דף הבית מדעי הרוח פילוסופיה למה באמת אין לו לאדם אלא את הרגע הזה בלבד ?! למה הכל קורה כרגע ?!
למה באמת אין לו לאדם אלא את הרגע הזה בלבד ?! למה הכל קורה כרגע ?!
אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il 14/09/08 |  צפיות: 3835
למה באמת אין לו לאדם אלא את הרגע הזה בלבד ?! למה הכל קורה כרגע ?!

כפי שכבר התבאר, מי שרוצה לחיות טוב באמת, צריך להשתדל בכל כוחו לחיות את הרגע הזה בלבד, דהיינו לא לעשות שום דבר בגלל מה שכבר קרה או בגלל מה שאולי יקרה, אלא רק בשביל הרגע הזה בלבד. וככל שהאדם חי יותר את הרגע הזה בלבד, כך הוא חי טוב יותר, כך הוא מחובר יותר לעצמו ולמציאות האמיתית וכולי. כי באמת העבר אין והעתיד עדיין וההווה כהרף עין וחבל לחשוב על אתמול או על מחר אם אפשר לחשוב רק על הרגע הזה בלבד. וכמו שאמר רבי נחמן מברסלב, כי האדם צָרִיךְ לִשְׁכּחַ כָּל זאת [לשכוח את העבר], וְיִהְיֶה נִדְמֶה לוֹ כְּאִלּוּ הַיּוֹם נִבְרָא, וְהוּא יָחִיד בָּעוֹלָם... כִּי אֵין לְאָדָם בְּעוֹלָמוֹ כִּי אִם אוֹתוֹ הַיּוֹם וְאוֹתוֹ הַשָּׁעָה שֶׁעוֹמֵד בּוֹ, כִּי יוֹם הַמָּחֳרָת הוּא עוֹלָם אַחֵר לְגַמְרֵי , כי אין לו לאדם אלא את הרגע הזה בלבד.


אם נתבונן בעניין, נראה כי באמת כל הקשיים שיש לאדם בחיים (חוץ מקושי רפואי בריאותי אמיתי), הם רק בגלל 2 סיבות, או בגלל משהו שכבר קרה בעבר או בגלל משהו שיקרה בעתיד. בנוסף, גם כאשר כואב לך פיזית בגוף שלך, לו יצויר שהיית יודע שבעוד רגע הכאב יפסק, הרי שהיה לך יותר אוויר להחזיק מעמד עוד רגע. עיקר הקושי של האדם להחזיק מעמד, זה או בגלל הדברים שכבר קרו, או בגלל הדברים שהוא חושב שיקרו. כי מבחינת הרגע הזה הכל תקין. (כאשר האדם באמת אינו מסוגל להחזיק מעמד פיזית גם לא ברגע הזה, התוצאה היא מוות). אבל בכל שאר המקרים, הקושי נובע רק בגלל העבר / עתיד. ולכן מי שאין לו אלא את הרגע הזה בלבד, החיים שלו טובים יותר.


גם עיקר העצלות ותחושת הכבדות שיש לאדם בחיים, נובעת מאחת משתי הסיבות הנ"ל בלבד. או שאתה מיואש ממה שכבר קרה לך בעבר, או שאתה בלחץ מכמות הדברים שאתה חושב שאתה צריך לעשות בעתיד. אך באמת הכל דמיון, כי מה שקרה כבר איננו ורק המחשבה עליו קיימת, וגם מה שעוד לא קרה איננו ויש לאדם רק את הרגע הזה בלבד.


ומי שירצה להתעמק בעניין הזה לעומקה של המציאות, יראה כי מבחינת המציאות האמיתית האדם לעולם אינו חי אלא את הרגע הזה בלבד. כי כאשר האדם מתמודד לדוגמא עם אירוע שקרה לו בעבר, באמת לאמיתה הוא לא מתמודד עם העבר, כי העבר הרי כבר עבר ואיננו קיים באופן ממשי כרגע. כאשר האדם מתמודד עם אירוע מהעבר, הוא בעצם מתמודד עם המחשבה שיש לו ברגע הזה על אירוע שקרה בעבר.


כל אדם בכל רגע נולד מחדש במצבו הקיים כפי שהוא, אבל כל הדברים קורים כרגע בלבד. כאשר אתה מתמודד עם משהו שקרה, אתה לא מתמודד עם העבר, כי העבר איננו כנ"ל, אתה מתמודד רק עם המחשבה שיש לך בהווה על משהו שיש לו תחושה של אירוע מהעבר.


ומאחר שתמיד אתה מתמודד רק עם ההווה ולא עם העבר, זה מה שמאפשר לאדם לשנות את העבר ו להחזיר את הגלגל אחורה, כי באמת האדם לעולם אינו מתמודד עם משהו שקרה, אלא רק עם משהו שקורה. מיד ברגע שהחלטת להתמודד עם טעות שעשית, עם משהו כלשהו שקרה בעבר, מיד באותו הרגע אתה כבר לא מתמודד עם אירוע ממשי, אלא רק עם מחשבה בלבד.


כי באמת אין לו לאדם אלא את הרגע הזה, ותמיד כאשר האדם מתבונן על מה שקרה, הרי שבעצם אותו אירוע שקרה, קיים רק ברמת הזיכרון והמחשבה בלבד. והאדם מנסה להתמודד רק עם המחשבה שלו שיש לו כרגע אך לחלוטין לא עם האירוע עצמו, כי הוא איננו קיים במציאות כנ"ל, אלא רק המחשבה עליו קיימת.


כאשר מישהו לדוגמא צובט אותך, תוך כדי שהוא צובט אותך, זהו אירוע שקורה בהווה. אבל חלקיק של שניה אחרי שהוא צבט אותך, אתה כבר מתמודד רק עם המחשבה שיש לך כרגע על משהו שקרה קודם. כי הדבר היחיד שמעיד על כך שהאירוע הזה קרה בעבר, הוא רק המחשבה שלך בהווה על אותו האירוע. לו יצויר ששנייה אחרי שצבטו אותך היית שוכח שצבטו אותך, הרי שמבחינתך האירוע הזה לא קרה, כי אתה הרי לא זוכר שהוא קרה. אם הרגל שלך עדיין כואבת, אז הכאב קורה כרגע, אבל אירוע הצביטה קיים רק בזיכרון בלבד. כך שמה שגורם לכך שאתה חושב שהאירוע קרה, הוא בעצם המחשבה שיש לך כרגע על כך שלפני רגע אחד קרה אירוע כלשהו. אבל באמת אתה מתמודד רק מול המחשבה שיש לך ברגע הזה ממש אך לא מול אירוע פיזי.


והמסקנה היא: שמה שנדמה לאדם שקרה לפני רגע, הרי שזה בעצם קורה ממש כרגע במחשבה של האדם. כרגע במחשבה שלו יש לו תחושה שמשהו קרה לפני רגע. אבל התחושה הזאת שמשהו קרה לפני רגע, היא קורת ברגע הזה בלבד ! ורק איתה האדם מתמודד.


ועכשיו ננסה להתבונן על זמן העתיד. אם נתבונן נראה, כי באמת גם זמן העתיד קורה ברגע הזה בלבד ! העתיד הוא רק תחושה שיש לאדם כרגע על משהו שעומד לקרות, אך באמת האדם חי את הרגע הזה בלבד. כאשר האדם עושה משהו בשביל העתיד, הוא לא באמת עושה אותו בשביל העתיד, אלא בשביל התחושה שיש לו כרגע. לעולם ההתמודדות של האדם, היא רק מול המחשבה והתחושה שיש לו כרגע, אך לא מול העתיד עצמו.


נניח לדוגמא שאדם טרם מותו כותב צוואה על מה רצונו שיקרה אחרי שהוא ימות. מדוע בעצם הוא עושה את זה, מה אכפת לו מה יקרה כאן בעולם אחרי שהוא מת ? הרי מצד ההיגיון, אם אתה יודע שעוד מעט לא תהיה כאן, אז למה לך לכלות את זמנך בלחשוב על מה יקרה כאן אחרי שאתה כבר לא תהיה כאן ?! אלא שכאשר האדם כותב צוואה וכיו"ב, את הדברים האלו הוא בעצם עושה לא בשביל מה שיקרה אחרי שהוא ימות, אלא בשביל התחושה שיש לו כרגע ברגע הזה, על משהו שיקרה עוד מעט. וכל מה שהוא עושה ומתמודד איתו, הוא מתמודד עם משהו שיש לו בראש ברגע הזה בלבד.


כאשר האדם עושה משהו בשביל הרגע הבא, הוא לא באמת עושה את זה בשביל הרגע הבא, הוא עושה את זה בשביל התחושה שיש לו כרגע על משהו שהוא חושב שיקרה / צריך לקרות ברגע הבא. כי לעולם האדם מתמודד רק מול הרגע הזה. כאשר אתה מתמודד עם משהו שהולך לקרות לך, אתה לא מתמודד עם העתיד, אלא עם ההווה ועם התחושות שיש לך כרגע לגבי משהו עם תחושה של עתיד.


גם העבר וגם העתיד קיימים רק כרגע רק בתחושה שלך. אתה מתמודד רק מול התחושות שיש לך כרגע, על דברים שקרו בעבר או יקרו בעתיד. אבל הכל קורה רק ברגע הזה בלבד !


העבר קיים רק ברמת התחושה של כרגע. כאשר אתה רואה את הכוס השבורה על הרצפה, ברגע הזה האירוע של הכוס שנופלת לרצפה לא קיים ! הדבר היחיד שקיים אלו שברי הכוס שעל הרצפה והמחשבה שלך ששברי הכוס שנמצאים כרגע על הרצפה, הגיעו לכאן בגלל שלפני רגע הכוס נפלה. האירוע עצמו של העבר לא קיים.


נקצין ונאמר כי אין שום דרך לוגית להוכיח בוודאות של 100% שהאירוע הזה אכן קרה. הדבר היחיד הוודאי הוא מה שקורה כרגע, דהיינו שכרגע יש לך תחושה ופרשנות והבנה של המציאות כרגע, שלפיה אתה מסיק שהמציאות שכרגע קורת, נוצרה מאירוע אחר שקרה בעבר. אך לוגית יתכן והמציאות כולה כפי שהיא כרגע לא בהכרח קרתה בגלל מה שנדמה לך שקרה ברגע הקודם. נכון, אתה כרגע זוכר שלפני רגע קרה משהו, אבל זאת רק מחשבה שיש לך כרגע ! אין שום דרך לוגית אבסולוטית להוכיח שזה אכן קרה. נכון, אתה פועל על סמך הזיכרון שלך, שהוא בעצם המחשבות שיש לך כרגע על אירועים שקרו בעבר, אבל באמת הדבר היחיד שקיים הוא המחשבות שיש לך כרגע.


העבר איננו ולעולם אין דרך לחזור לשם, אין דרך לשנות שם משהו וגם לא צריך לשנות שם שום דבר. כי לא צריך לשנות משהו שאינו קיים. הדבר היחיד שאפשר לשנות, זו אך ורק את צורת ההסתכלות של האדם ברגע הזה על התחושה של הרגע הקודם, דהיינו לשנות ברגע הזה את התחושה שיש לך ברגע הזה, על משהו שקרה לפני רגע. אתה מתמודד רק עם התחושה שיש לך כרגע על משהו שנדמה לך שקרה בעבר.


גם לגבי העתיד, הדבר היחיד שאתה מתמודד איתו, הוא אך ורק התחושה שיש לך כרגע על משהו שהולך לקרות בעתיד. כאשר רכב בא מולך ואתה זז הצידה, אתה עושה את זה בשביל הרגע הזה, לא בשביל הרגע הבא. מאוד יכול להיות שלמרות שהרכב מתקרב אליך, אולי בדרך יקרה משהו שיגרום לו לא להגיע אליך. אבל בכל זאת אתה זז הצידה, בגלל התחושה שיש לך כרגע שהרכב עומד להגיע אליך, אתה בעצם חי את התחושה של הרגע הזה ומתמודד עם הרגע הזה בלבד.


ידוע המשפט: אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל יתייאש מן הרחמים . דהיינו שאפילו שהחרב מונחת לך כרגע על הצוואר, אל לך לומר, זה כבר אבוד, הראש כבר איננו. עליך להבין שאין לך אלא את הרגע הזה בלבד, אתה כרגע מתמודד רק מול הפחד שיש לך ברגע הזה על משהו שיקרה בעוד רגע. ולכן אסור לך להתייאש בגלל משהו שנדמה לך שיקרה בעוד רגע. עליך לעשות את ההשתדלות להציל את עצמך גם אם נדמה לך שהמצב אבוד, כי כל זמן שזה עוד לא קרה, הרי שאין לך להתייאש, כי זה עוד לא קרה.


אתה אמור לנסות להציל את עצמך מהחרב שמונחת לך על הצוואר עד הרגע האחרון של חייך. כי אתה בעצם מתמודד עם התחושה שיש לך כרגע לגבי הסכנה מהחרב, על ידי זה שאתה מנסה להציל את עצמך ממנה. אך כל זמן שאירוע לא קרה, הרי שהוא קיים רק ברמת המחשבה בלבד של הרגע הזה ולעולם אינך יכול לדעת בוודאות מה יקרה בעוד רגע, מאחר שזה עוד לא קרה. אתה תמיד מתמודד רק עם מחשבות שיש לך ברגע הזה בלבד ! ולכן לעולם המצב אינו אבוד ואין שום ייאוש בעולם, כי העתיד עוד לא קרה ! הדבר היחיד שאתה צריך להתמודד איתו הוא, זה עם המחשבות שלך כרגע !


ככל שהאדם חזק יותר מבפנים, כך בעצם הוא "שולט" בעתיד שלו טוב יותר. כי כאשר האדם חזק כ"כ מבפנים, ממילא שום דבר לא יכול לשבור אותו, לא דבר שקרה ולא דבר שיקרה. ברגע שהאדם מסוגל לחיות את הרגע הזה בצורה מושלמת, דהיינו שהאדם חי בהרמוניה מושלמת עם המציאות של הרגע הזה בלבד, ממילא אדם כזה לא יכול לקרות לו שום דבר רע בעתיד, כי תמיד הוא יתאים את עצמו למציאות ולא יאבק בה.


אדם עם עיניים פקוחות, אינו נאבק במציאות. להיאבק במציאות פירושו שהאדם לא "קורא את המפה" של המציאות שלו בצורה טובה, דהיינו שמשום מה נדמה לו שיש לו אלטרנטיבות שאינן קיימות ושאינן אפשריות בפועל ברגע הזה ובכל זאת הוא מנסה להשיג אותן. ואז כמובן נוצר מאבק שמתיש את האדם וגורם לו לצער מיותר. כי מאחר שהאדם אינו מבין שזה לא אפשרי שהוא כרגע ישיג את מה שהוא רוצה, ובכל זאת הוא מתעקש, אז הוא כמובן סובל.


יחד עם זאת, יתכן שישנן ברגע הזה אפשרויות נוספות שבהן האדם יכול להשיג את הרצונות הפנימיים שלו גם בלי להיאבק במציאות, אלא לחיות איתה בהרמוניה. כאשר האדם קורא את המפה בצורה נכונה, הוא קולט מה הוא כן יכול לעשות ועושה אותו וקולט מה הוא לא יכול לעשות כרגע וממילא מפסיק לעשות אותו ולבזבז כוחות בחינם.


הדבר דומה לאדם שנקלע למערבולת בים והראש שלו מתחת למים. נניח שלאותו אדם נשאר בריאות שלו מעט אויר לנשום לעוד 60 שניות. אם האדם רגוע גם במצב כזה, הוא בעצם קורא את המפה בצורה נכונה, דהיינו הוא מבין שאם הוא ינסה להיאבק במערבולת, לא רק שהוא לא יצליח לעשות זאת, אלא אדרבה האוויר שלו יגמר הרבה יותר מהר. מצד שני, עדיין יש לו את האפשרות להיות רגוע ולנסות לזרום עם המערבולת, דהיינו ללכת עם הזרם של המים, עד שהיא תזרוק אותו החוצה ממנה למקום שבו אין מערבולת ולמקום שבו הוא יוכל לצאת לחוף מבטחים.


דוגמא נוספת, אדם נוסע בים באיזו ספינה. לפתע מגיע גל גדול ומנפץ את הספינה בלב הים. למזלו של אותו אדם הוא הצליח לתפוס איזו חתיכת קרש מהספינה. ברגע שהאדם נשאר רגוע למרות ההפתעה הבלתי צפויה, והוא קורא את המפה בצורה נכונה, הוא בעצם מבין שאין שום דרך הגיונית וריאלית שהוא ילחם בגלים. אז מה עושים ? פשוט כל גל שבא מורידים את הראש ולא נלחמים בו ומחכים עד שהוא עובר ועד שנזרקים אל החוף.


כאשר האדם קולט כמה החיים קשים וכמה הוא לא באמת שולט במה שקורה מחוצה לו, אז הוא מבין שהדרך הטובה ביותר שלו כן לשלוט במה שקורה לו מבפנים, היא על ידי זה שהוא יישאר רגוע ולא יאבק בגלים שבאים עליו. בכל פעם במתקרב אליך גל גדול, קח אויר, תוריד את הראש, חכה שהגל יעבור. עד הגל הבא ועד שבסוף תיזרק אל החוף. (אתה לא שולט חיצונית, אתה שולט פנימית. אתה לא שולט במה שקורה, אלא באיך שאתה מקבל את מה שקורה).


סיכום: האדם לעולם חי רק את הרגע הזה בלבד, וכל מה שקורה לו לאדם בחיים, קורה לו רק ברגע הזה בלבד. ברגע הזה יש לו זיכרונות ומחשבות על דברים שקרו בעבר וברגע הזה יש לו מחשבות על דברים שיקרו בעתיד. אבל באמת הכל קורה ברגע הזה בלבד ! אתה מתמודד רק עם דברים שקורים כרגע בלבד. התמודדות עם העבר, פירושה התמודדות עם מחשבות שיש לך כרגע. התמודדות עם העתיד גם היא התמודדות עם מחשבות שיש לך כרגע.


ברגע שנופל לאדם האסימון והוא מבין שבעצם הוא מתמודד רק עם המחשבות שיש לו, על ידי זה החיים שלו נהיים טובים יותר, כי אם זו רק מחשבה, אז הרבה יותר קל להתגבר עליה מאשר אם זה דבר ממשי. דע לחיות את הרגע הזה בצורה הטובה ביותר. כי אין לו לאדם אלא את הרגע הזה בלבד ! בהצלחה.


 


 


אמרתי לו בני מי העלך [איך ניצלת מהים] ? אמר לי דף [קרש] של ספינה נזדמן לי. וכל גל וגל שבא עלי נענעתי לו ראשי... גל טרדני לחברו וחברו לחברו עד שהקיאני [פלט אותי] ליבשה


רַק צָרִיךְ לִשְׁכּחַ כָּל זאת, וְיִהְיֶה נִדְמֶה לוֹ כְּאִלּוּ הַיּוֹם נִבְרָא, וְהוּא יָחִיד בָּעוֹלָם


זֶה כְּלָל גָּדוֹל... שֶׁלּא יָשִׂים לְנֶגֶד עֵינָיו כִּי אִם אוֹתוֹ הַיּוֹם,... שֶׁלּא יַחֲשׁב מִיּוֹם לַחֲבֵרוֹ... שלא יָשִׂים לְנֶגֶד עֵינָיו כִּי אִם אוֹתוֹ הַיּוֹם וְאוֹתוֹ הַשָּׁעָה. כִּי כְּשֶׁרוֹצִין לִכָּנֵס בַּעֲבוֹדַת ה' [לחיות טוב], נִדְמֶה לְהָאָדָם כְּאִלּוּ הוּא מַשָּׂא כָּבֵד, וְאִי אֶפְשָׁר לוֹ לִשָּׂא מַשָּׂא כָּבֵד כָּזוֹ. אֲבָל כְּשֶׁיַּחֲשׂב שֶׁאֵין לוֹ רַק אוֹתוֹ הַיּוֹם, לא יִהְיֶה לוֹ מַשָּׂא כְּלָל. וְגַם [צריך] שֶׁלּא יִדְחֶה אֶת עַצְמוֹ מִיּוֹם לְיוֹם, לֵאמר מָחָר אַתְחִיל... כִּי אֵין לְאָדָם בְּעוֹלָמוֹ כִּי אִם אוֹתוֹ הַיּוֹם וְאוֹתוֹ הַשָּׁעָה שֶׁעוֹמֵד בּוֹ, כִּי יוֹם הַמָּחֳרָת הוּא עוֹלָם אַחֵר לְגַמְרֵי


צְּרִיכִין לְהַמְתִּין... וְלִבְלִי לִדְחֹק אֶת הַשָּׁעָה לְמַלְּאוֹת הַחִסָּרוֹן תֵּכֶף וּמִיָּד, רַק צְרִיכִין לְהַמְתִּין


אִי אֶפְשָׁר לִדְחֹק אֶת הַשָּׁעָה בְּשׁוּם דָּבָר. אַף עַל פִּי שֶׁרְצוֹנוֹ מְאד לִגְמר מִיָּד, אַף עַל פִּי כֵן אִם רוֹאִין שֶׁאִי אֶפְשָׁר, וְהַבִּלְבּוּלִים מִתְגַּבְּרִין בְּיוֹתֵר, חָלִילָה לְהִתְבַּלְבֵּל מִזֶּה. רַק יַעֲשֶׂה בִּמְתִינוּת מַה שֶּׁיּוּכַל, וִיצַפֶּה וִיחַכֶּה...


אֵצֶל הָעוֹלָם הַשִּׁכְחָה הִיא חִסָּרוֹן גָּדוֹל בְּעֵינֵיהֶם, אֲבָל בְּעֵינַי יֵשׁ בְּהַשִּׁכְחָה מַעֲלָה גְּדוֹלָה ! כִּי אִם לא הָיְתָה שִׁכְחָה, לא הָיָה אֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת שׁוּם דָּבָר... אִם הָיָה זוֹכֵר כָּל מַה שֶּׁעָבַר לא הָיָה אֶפְשָׁר לוֹ לְהָרִים אֶת עַצְמוֹ... בְּשׁוּם אפֶן, גַּם הָיוּ מְבַלְבְּלִים אֶת הָאָדָם מְאד כָּל הַדְּבָרִים שֶׁעוֹבְרִים עָלָיו. אֲבָל עַכְשָׁו עַל יְדֵי הַשִּׁכְחָה נִשְׁכָּח מַה שֶּׁעָבַר.


וְאֶצְלוֹ [אצל רבי נחמן עצמו], הַדֶּרֶךְ [שבה הוא מתנהג היא] שֶׁכָּל מַה שֶּׁעָבַר וְהָלַךְ, נִפְסָק וְהוֹלֵךְ לַחֲלוּטִין וְאֵינוֹ חוֹזֵר בְּדַעְתּוֹ עוֹד כְּלָל, וְאֵינוֹ מְבַלְבֵּל כְּלָל עַצְמוֹ עוֹד בַּמֶּה שֶּׁכְּבָר עָבַר וְהָלַךְ וְכוּ'.


וְעִנְיָן זֶה הוּא דֶּרֶךְ עֵצָה טוֹבָה גְּדוֹלָה מְאד..., כִּי עַל פִּי רב יֵשׁ לְהָאָדָם בִּלְבּוּלִים רַבִּים וְעִרְבּוּב הַדַּעַת מְאד מִמַּה שֶּׁחָלַף וְעָבַר... שֶׁאָז בָּאִים עָלָיו כָּל הַבִּלְבּוּלִים וּמְעַרְבְּבִים וּמְעַקְּמִים אֶת דַּעְתּוֹ מִמַּה שֶּׁכְּבָר עָבַר... בַּאֲשֶׁר כִּי לא טוֹב עָשָׂה בְּעִנְיָן זֶה... וְכָךְ הָיָה צָרִיךְ לַעֲשׂוֹת... כַּאֲשֶׁר יָדוּעַ לְכָל אָדָם בְּעַצְמוֹ.


עַל כֵּן הַשִּׁכְחָה הִיא עֵצָה טוֹבָה גְדוֹלָה מְאד לָזֶה, שֶׁתֵּכֶף וּמִיָּד שֶׁחוֹלֵף וְעוֹבֵר הַדָּבָר, יַעֲבִיר וִיסַלֵּק אוֹתוֹ מִדַּעְתּוֹ לְגַמְרֵי, וְיַסִּיחַ דַּעְתּוֹ מִזֶּה לְגַמְרֵי וְלא יַתְחִיל לַחֲשׁב עוֹד בְּמַחֲשַׁבְתּוֹ בְּעִנְיָן זֶה כְּלָל וְהָבֵן הַדָּבָר הֵיטֵב, כִּי הוּא דָּבָר גָּדוֹל מְאד.


כִּי צָרִיךְ לְבַל יִהְיֶה מְבהָל לַחֲטף הַכּל בְּבַת אַחַת, [אלא] רַק לֵילֵךְ בְּנַחַת בְּהַדְרָגָה מְעַט מְעַט, וְלא שֶׁיְּהֵא מְבהָל וּמְבֻלְבָּל שֶׁרוֹצֶה לְקַיֵּם וְלַחֲטף הַכּל בְּבַת אַחַת וּמֵחֲמַת זֶה נִתְבַּלְבֵּל לְגַמְרֵי. כְּמוֹ שֶׁיֵּשׁ בִּשְׂרֵפָה חַס וְשָׁלוֹם, שֶׁמֵּחֲמַת הַבֶּהָלָה חוֹטְפִין מַה שֶּׁאֵין צְרִיכִין. רַק צָרִיךְ לִנְהג בְּהַדְרָגָה בְּנַחַת מְעַט מְעָט.


וְעַל כֵּן מָשִׁיחַ [מצב תודעתי מושלם] שֶׁעָבַר עָלָיו מַה שֶּׁעָבַר... "בְּנִי אַתָּה, אֲנִי הַיּוֹם יְלִדְתִּיךָ"... מֵחֲמַת גּדֶל עצֶם שִׂכְלוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ, לְפִי גּדֶל מַדְרֵגָתוֹ שֶׁיּאחַז אָז, וּמֵחֲמַת הַפְלָגַת עצֶם מַעֲלַת שִׂכְלוֹ, שֶׁיִּגְדַּל אָז מְאד מְאד, עַל כֵּן יִהְיֶה כָּל הַזְּמַן שֶׁעָבַר עָלָיו מִיּוֹם בְּרִיאַת הָעוֹלָם עַד אוֹתוֹ הַזְּמַן, כֻּלּוֹ אַיִן וָאֶפֶס מַמָּשׁ, וְיִהְיֶה מַמָּשׁ כְּאִלּוּ נוֹלָד הַיּוֹם, כִּי יִתְבַּטֵּל כָּל הַזְּמַן בְּשִׂכְלוֹ, שֶׁיִּהְיֶה גָּדוֹל מְאד. וְעַל כֵּן יאמַר לוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ: "אֲנִי הַיּוֹם יְלִדְתִּיךָ" 'הַיּוֹם' מַמָּשׁ, כִּי כָל הַזְּמַן שֶׁעָבַר, אַיִן וָאֶפֶס לְגַמְרֵי כַּנַּ"ל


קרא עוד על מימד הזמן , עבר , רגשות תחושות , חיים , עולם , עתיד , בריאת העולם , מוות , גוף האדם , הווה , מציאות , לוגיקה ועוד ...


מאת להצליח בכח המחשבה Daat.EIP.co.il



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il

מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד

מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי

תכנסו ותהנו ...



 


מאמרים נוספים מאת אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il
 
איפה ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה, אימון לאנשי מ
תותח במכירות, הדרכת מכירות, אימון לאנשי מכירות, קורס למכירות, אומנות המכירה, אימון אישי לאנשי מכירות, ייעוץ טיפולי, קואצ'ר מומלץ: עכשיו יש בעולם שלנו המון אנשי מכירות שמוכרים קורסים לאנשי מכירות. ש: דיברנו על זה כבר פעם אחת. אליעד: מדברים על זה עוד פעם סדנה לאנשי מכירות קורס לאנשי מכירות, שיטת מכירות מה שזה לא יהיה שיטות למכור. עכשיו אני רוצה לתת את הפרספקטיבה הבאה כשמישהו מביא לך שיטה כשאומרים לך "אני אלמד אותך איך למכור" איך אתה יכול לבדוק האם ועד כמה השיטה הזאת נכונה אז אפשרות ...

יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות? כמה מתנות לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשי
לא נמשכת מינית, בעיות בזוגיות, חוסר משיכה מינית, ריחוק רגשי, יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: איך יכול להיות מצב שמישהו נגיד לצורך העניין מעניק למישהו אחר מתוך אהבה נניח ודווקא זה שהוא מעניק לבן אדם האחר והבן אדם האחר נגיד אוהב את זה שמעניקים לו, שנייה רגע ואבל זה דווקא מרחיק אותו הבן אדם שמעניקים לו דווקא כאילו מרחיק ביניהם. עוד פעם אתה נגיד בא לילד שלך אתה קונה משהו אופניים, אוקי והילד שלך אוהב אתה האופניים והוא מרוצה מהאופניים ואין לו ...

מערכות יחסים, אופי או יופי, למה היא רוצה אותך? רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, למה אוהבים אותך? האם באמת אוהבים אותי? מה אוהבים בך? למה היא רוצה אותי?
מה אוהבים בך, למה היא רוצה אותי, רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, גולדיגריות, מערכות יחסים, אופי או יופי, מאמן אישי מומלץ, קואצ'ר מומלץ: עכשיו השאלה היא כזאת מהו האדם באמת בהקשר של הזוגיות, נגיד שמישהו אומר "תאהב אותי בגלל מי שאני לא בגלל מה שיש לי" ואז אתה אומר "אוקי ומי אתה באמת מה אתה" הרי כל מה שאתה יודע גם זה לא באמת אתה נכון, נגיד מה אתה נתת לדוגמא נגיד? ש: אוקי לדוגמא אין הבדל בין האדם לבין מה שיש לו זאת צורה אחת. אליעד: אוקי כי האדם לכשעצמו באמת מצד עצמו הוא כלום כאילו ...

טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומ
קונפליקט רגשי, התנהגות לא הגיונית, התנהגות אובססיבית, הפרעת OCD, התנהגות טורדנית, טקסים אובססיביים, מאמן אישי לחיים, גישור: עכשיו הנושא הוא כזה יש מצב שהבן אדם כשהתת מודע שלו, אוקי יש מודע ותת מודע מודע זה מה אתה חושב ותת מודע זה מה אתה מרגיש שאתה חושב כאילו משהו יותר פנימי קול פנימי נקרא, בסדר עכשיו יש מצב שזה עובד ככה אם הבן אדם התת מודע שלו והמודע שלו מסכימים אין לו בעיה עד כאן הבנו. התת מודע שלו אומר לו משהו מסוים המודע מסכים עם זה ואין בעיה לעומת זאת יש מצב שבתת מודע הוא ...

פחד ממחוייבות, שלבים בקשר זוגי, איך למנוע בגידה? לא רוצה להתחייב, לא רוצה להתחתן, פחד מחתונה, לא מוכן להתחתן, לגרום למישהי להיות רק איתך, לגרום למישהו
איך למנוע בגידה, לגרום למישהו לא לבגוד, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, לא רוצה להתחתן, שלבים בקשר זוגי, קואצ'ר מומלץ, תמיכה נפשית: אוקי מה לעשות במקרה כשנמצאים עם מישהו במערכת יחסים שהוא מפחד ממחויבות אז זה יכול להיות מערכת יחסים זוגית ויכול להיות מערכת יחסים עבודה יכול להיות כל מיני מערכות יחסים. ש: מה הבעיה הוא לא רוצה להרגיש מאוים. אליעד: הוא לא רוצה מחויבות ואז זה מפרק את הקשר כי יש את הקטע הזה אנשים יוצאים ואז אומרים "טוב אז מה אנחנו אז אנחנו חברים אז אנחנו בני זוג מה אנחנו ...

איך ליצור התאהבות לאורך זמן? זוגיות לאורך זמן, איך לגרום למישהו לרצות אותך לאורך זמן? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כ
כמה מתנות לתת, איך לגרום למישהו להתגעגע אליך, נתינה חומרית, איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך, איזה מתנות לתת, נתינה רגשית, מנטור, מטפל רגשי: וכאן אבאר עוד עיקרון בנושא של התאהבות, והוא שבן אדם אוהב בהווה את מה שעושה לו טוב בהווה. אבל בן אדם לא בהכרח יאהב בעתיד, את מה שעושה לו טוב בהווה. ז"א שאם אתה עושה למישהו טוב או רע בהווה, לא בהכרח שהוא יאהב או ישנא אותך בעתיד, למרות שכרגע הוא לדוגמא אוהב אותך, בגלל שאתה עושה לו כרגע טוב. ובמה תלוי אם הוא יאהב אותך בעתיד? תשובה: זה תלוי בעד ...

איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב? איך לגרום לילד לאהוב ירקות? איך לשנות התניה של מישהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו שהוא לא רוצה? איך להפוך שנ
איך להפוך שנאה לאהבה, בחורה בפרסומת, איך לגרום לילד לאהוב ירקות, איך לשנות דעות, איך להשפיע על אנשים, איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב, מומלץ, קואצינג: אם ברצונך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא ממש אוהב אותו, אם ברצונך לגרום למישהו להיקשר למשהו, נסה לשלב את המשהו הזה, בתוך משהו אחר טוב, שהאדם השני כן אוהב. לדוגמא, נניח שילד לא אוהב לאכול ירקות. נסה ליצור אוכל שהילד ממש ממש אוהב, ונסה לשלב שם ירק כלשהו. במינון כזה או אחר. ככל שאדם מרגיש יותר טוב באופן כללי, כך יותר קל ...

איך להתחמק משאלות? איך לענות לשאלות בעייתיות? איך לא לענות למישהו? איך להעביר נושא? איך לזהות שאלות מניפולטיביות? איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה? א
איך לענות לשאלות בעייתיות, איך לא לענות למישהו, איך להעביר נושא, איך לזהות שאלות מניפולטיביות, איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה, איך לענות על שאלה מכשילה, ייעוץ פילוסופי, ייעוץ טיפולי: אם מישהו שואל אותך שאלה, ולא בא לך לענות לו לשאלה שהוא שאל, באפשרותך לענות לו, למהות השאלה שהוא שאל, ולגרום לו להיות מרוצה מהתשובה שענית לו, גם אם בפועל לא ענית למה שהוא שאל אותך. ז"א, כאשר מישהו שואל אותך שאלה מסוימת, יש סיבה למה הוא שאלה אותך את השאלה הזאת. ולא תמיד אתה רוצה לענות לו על השאלה ...

איך נוצרת התאהבות דמיונית? מהי שנאה דמיונית? איך לחזק אהבה? איך להיות חלק מהטוב של מישהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחזק אהבה? איך ליצור חוויות
איך ליצור חוויות טובות, איך לחזק אהבה, איך לחזק אהבה, איך ליצור קשר רגשי, מהי שנאה דמיונית, איך להיות חלק מהטוב של מישהו, מטפל הוליסטי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לחזק אהבה של מישהו כלפיך ולגרום לו לאהוב אותך ולהתאהב בך? ואיך נוצרת התאהבות דמיונית? ואיך נוצרת שנאה דמיונית? ואיך אפשר לחזק אהבה דמיונית? ואיך הדמיון יוצר התאהבות? ואיך באפשרותך ליצור משיכה והתאהבות? ועוד. וכפי שכבר הסברתי, האדם אוהב את מה שעושה לו טוב. והאדם נקשר למה שגורם לו להרגיש ...

למה לא אוהבים אותך? התאהבות לא הגיונית, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, למה גברים אוהבים ביציות? נשים אוהבות גברים ששונאים אותן, כוונתך רצויה אך מעשיך א
למה לא אוהבים אותך, נשים אוהבות גברים רעים, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, העיקר הכוונה, אימון אישי ועסקי, טיפול הוליסטי: וכאן אבאר את אחד העקרונות החשובים ביותר באהבה ובהתאהבות. ואיך יכול להיות שתעשה למישהו טוב ושתרצה לעשות לו טוב ושהוא ישנא אותך? ואיך יכול להיות שמישהו יעשה לאדם אחר רע, והאדם האחר עדיין יאהב אותו אפילו יותר? ואיך יכולה להיות התאהבות לא הגיונית? ולמה לפעמים גברים אוהבים נשים ביציות, שעל פניו נראה שהן עושות להם רע? ולמה לפעמים ...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI