דף הבית אינטרנט והחיים ברשת שיווק באינטרנט האם seo יעבוד בשבילך
האם seo יעבוד בשבילך
זהר עמיהוד 05/08/08 |  צפיות: 2998

האם SEO יעבוד בשבילך?

 

מאת: זהר עמיהוד, ייעוץ עסקי בנושא שיווק באינטרנט.

למד לממש את הפוטנציאל של אתר האינטרנט שלך, להביא יותר לקוחות וליצור יותר הפניות/מכירות.

[email protected]    www.read4free.co.il/im.htm

 

חברות העוסקות בנושא SEO, דואגות לעדכן אותנו בסיפורי הצלחה של לקוחותיהם שכבשו את המקום הראשון בתוצאות החיפוש של מנועי  החיפוש*. יש חברות שהפסידו כספים למרות שפעילות SEO שלהם הצליחה! זה נשמע כמו: "הניתוח הצליח, אבל החולה מת!". איך ניתן להצליח וגם להרוויח בפעילות SEO?

 

SEO (Search Engine Optimization) כחלק מפעילות שיווקית באינטרנט, נועד להציג גבוה ככל שניתן את תכני האתר בתוצאות של מנועי החיפוש בחיפוש אחר מילים/ביטויי מפתח.

 

דבר ראשון, עליכם להבין מה זה SEO ומה זה לא!

פעילות SEO חוקית, או כמו שנהוג לכנותה White Hat SEO או Ethical Seo, אינה כוללת טריקים שכוונתם להשפיע על הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש. למשל, החבאת תכנים כך שהגולשים לא יראו ומנועי החיפוש כן יראו. מנועי החיפוש אינם אוהבים את הניסיונות להערים עליהם. כאשר הם מזהים ניסיון כזה, או כאשר מישהו מלשין עליכם (כן, לגוגל יש מלשינון), שאתם מנסים ל'סדר' אותם, האתר שלך יעלם מתוצאות החיפוש! אם ציפיתם לקבל התראה מגוגל, תשכחו מזה.

 

חברת BMW עשתה פעילות לא חוקית באתר שלה, ונענשה – לא היה ניתן למצוא את האתר שלה בתוצאות החיפוש. השמועה אומרת, שהחזרה לתוצאות החיפוש עלתה ל- BMW כ- 2 מיליון יורו!

 

כלל שני: הגדירו ציפיות, ורצוי בכתב

כאשר אתם נמצאים במשא ומתן עם חברה המספקת שירותי SEO, הגדירו באופן ברור כיצד תמדדו הצלחה. הצלחה אינה בהכרח נוכחות במקום הראשון בחיפוש אחר הביטוי גידול חסה על אי בודד, כי אף אחד אינו מחפש ביטוי זה. עליכם לזכור שאינכם חייבים להיות במקום הראשון כדי שתגיע תנועה של גולשים לאתר שלכם (אם כי המקום הראשון יביא לכם יותר תנועה).

בחיפוש אחר הביטוי ספרים במנוע החיפוש גוגל, אתר www.read4free.co.il נמצא במקום השביעי בתוצאות החיפוש. מיקום זה מניב עשרות הפניות מידי יום.

 

הזהרו מחברות SEO המבטיחות לכם את המקום הראשון. יש מספר קטן של חברות SEO המוכנות להתנות את התשלום בהצלחה, כלומר תשלום עבור השגת יעדים שנקבעו מראש. גישה כזו בהחלט יכולה להיות מודל שימריץ את חברת ה-SEO שתשכרו להשיג את היעדים שנקבעו.

 

יכול להיות שתרגישו נוח כשתראו את האתר שלכם בדירוג גבוה, אבל שום דבר אינו מובטח, הדירוג ישתנה מפעם לפעם – בזאת אתם יכולים להיות בטוחים. שלוש סיבות עיקריות לכך שהדירוג אינו קבוע: מנועי החיפוש משנים מעת לעת את אופן קביעת הדירוג; אתרים חדשים ודפים חדשים נוספים מדי פעם; דפים קיימים מתעדכנים ומשנים את תוכנם.

 

כלל שלישי: דעו מה SEO (האופטימיזציה) יכולה לתת ומה היא לא

פעילות SEO מתוכננת להביא יותר תנועה רלוונטית (בהמשך נקרא לה תנועה איכותית). מה זאת תנועה איכותית? תנועה מסוג זה פירושה שהאנשים שיגיעו לאתר שלכם כבר מעוניינים במוצר או בשירות שאתם מציעים. תנועה שאינה איכותית דומה לכך שתצאו לרחוב ותנסו לעניין את העוברים ושבים במוצר שלכם. למרות שיכול להיות לכם מוצר 'מדליק' או שירות יעיל ואדיב, לא כולם מתעניינים בו. תנועה איכותית מורכבת מאנשים שבאופן פעיל מחפשים את המוצר ו/או השירות שאתם מציעים.

 

יש חברות SEO שפועלות באופן חוקי, מתוגמלות על פי ביצועים וגם גורמות לרצף של תנועה איכותית, ולמרות זאת הן מבזבזות את כספכם וזמנכם. אין זה אומר ש-SEO לא תפעל לעולם באתר שלכם, אבל זה אומר שאתם צריכים להיות זהירים מאוד בבחירת החברה לביצוע המשימה, ולקחת עוד גורם בחשבון – יחס המרה.

 

כלל רביעי: יחס המרה כמדד הצלחה

 

יחס המרה או Conversion Rate הוא היחס בין מספר הפניות/מכירות שבאתר ביחס למספר המבקרים באתר באותה תקופה. 

 

אם ביום מסוים הגיעו לאתר שלך 100 גולשים ובוצעו שתי עסקאות בלבד, יחס ההמרה שלך הוא 2% (2 מתוך 100). בסופו של דבר אתה רוצה תזרים הכנסות ולא ביקורי גולשים בלבד. הכנסות באות ממכירות. יותר מבקרים או יותר דפים נצפים אינן מדד בלעדי להצלחה. לכן, אחד ממדדי ההצלחה צריך להיות מכירות, הפניות או כל מדד עסקי אחר שאתה מודד.

 

סיכום

לתנועה שאינה מתורגמת למכירות או הפניות, אין ערך רב והיא עלולה לייצור בזבוז משאבים. אל תשכחו זאת בעת הגדרת מדדי הצלחה בפעילות SEO. יכול להיות שהמחשבה הראשונית על התחלת פעילות SEO  הייתה להביא תנועה – וזה בסדר, אבל מהר מאוד צריך לעבור לשפר את יחס ההמרה כי שם טמון הכסף.

 

* במאמר זה יש האנשה של מנועי החיפוש

 ---

זהר עמיהוד, יועץ עסקי לנושאי שיווק וקידום אתרים באינטרנט. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 זהר עמיהוד

זהר עמיהוד
ייעוץ עסקי בנושא שיווק וקידום אתרים באינטרנט
עוזר לעסקים להיות ראשונים בגוגל
לממש את הפוטנציאל של אתר האינטרנט שלך

להביא יותר לקוחות וליצור יותר הפניות/מכירות
ת.ד. 775 אבן יהודה
טל: 09-8910462
נייד: 052-8200895



 


מאמרים נוספים מאת זהר עמיהוד
 
ניווט באתר - היכן אני נמצא?
הפעולה הבסיסית של המשתמש באינטרנט היא ללחוץ על קישורים, כדי לעבור ממקום למקום במרחבי האינטרנט, או בשפתנו – לגלוש באינטרנט בכלל, ובאתר בפרט. המרחב הוא אין-סופי ולכן הניווט בו קשה. הניווט קשה גם מכיוון שניתן בקלות לנטוש את מסלול הניווט ולהיסחף למקומות אחרים, ממש כמו בגלישה על פני הגלים.

חמישה מיתוסים בנושא קידום אתרים
במהלך תקופה קצרה צצו מיתוסים בנושא קידום אתרים באינטרנט, אולי בגלל שעדיין עוטפת את האינטרנט איזושהי מסתוריות, חוסר ידיעה שגורם לאנשים להאמין שאכן כך הם פני הדברים. זה לא רק האינטרנט אלא גם עולם המחשבים שמלא ב- 3 או 4 אותיות, ומונחים שונים שרק מבלבלים.

מה בין בניית קישורים ו... דיאטה
בניית קישורים הינה אחת הפעולות החשובות שבעל האתר צריך לעשות אם הוא רוצה להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש. כמו מרבית פעולות השיווק באינטרנט, גם תהליך זה הינו תהליך מתמשך שלא נגמר לעולם, וזאת הסיבה שזה הזכיר לי... דיאטה.
הנקודות הבאות ידגימו מדוע בניית קישורים דומה לדיאטה, ואיך הדבר יכול לעזור לך להשיג תוצאות טובות יותר בדירוג מנועי החיפוש עבור האתר שלך.


ללמוד משגיאות של אחרים בנושא קידום אתרים
הלימוד הכי מועיל הוא לימוד מניסיונם של אחרים כיצד יש לקדם את האתר כדי שיגיע למקום ראשון בגוגל. למרות שהאינטרנט צעירה בשנים (יחסית), נצבר כבר ניסיון רב ועל כן אפשר כבר משגיאות של אחרים וכמובן – מההצלחות שלהם.
אם אתה שואל איך להיות ראשון בין תוצאות החיפוש בגוגל של מילה או ביטוי אשר רלוונטיים לאתר שלך, עליך לבחון מה עשו אתרים שהצליחו, ובגדול, ולבחור משם את הכלים המתאימים לך. אפשר להתבונן ברשימת התוצאות גם מכיוון אחר, ולשאול מה יקרה אם לא תעשה את הפעולות הדרושות. האם תצליח להגיע למקום ראשון בגוגל?


קישורים דינאמיים, ככה אי אפשר להיות ראשון בגוגל
לקישורים אל האתר שלך יש חשיבות בניסיון של גוגל להעריך עד כמה האתר שלך חשוב. ככל שיש לאתר יותר קישורים המפנים אליו ויותר רלוונטיים, כך האתר יותר "נחשב", אבל, זה לא מספיק.

על מה לקוחות לוחצים בתוצאות החיפוש?
על אילו מהשניים סביר יותר שילחצו? על כל ביטוי חיפוש מציג גוגל מאות אלפים של דפים ולפעמים גם מיליוני דפים. ברור לכולם שאין לאף אחד זמן וגם סבלנות לעבור על כל התוצאות שמציג גוגל.

קידום אתרים אורגני או קישורים ממומנים?
הרבה בעלי עסקים מתלבטים בשאלה: האם לעשות קידום אורגני, או במילים אחרות SEO – Search Engine Optimizations או קישורים ממומנים הנקראים PPC – Pay Per Click? ובאותו עניין: אם קידום אתרים (SEO) אורגני חשוב כל-כך, מדוע יש כאלה המנסים למכור לנו את הרעיון ש-PPC הוא החשוב ביותר כדי להיות ראשון בגוגל?

להיות ראשון בגוגל
אנשים תמיד אומרים שאתה צריך להיות בעמוד ראשון בגוגל אם אתה רוצה לקבל תנועה גדולה של לקוחות, נכון? ובכן, המציאות היא שלא מספיק להיות בעמוד ראשון בגוגל, צריך להיות ראשון בגוגל - ראשון בעמוד הראשון. מי שנמצא במקומות 6-10 (מיקום זה נקרא under the fold), כלומר, צריך לגלול את החלון כדי לראות אותו, זוכה ללחיצות מעטות בלבד.

מאיפה להתחיל בניית אתר כדי להיות ראשון בגוגל?
עסקים שאין להם אתר אינטרנט, שואלים: מהיכן להתחיל את בניית האתר?". כמובן שיש את הדרך "הנכונה", אבל מהי בדיוק הדרך הנכונה? ואולי צריך לשאול האם בכלל יש דרך נכונה כדי להיות ראשון בגוגל?

4 סיבות מדוע הדירוג בגוגל יכול להשתנות
יכול להיות שתרגישו נוח כשאתם רואים את האתר שלכם ראשון בגוגל, אבל שום דבר אינו מובטח, הדירוג ישתנה - בזאת אתם יכולים להיות בטוחים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI