דף הבית פיננסים וכספים הלוואות הלוואות חוץ בנקאיות
הלוואות חוץ בנקאיות
אבי 11/10/12 |  צפיות: 2930

מתן אשראי על ידי הבנקים הפך בשנים האחרונות לנושא רגיש. מחלקות ניהול הסיכונים של הבנקים השונים מעמידות תנאים נוקשים לקבלת אשראי מהבנק על מנת לוודא החזרי החובות על ידי הלקוחות שקיבלו הלוואות ומסגרות אשראי ולעמוד בתנאים של בנק ישראל בכל הקשור לשמירת הרזרבות הנזילות של הבנקים.

השילוב של תנאים נוקשים לקבלת הלוואות מהבנקים הגדולים והביקושים הגוברים של משקי בית בישראל להגדיל את קו האשראי שלהם חרף ההוצאות הגדלות, הצמיח בארץ שוק גדול במיוחד של הלוואות מסוג אחר, הלוואות חוץ בנקאיות. מהן הלוואות חוץ בנקאיות? אילו סוגים של הלוואות קיימים ומי רשאי לקבלן? כל זאת ועוד בכתבה הבאה.

הלוואות חוץ בנקאיות – הגדרה

הלוואות חוץ בנקאיות הינן הלוואות הניתנות על ידי גופים חיצונים למערכת הבנקאות ושאינם נחשבים לבנק. הגופים המעניקים בישראל הלוואות חוץ בנקאיות הם חברות הביטוח המחזיקות את קרנות הפנסיה של הציבור והן בעלות הון, חברות כרטיסי האשראי, חברות ואיגודים שונים המעניקים הלוואות לעובדי החברה, גורמים בשוק האפור ועוד. הלוואות חוץ בנקאיות אשר ניתנות מחוץ למסגרת הבנקאית הן בגובה ובתנאים הנקבעים על ידי הגוף המעניק את ההלוואה.

סוגי הלוואות חוץ בנקאיות

נכון להיום שוק ההלוואות החוץ בנקאיות מציע מגוון גדול של סוגי הלוואות לכל מטרה כמו הלוואה און ליין, הלוואה לרכב, הלוואה לסטודנטים וכדומה. תנאי ההלוואה וגובה ההלוואה עונים על הצורך של קהל היעד ועל היכולות שלהם לביצוע החזר ההלוואה. גורמים שונים כמו חברות ביטוח וחברות כרטיסי האשראי מספקים הלוואות ישירות כמו הלוואה און ליין שניתן לבקשן באמצעות האינטרנט או הטלפון ובכך מאפשרים ללקוחות כל הבנקים לקבל כסף מזומן ונזיל במהירות ובקלות.

מי רשאי לקבל הלוואה חוץ בנקאית?

הלוואה און ליין או הלוואה ישירה חוץ בנקאית ניתנת ללקוחות כל הבנקים וכל מי שמעוניין בהלוואה רשאי לפנות אל הגופים החוץ בנקאיים בבקשת הלוואה. מאחר והאשראי החוץ בנקאי הוא בלתי תלוי ואינו מתחשב באשראי קיים של הלקוח, מרבית החברות יבקשו תנאים מקדימים להוכחת יכולת ההחזר של ההלוואה כמו קיום משכורת שוטפת בחשבון, דפי בנק לבדיקת חריגות קבועות בחשבון ועוד.

כיצד ניתן לבקש הלוואה חוץ בנקאית?

חברות המעניקות הלוואות חוץ בנקאיות מקיימות דרכי תקשורת רבים ויצירתיים באמצעותם יכול הלקוח לבקש את ההלוואה. בין הערוצים הנפוצים היום ניתן לראות שימוש נרחב באתרי האינטרנט של החברות המאפשרים ללקוחות המתעניינים למלא טופס מקוון לבקשת הלוואה באמצעות האינטרנט, מוקדים טלפוניים עם נציגים שמוכנים לענות לכל שאלה שיש ללקוח המתעניין בהלוואה וכדומה. מרבית המוסדות מאשרים את ההלוואה תוך ימים בודדים ומזרימים את כספי ההלוואה ישירות לחשבון העובר ושב של הלקוח.

מתי לקחת הלוואה חוץ בנקאית?

התפוצה והמגוון של החברות המעניקות אשראי חוץ בנקאי הוא גדול והקלות בה ניתן האשראי הופכים את האשראי לסוג של מוצר ככל מוצר אחר שניתן לרכוש אותו ולחלקו לתשלומים ולכן אשראי חוץ בנקאי מתאים לכל מטרה בה עולה הצורך בכסף מזומן בסכום גדול עם החזרי תשלומים קטנים יחסית. בין אם המטרה היא חופשה חלומית, שדרוג של הרכב, רכישת אוטו חדש, שיפוץ של הבית או תשלום שכר לימוד, הלוואה חוץ בנקאית היא הדרך האופטימלית להגדיל את מסגרת האשראי הכללית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI