דף הבית פיננסים וכספים הלוואות השוואת הלוואות : הלוואות בנקאיות מול הלוואות חוץ בנקאיות
השוואת הלוואות : הלוואות בנקאיות מול הלוואות חוץ בנקאיות
אבי 12/06/12 |  צפיות: 2964

הלוואות חוץ בנקאיות הן הלוואות שאפשר לקחת מחברות שהם לא בנקים, לדוגמה חברות האשראי, חברות הביטוח, בתי השקעות וחברות בשוק האפור. הלוואות בנקאיות לוקחים רק מבנקים, לרוב מהבנק בו מתנהל החשבון. ידוע כי הלוואה מחברת מימון חוץ בנקאית היא יקרה יותר מהלוואה אותה לוקחים מהבנק אך יש יתרונות בהלוואה חוץ בנקאית, אחד היתרונות המרכזיים הוא נושא הזמינות, ובעיקר נושא המיידיות. יתרון נוסף הוא הקלות בה אפשר לקבל הלוואה חוץ בנקאית וכן נושא הערבונות. הלוואה מהבנק תתבטא לרוב באחוזי ריבית נמוכים יותר מהלוואה חוץ בנקאית אך יש מקרים בהם לא כדאי או לא ניתן לקחת את ההלוואה מהבנק.

ריבית נמוכה

מטרת כל לווה היא לקחת הלוואות עם ריבית נמוכה ככל האפשר. כל למעשה מחזירים פחות כסף המוצמד על קרן ההלוואה. בנקים יציעו לרוב מסלולי הלוואות בנקאיות שונים עם ריביות אטרקטיביות הנעות בין 5-9%. הבעיה בלקיחת ההלוואה מהבנק היא שההלוואה מוסיפה לאובליגו ויכול להיות שהלקוח לא יוכל לנהל היטב את חשבונו ואת ניהול ההוצאות החודשיות השוטפות. לכן חשוב עוד לפני שממהרים לקחת הלוואה לחשוב כיצד מחזירים את ההלוואה. כאשר לוקחים הלוואות חוץ בנקאיות יש להחזיר ריבית גבוהה. חברות האשראי הן לרוב היעד המועדף על פני הלווים כמקור לקחת את ההלוואה. באופן קל וללא סרבול מתקשרים אל חברת האשראי ומקבלים הלוואה לכל מטרה. חברות האשראי יבקשו ריבית פריים פלוס ריבית של 11-15%. חברות הביטוח לעומת זאת יבקשו רק ריבית של 5-6% מכיוון שרמת הסיכון עבורן נמוכה. כספי הלווה משמשים ערובה לסכום ההלוואה. יש חברות ביטוח המאשרות הלוואה לגובה של 50% מערך הצבירה בתוכנית פנסיונית. חברות בשוק האפור מעמעמות את נושא הריבית מכיוון שהן גובות ריבית בגובה שמעל ל- 15% ולרוב הריבית תגיע לעשרות אחוזים מכיוון שרובן פועלות ללא פיקוח.

החזר ההלוואה

בנקים בטוחים לרוב בכסף אותו הם נותנים להלוואה, במקרים רבים יש ללווה תוכניות חיסכון או תיק השקעות וכך הבנק מקבל ערבון להחזרת כספו. יש מקרים שהבנק דורש החתמת ערבים ורק לאחר מכן הוא מאשר את ההלוואה. היתרון עם הלוואות בנקאיות הוא נושא פריסת תשלומי ההחזר. בנקים גמישים לרוב עם לקוחות אמינים ומאפשרים לקחת הלוואות לכל מטרה או הלוואה ממסלול מסוים כמו הלוואה למימון רכב לזמנים ארוכים. החזר ההלוואה דרך הבנקים נוח יותר ובמידה ויש בעיה ללווה להחזיר את ההלוואה בזמן או לעמוד בנטל החזר ההלוואה יכול הלווה שיש לו חשבון בבנק ולבקש דחיית תשלומים או למצוא פתרון אחר המוסכם על הבנק. עם לקוחים הלוואות חוץ בנקאיות מגורמים בשוק האפור ניתן להסתבך במשפטים, הוצאות לפועל ואיומים. הלוואת אקספרס מחברת האשראי היא לרוב לסכומים של 40,000 ואת ההחזר ניתן לפרוס לתקופה של 36 חדשים. חברות הביטוח מאפשרות לפרוס את ההחזרים לאורך תקופה של 48 חודשים.

קל לקחת הלוואה דרך חברות האשראי

הלוואה מחברת האשראי נחשבת לקלה, אין צורך בחתימה על טפסים רבים ולעבור מיון קפדני לפני אישור ההלוואה כפי הנהוג בבנק. חברת האשראי מאשרת את ההלוואה תוך שעות ספורות במידה והיא מרגישה בטוחה ובדקה כי הלקוח יוכל לעמוד בנטל התשלומים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI