דף הבית פיננסים וכספים הלוואות הלוואות ללא ריבית
הלוואות ללא ריבית
אבי 10/05/12 |  צפיות: 2771

הלוואות ללא ריבית אפשריות בהזדמנויות מסוימות וחלקים מסוימים מהציבור הישראלי. הלוואה שאין עליה ריבית לא יכולה להיות כלכלית ורווחית למלווה ולכן אין לה מקום בכלכלה אלא אם יש מאחורי ההלוואה מדיניות ממשלתית, אינטרס כלשהו, חישוב כלכלי או פעילות צדקה וגמילות חסדים.

הלוואות לפרטים והלוואות לעסקים

יש הבדל בין לווים פרטיים ועסקיים הזקוקים להלוואה. אדם הזקוק להלוואה חייב לעמוד בתנאים מסוימים על מנת לקבל  הלוואה בלי ריבית בעוד שלטובת העסקים הקטנים והבינוניים יש קרנות מיוחדות שנועדו לעזרת העסקים כדי שהם יוכלו להתקיים ולהתפתח. כך לדוגמה ניתן ליצור קשר עם הקרן לסיוע לעסקים קטנים ולקחת הלוואות בסכומים שונים ועד למגבלה של 500,000 ש"ח.

הלוואות אלה ניתנות ללא ריבית וניתן לפרוס את החזר התשלומים בפריסה של עד 5 שנים. הקרן נועדה לעסקים קטנים קיימים או לטובת הקמת עסקים חדשים קטנים (או בינוניים). יש קרנות נוספות הפועלות במתכונת דומה כמו מט"י (מרכז טיפוח יזמות) וגופים נוספים. בחלק מהמקרים ניתן לקבל הלוואות ללא ערבים לכן חשוב לפנות ישירות לקרנות אלה ולבדוק היטב מהם תנאי ההלוואות ולהשוות ביניהן. אנשים פרטיים יכולים ליהנות מלקיחת הלוואות חוץ בנקאיות ללא ריבית מארגוני גמילות חסדים, ארגוני צדקה, ארגוני עולים חדשים ועוד. לכל ארגון יש תנאים ודרישות בהם יש לעמוד. על מנת לקחת הלוואות ללא ריבית מבנקים אשר מנסים לפתות לקוחות חדשים לעבור אליהם יש להעביר משכורת חודשית בסכום מסוים ולהתחייב למספר שנים להיות לקוח הבנק.

הלוואות עם אינטרס כלכלי

מדיניות הממשלה היא לעזור לעסקים בתחילת דרכם או לעסקים חדשים ובכך למנף את הכלכלה בישראל. לעסקים קטנים חשיבות רבה בניהול תקין של הכלכלה ולשם כך נועדו הקרנות השונות אשר מעניקות הלוואות חוץ בנקאיות בתנאים ייחודיים ולעתים חלק מההלוואה אף הופך למענק. בנקים וחברות ביטוח אשר מציעים הלוואות ללא ערבים וללא ריבית פועלים מתוך אינטרס כלכלי בלבד. באמצעות הטבה כמו הלוואות ללא ריבית הם מפתים לקוחות חדשים ומצטיירים כמוסדות הבאים לקראת הלקוחות ועוזרים להם.

למעשה הבנקים וחברות הביטוח יודעים כי הלקוח שקיבל הלוואה בלי ריבית ישאר נאמן להם ועל סמך פעולות עתידיות שיבצע בחשבון הבנק שלו או דרך חברת הביטוח הם ירוויחו כסף רב ולכן מדובר בהשקעה לטווח קצר בה הם מפסידים על הלוואה אחת אך מרוויחים ממקומות אחרים כמו ניהול עו"ש וריביות, תוכניות חיסכון, רכישת ביטוח (במקרה של חברת ביטוח), הפקדת כספים ועוד. לקוח מרוצה מדבר בעד המוסד הפיננסי שעזר לו או היטיב עמו וכך מעבר לאינטרס הכלכלי יש כאן אינטרס שיווקי שעוזר לבניית תדמית חיובית המתורגמת בסופו של יום לכסף.

הלוואות לשכבות חלשות

ארגוני גמילות חסדים, ארגוני צדקה וקרנות שנועדו לעזור לשכבות מסוימות כמו עולים חדשים, חיילים בודדים ושכבות מצוקה פועלים בהיתר לתת הלוואות חוץ בנקאיות ומענקים. חלק מהארגונים יאפשרו לקחת הלוואות ללא ערבים אך חלק מארגוני הגמ"ח וארגונים אחרים יבקשו חתימת ערבים על מנת להטיח כי כספם יוחזר והם יוכלו לשוב ולהשתמש בו לטובת נזקקים אחרים. יש לעמוד בתנאים מסוימים השונים בין הארגונים ולכן חשוב לפנות ישירות לכל ארגון ולבדוק מהם תנאי ההלוואה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI