דף הבית מדעי הרוח בלשנות בלשנות - עולם ומלואו
בלשנות - עולם ומלואו
ניר שגב 11/07/11 |  צפיות: 14336

מה אתם רוצים לעשות כשתהיו גדולים? בלשנים? חשבתם בכלל על התחום הזה? אני בטוח שלא. יש כל כך הרבה מקצועות אחרים אטרקטיביים יותר ובעלי אפשרויות טובות יותר להתפרנס. ובכל זאת, מדוע שלא תכירו את תחום הבלשנות והלשון? אתם יודעים בוודאי שתחום זה יעזור לכם רבות לנסח היטב את הטקסט שכתבתם וגם לכתוב את המילים בשפה העברית ללא שגיאות לשון.
זה אפשרי. רק לאחרונה נכנסתי לאתרי אינטרנט רבים ולא האמנתי למראה עיניי. מספר שגיאות הלשון שהיו בטקסטים הוא כל כך גדול, שאיני מבין מדוע הם מזיקים כך לעצמם? עריכה לשונית היא חלק מן העניין וחלק מן הצלחתו של כל עסק באשר הוא. זה הרי ברור. לא ייתכן מצב שבו בעלי עסקים יפגעו בהצלחת עסקיהם. זה לא הגיוני. אז מדוע הם משבשים כך את השפה העברית ומפזרים טעויות לשון על פני כל הטקסט וללא הכרה?
הם פשוט אינם מודעים לכללי הכתיבה והעריכה. נכון, צריך רקע מסוים וצריך לאהוב את המקצוע, אך כל בעל עסק חייב לדעת כללי כתיבה ועריכה בסיסיים, אחרת הלקוחות שייכנסו לאתרים השונים, לא יבינו דבר ויברחו מהם כלעומת שבאו. 
הגהה היא חלק מן עבודת העריכה. אינכם צריכים להיות בלשנים גדולים אלא לדעת כללים בסיסיים של עריכה לשונית. לדעת איך לכתוב מילים ללא שגיאות לשון, איך לשים סימני פיסוק, מתי נקודה, מתי קו מפריד, מתי שלוש נקודות ועוד. עריכה לשונית מטפלת בכל אלו. הכשרות יש למכביר וצריך לברר ולדעת איזו מכללה או קורס מציעים את ההשתלמות הטובה ביותר והיעילה ביותר. 
אין מה להתייאש. גם אם תכנסו לאתר שלכם ותבינו שיש בו הרבה שגיאות לשון ושאתם אינכם יודעם לנסח את הטקסטים שכתבתם באתר, אין מה לדאוג. בשביל זה קיימים אנשי מקצוע מנוסים. אך שוב, תלמדו משהו מן כללי העריכה והכתיבה. יש המון מידע ברשת האינטרנט. אולי יום אחד תהפכו לא רק לכותבים מצוינים אלא גם לעורכים לשוניים. מי יודע? השפה העברית מעניינת ומאתגרת, הכללים והחוקים שלה מרתקים וניתן בקלות לאהוב את השפה ולהתאהב בה. אל תתייאשו. אתם יכולים לשנות את עולמכם ולשפר את הטקסטים שכתבתם. ואם אינכם בטוחים בתקינות הטקסטים שלכם, תפנו לעורך לשוני.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ניר שגב


 


מאמרים נוספים מאת ניר שגב
 
סדנת כתיבה ומקסום היכולות
25/10/11 | ספרות
בכתיבה צריך להשקיע, אך היא חוויה בפני עצמה. אפשר להגיע לתובנות אחרות באמצעותה בחיים בכלל וליישם בחיינו היום-יומיים.

סדנאות כתיבה דרך המחשב
25/10/11 | ספרות
סדנת כתיבה אינטרנטית תהפוך את חייכם למעיינים יותר, למרתקים יותר, לבעלי משמעות רבה יותר.

סדנת כתיבה אינטרנטית
25/10/11 | ספרות
לכן חייבים להציב אלטרנטיבה למציאות, להשתחרר מהכבלים היום-יומיים אשר משפיעים על חיינו ולעוף על כנפי הדמיון.

בלשנות - עולם ומלואו
11/07/11 | בלשנות
ללמוד כללים של עריכה לשונית חובה בעידן שבו אנו חיים. כל בעל עסק חייבים להכיר כליים של עריכה לשונית, אם ברצונו שלקוחותיו לא יברחו מהאתר שהוא בנה ועיצב.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI