוויזיה, לכן יש  לתאם ציפיות אלו מראש.

זכויות יוצרים

במידה ומדובר בעבודה עליה יש זכויות יוצרים ( של משרד או לקוח ) , יש לציין למי הזכויות שייכות וזאת גם במצב של הפסקת ההתקשרות בין שני הצדדים.

ניגוד עניינים

במקצוע כמו יחסי ציבור ניגוד אינטרסים בין לקוחות המשרד יכול להיות בעייתי, לכן יש להקפיד על בדיקה מקדימה של ניגודי אינטרסים בין הלקוחות, במידה ואתם לא בטוחים לחלוטין אז יש  לברר הנושא עם הלקוחות . אם ללקוחות אין בעיה שהמשרד יטפל בלקוח נוסף מאותו תחום, יש לקבל  הסכמה מפורשת ובכתב מלקוחות.

שיתוף פעולה

הצלחת פעילות יחסי-ציבור והתקשורת הכוללת מותנית, בין היתר, בשיתוף פעולה מלא מצד הלקוח, נציגיו וכן תפקודה התקין של החברה, שירותיה ומוצריה. לכן, חשוב להדגיש ללקוח, נושא זה וכן להחליט מראש עם הלקוח מי יעבוד מול משרד יחסי הציבור .

הפסקת התקשרות

ללקוח וגם למשרד יחסי הציבור יש זכות להפסיק ההתקשרות מכל סיבה שהיא לכן, יש צורך לציין בהסכם מה על הלקוח לשלם ועד איזה שלב, וזאת כדי למנוע אי נעימות והגררות  לבית  משפט .

פגישות תקופתיות

יש לעדכן את הלקוח, כי אחת לתקופה מתקיימות פגישות עם משרד יחסי הציבור, מטרת הפגישה עם הלקוח הינה תיאום ציפיות ומתן תמונת מצב עדכנית, שבסופה השאיפה לקבל מהלקוח הצהרה ממה הוא מרוצה וממה לא, ולהגדיר יחד איתו תוכנית פעולה לצמצום הפערים.

חשוב לזכור,  חובתנו  כנותני שרות לנסח הסכם ברור והוגן (לא לוותר עליו גם אם ההתקשרות נעשת עם מישהוא קרוב, או בדחיפות  ). הסכם טוב,  הוא הסכם  שיניח את היסוד למתן שרות טוב ויאפשר להימנע מאי נעימויות.

 

הכותבת: מנכ"לית משרד שירון יחסי ציבור www.shiron.biz


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לי טורסטון עדני

 



 


מאמרים נוספים מאת לי טורסטון עדני
 
תיאום ציפיות ביחסי הציבור
בעלי מקצועות חופשים מעוניינים לתת את השרות הטוב ביותר עבור לקוחותיהם , אך מסיבות שונות לא תמיד מצליחים. הסיבה השכיחה ביותר לאי שביעות רצון הלקוח היא בעית תאום ציפיות עם הלקוח בתחילת ההתקשרות, דבר הגורם למצבים של אי נעימות, הפסקת עבודה, הפרת חוזה ועוד. תיאום ציפיות, הוא מהלך קריטי לבניית אמון עם לקוח ומוכרח להתבצע בשלבים המוקדמים של ההתקשרות .

כל מה שצריך לדעת כשעוברים בנק
19/07/08 | בנקאות
הבנקים לא נחים רגע ומציעים לכולנו לעזוב את הבנק שלנו ולעבור אליהם עם תנאים טובים יותר, רגע לפני שאתם מתפתים ועוברים בנק קחו כמה עצות מחברת ניבול ובקרה פיננסי בע"מ שיעזרו לכם להישאר שפויים ואלי גם להרוויח כמה שקלים.

איך להגיע לעיתון ולתוכניות טלוויזיה ?
כדי לבצע יחסי ציבור טובים לעסק/חברה עליכם לנסות לחשוב כעיתונאים ולהבין את האופן בו הם פועלים. כעיתונאים אתם מעוניינים להיות הכי מעניינים וחדשנים, אתם רוצים להעביר לקהל היעד שלכם מידע שהם לא ידעו, חשבו או קראו קודם לכן.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI