דף הבית פיננסים וכספים פיננסים וכספים - אחר פיקדון צמוד מדד
פיקדון צמוד מדד
אבי 18/04/12 |  צפיות: 2246

סוגים שונים של השקעות.

כיום בישראל, למרות האהבה העזה של אמצעי התקשורת השונים להצגת המצב הכלכלי שלנו בגוונים שונים של שחור, המצב הכלכלי הוא טוב מאוד, כאשר חלק ניכר מהאנשים משתכרים בכבוד ואף יותר מכך. במצב כזה, האנשים יכולים להרשות לעצמם להשקיע את כספם באפיקי השקעה שונים: מטבע חוץ, מניות ופיקדונות למיניהם. אחד האפיקים הפופולריים ביותר להשקעה בקרב ישראלים, בעצם גם בשאר מדינות העולם, זהו פיקדון צמוד מדד. סוג זה של פיקדון הוא בטיחותי מאוד, ומצד שני מניב רווח נאה למשקיע המפקיד.

מה זה בעצם פיקדון צמוד מדד?

פיקדון צמוד מדד זהו בעצם פיקדון שאנחנו, הלקוחות של הבנקים מפקידים בבנק שלנו לתקופה קצובה, ולאחר תקופת זמן זו אנו רשאים למשוך חזרה את הכסף שלנו שהערך שלו עלה בהתאם למדד המחירים במשק וביחד לעלייה או ירידה בריבית. ריבית על פיקדון שאנו מקבלים מהווה פונקציה של סכום העלייה של המדד והריבית במשק. פיקדון זה הוא בדרך כלל האופציה הבטוחה והשווה ביותר להשקעה כספית לטווח של שנה או שנתיים. בדרך כלל ההפקדה שצמודה למדד מתבצעת לתקופה של שנה, שנתיים או יותר.

היבטים נוספים של השקעה בפיקדון צמוד למדד.

מעבר לרווח שמניבה ריבית על פיקדון, מה שחשוב בהפקדת הכסף לפיקדון, זוהי תקופת הזמן אליה אנחנו מפקידים את הכסף שלנו. מי שמפקיד כסף לתקופה יותר ארוכה – ריבית על פיקדון שלו תהיה גבוהה יותר, כיוון שגם הבנק עצמו יעלה אותה מעבר לעליית הריבית במשק, בגלל שהוא מעוניין שהכסף יהיה מופקד בבנק כמה שיותר זמן. ככל שיותר כסף מופקד בבנק, כך יש לו יותר מרחב פעולה במהלכים הפיננסיים שהוא עושה.

היתרונות של השקעה בפיקדון צמוד מדד.

כל סוג של השקעה פיננסית טומן בחיקו יתרונות וחסרונות. בדרך כלל ככל שאפיק ההשקעה יהיה בעל סיכון רב יותר (בורסה) כך האפשרות להרוויח כסף קל תהיה גבוהה יותר, ולהיפך, ככל שיש פחות סיכון למשקיע (בהשקעה בפיקדון צמוד למדד למשל) כך הרווח שהוא יקבל יהיה צנוע יותר. לנו, בעלי חשבונות רגילים, השקעה של הכסף שלנו בפיקדונות שונים שבנקים מציעים היא אחת האופציות הפופולריות והטובות. הרי רובנו לא בדיוק שחקני בורסה מומחים ולא כרישי השקעות ממולחים, כך שהפקדת כסף בבנק היא בדיוק בשבילנו.

למי כדאי להשקיע בפיקדונות צמודי מדד?

כל בן אדם שיכול להרשות לעצמו לסגור סכום כסף מסוים לתקופה מספיק ארוכה (שנה או שנתיים), הוא בבחינת משקיע פוטנציאלי שכדאי לו להשקיע בפיקדון צמוד מדד. מעבר לכך, הפיקדון מהסוג הנ"ל מתאים מאוד לאנשים שבשום פנים ואופן לא רוצים לסכן את כספם (למשל בעלי משפחות). בעצם חלק ניכר מאתנו היינו מושקעים בעבר או מושקעים כעת בפיקדון מסוג זה. הרי  למי מאתנו אין כסף שמופקד בבנק, שפעמים רבות אנחנו פשוט לא שמנו לב להסברים של הפקיד אודות התנאים והשם של הפיקדון.

כיצד לבחור פקיד בבנק שיסייע לנו להפקיד את כספנו באפיק השקעה מתאים?

כדאי פשוט לגשת לסניף הבנק שלכם וללכת לפקיד שבדרך כלל מטפל בכם, הוא יודע הכי טוב את ההיסטוריה שלכם הן מבחינת ניהול החשבון בבנק והן מבחינת החיים האישיים שלכם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI