דף הבית פיננסים וכספים הלוואות הלוואת בלון
הלוואת בלון
אבי 12/04/12 |  צפיות: 2549

הלוואת בלון היא הלוואה מיוחדת אשר אין בה החזר תשלומים חודשי. ההלוואה מוחזרת כולה באופן מלא, בסוף התקופה.

למי מתאימה הלוואת בלון?

הלוואת בלון היא הלוואה לכל מטרה, אך היא מתאימה רק למי שיודע בוודאות כי יהיה בידו סכום הכסף המתאים בסוף התקופה בכדי להחזיר אותה הלוואה שלקח. מדובר בידיעה של וודאות, ולא בשאלות של אולי, בספק, ייתכן וכו'. יש אנשים שאין בידם כסף מזומן, יחד עם זאת ברור להם כי יקבלו את הכסף בנקודת זמן מאוחרת יותר: קרן השתלמות שעומדת בפני פידיון; פיקדון בנקאי שעומד להשתחרר; נכס שנמכר, ומועד התשלום אמור להגיע בנקודת זמן ידועה; ירושה שאמורה להתקבל; עסק שאמור להכניס שותף ועוד.

הלוואת בלון היא סוג של הלוואת גישור. הלווה מקבל הלוואה, לתקופת ביניים, עד שיגיע אותו כסף שהוא אמור לקבל.

תנאים לקבלת הלוואת בלון

הלוואת בלון ניתנת בדרך כלל בריבית גבוהה יותר מאשר הריבית הרגילה להלוואות במשק, משום שכל הכסף מצוי בידיו של הלווה זמן ארוך באופן יחסי. ניתן אם כך לומר כי מדובר בהלוואה בעלת סיכון גבוה מנקודת מבטו של המלווה. בנוסף, הלוואת בלון, שהיא הלוואה לכל מטרה, אפשר לקבל בדרך כלל לתקופת זמן קצרה יחסית של עד שלוש שנים בממוצע. יחד עם זאת, לא כל אחד יקבל מסוג זה מהבנק או מגוף חוץ בנקאי אחר.

בכדי לקבל הלוואת בלון על הלווה להוכיח יכולת החזר גבוהה, ואיתנות כספית. אלה יכולים להיות כספים מופקדים בבנק, עסק פעיל ועובד, נכס שבבעלותו של הלווה ועוד. ההלוואה ניתנת תמורת אימות של אותה בטוחה מבוקשת.

הלוואת בלון – מספר אפשרויות החזר

הלוואה רגילה מורכבת בדרך כלל מהחזר חודשי שוטף של חלק מהקרן וחלק מהריבית ביחסים שונים על פי סוג לוח התשלומים, על פיו נלקחה אותה הלוואה. להלוואת בלון, בדרך כלל לא צמוד לוח סילוקין, יחד עם זאת,  יש מספר אפשרויות להחזרתה:

× * הלוואת בלון מלא היא הלוואה על פיה מוחזר כל הכסף בסוף תקופת ההלוואה. כלומר, הן הקרן והן הריבית מוחזרות באופן חד פעמי לאחר תקופה של שנה, שנתיים או שלוש.

× * הלוואת בלון חלקי, הלוואה הידועה גם כהלוואת גרייס, גרייס הוא אותו חסד שמקבל הלווה בתקופת זמן מסוימת. על פי שיטת החזר זו, את הריבית ואת הפרשי ההצמדה (במידה ויש) משלם הלווה במשך כל התקופה שהקרן מוחזקת בידיו, ורק את הקרן הוא מחזיר בבת אחת, בסוף התקופה.

איפה לקחת הלוואה לכל מטרה?

סביר להניח שאדם אשר זקוק להלוואת גישור יפנה לבנק בו מתנהל חשבון העובר ושב שלו, ובו מופקדים הכספים האמורים לשמש בטוחה לאותה הלוואה. יחד עם זאת, כדאי היום לבדוק מספר אפשרויות לפני שמחליטים.

ההבדלים בין התנאים שמציעים הבנקים השונים הם גדולים ביותר, וגם משמעותיים, אפילו סניפים שונים של אותו בנק, מציעים תנאים שונים לקבלת הלוואה. בנוסף, נמצאים היום בשוק שחקנים נוספים אשר מלווים כסף, ואין מדובר בשוק האפור. גם חברות האשראי, חברות הביטוח, קרנות השתלמות וחברות מימון פרטיות מעניקות הלוואה לכל מטרה, כולל הלוואת בלון, ודאי תמורת בטוחה טובה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI