דף הבית פיננסים וכספים הלוואות הסבר על ביטוח משכנתא
הסבר על ביטוח משכנתא
אבי 27/09/12 |  צפיות: 2645

הלוואת משכנתא הינה הלוואה מורכבת וארוכת טווח, והתהליך לנטילת הלוואת המשכנתא רווי בבירוקרטיות והליכים מהליכים שונים. בין השוואת הריביות ומסלולי ההלוואה, חשוב לקחת בחשבון את בחירת פוליסת ביטוח המשכנתא. פוליסת ביטוח משכנתא, הינה פוליסת חובה שבלעדיה לא תאושר הלוואת המשכנתא על ידי הבנק. פוליסת ביטוח משכנתא, המורכבת למעשה משתי פוליסות ביטוח, כאשר האחת מתייחסת למבנה, תקינותו ורמת התאמתו למגורים, והשנייה מתייחסת לאי יכולת תשלום ההחזרים על ידי הלווה. אם כי שתי הפוליסות הן נפרדות, לא ניתן לקבל הלוואת משכנתא, כאשר רכשתם רק אחת מהן, על מנת לקבל את כספי המשכנתא מהבנק, הבנק ירצה להבטיח את יכולת ההחזרים שלכם, כמו גם את שמישות הנכס המשועבד, במידה ויצטרך לממשו.

מהו ביטוח מבנה למשכנתא ומה הוא מכסה?

ביטוח מבנה למשכנתא, מיועד להגן על הבנק מנזקים למבנה, ולפצות אותו, במידה והנכס אינו שמיש. במידה ונגרם למבנה נזק, ואין אפשרות להתגורר בו עד שיתוקן, או שנמצא פסול למגורים עקב נזקים שנגרמו לו, חברת הביטוח תפצה את הבנק בסכום שנקבע מראש, בהתחשב בשווי הדירה למשכנתא, ובגובה ההלוואה, על מנת שיוכל להבטיח את עצמו מפני הפסדים. בפוליסת ביטוח מבנה למשכנתא, מהווה הבנק את המוטב העיקרי, ואך ורק במידה וסכום הכסף שצריך להיות מוחזר לבנק, נמוך ממחיר הכיסוי הביטוחי שהובטח בפוליסת ביטוח מבנה, כפי שנרכשה במסגרת המשכנתא, אז תקבלו את יתרת הכסף. בנוסף, פוליסת ביטוח מבנה, תאפשר לכם שלא לשלם על נכס שאינכם יכולים לעשות בו שימוש, וכן תפצה על הנזקים ותיקונם, ובכך, בדרך עקיפה, מונעת מכם הוצאות מיותרות מכיסכם על מקום מגורים חלופי, ומאפשרת לכם להמשיך לעמוד בהחזרי המשכנתא. אם כי הכיסוי הביטוחי משתנה מפוליסת ביטוח מבנה אחת למשניה, מרבית פוליסות ביטוח מבנה שקיימות בשוק מציעות את הכיסויים הביטוחיים הבאים:

1. כיסוי מפני נזקי מזג אוויר וטבע - נזקי מזג אוויר וטבע, יכולים לכלול סופות רעמים, הרס בגין פגיעת ברק, נזקי רעידות אדמה, שטפונות, גשמים עזים וכדומה.

2. נזקים בגין פיצוצים בצנרת ומים - נזקי מים וצנרת שעשוים לגרום להרס רב, ריקבון, עובש, הרס בקירות ובתקרות, הצפות, וכדומה.

3. כיסוי תיקון הנזקים עד התקרה הקבועה בפוליסת ביטוח המבנה.

4. כיסוי בגין אובדן שכר דירה או הוצאות שכר דירה בתקופת התיקונים.

5. החזר תשלומי מהנדסים, אדריכלים, יועצים וכו' במסגרת תקופת התיקונים ועד שהנכס חוזר להיות שמיש

מהו ביטוח חיים למשכנתא ומה הוא מכסה?

ביטוח חיים למשכנתא, הינה פוליסה שמטרתה להבטיח את בהמשך עמידת הלווה בהחזרי המשכנתא. פוליסת ביטוח חיים למשכנתא, תיכנס לתוקף במידה והלווה, חלילה, נפטר, או שהוא סובל מאובדן כושר עבודה חמור או נכות קבועה. במקרים אלו, יקבל הבנק את המשך תשלומי המשכנתא ויותיר את הלווה ומשפחתו או יורשיו, עם נכס משולם במלואו, מבלי הצורך לדאוג על תשלומי משכנתא עתידיים. ביטוח חיים למשכנתא, אינו תחליף לפוליסת ביטוח חיים ממצה וכוללת, שכן המוטב העיקרי הינו הבנק, והוא זה שמקבל את הכסף מחברת הביטוח במידה והלווה חלילה נפטר, שככה, במידה ואתם מעוניינים שבני משפחתכם יקבלו סכום כסף עם מותכם או לחילופין, בכיסוי אובדן כושר עבודה נרחב יותר, התעניינו בהרחבות ביטוחיות מתאימות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI