דף הבית ביטוח ביטוח רכב שלילת רישיון ועבר פלילי מקשים על רכישת ביטוח רכב. מדוע?
שלילת רישיון ועבר פלילי מקשים על רכישת ביטוח רכב. מדוע?
wobi 15/01/13 |  צפיות: 3424

יש הסבורים כי אישורו של ביטוח רכב, על ידי חברה המתמחה בתחום, הוא מובן מאליו. כשהם עושים זאת, הם מתעלמים מעובדה מרכזית אחת, והוא שישנם מספר גורמים שמקשים על רכישת ביטוח רכב, אפילו מסוג ביטוח חובה, או הופכים את הסיכוי לכך לנמוך ביותר. מקום מרכזי בכל זה תופס העבר של הנהג על הכביש, ובעיקר- האם באמתחתו שלילת רישיון או עבר פלילי. אנחנו ננסה להבין מדוע.

חשיבותו של העבר

הנקודה הראשונה שיש להבהיר היא שלא מעט גורמים עלולים להביא לכך שרישיונו של נהג מסוים יישלל. תאונת דרכים, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או התעלמות סדרתית מחוקי התנועה הם רק חלק מבין אלה. באותו אופן, עלול אותו נהג להחזיק גם בשורה של אישומים פליליים, החורגים בהרבה מגבולות הכביש: גניבה, הונאה, הטרדה מינית וכן הלאה.

לכאורה, נתונים אלה חסרי חשיבות כשזה נוגע לפוליסות ביטוח חובה, ביטוח מקיף, או ביטוח צד ג'. אולם, אז נכנס לתמהיל מרכיב מרכזי אחד, והוא רמת ה"סיכון" של חברת הביטוח, כלומר, הסבירות למימוש הביטוח בפועל. לא צריך להיות גאון סטטיסטי כדי להבין כי נהג שמאחוריו היסטוריה של עבירות תנועה, סביר יותר שיפעיל את הביטוח בעתיד. לכן, עומדים עבור חברת הביטוח מספר כלים מרכזיים, אליהם נתייחס כעת.

העלאת מחיר הפרמיה, או אי אישור הפוליסה?

חברות ביטוח רכב, כמובן, יכולות לבחור במדיניות המתאימה להן כשזה נוגע לנהגים עם עבר "בעייתי". הן רשאיות, למשל, להקשות על הנהג מבחינת המחיר שהוא נדרש לשלם. היות והסיכון של חברת הביטוח גדל, הרי שעל הנהג, לפי היגיון בריא, לשלם מעט יותר על הפוליסה. זוהי מדיניות ברורה, שקשה למצוא אנשים שיחלקו עליה.

יחד עם זאת, יש לזכור כי אישור הביטוח, אפילו כשזה נוגע לפוליסת ביטוח חובה, אינו מובן מאליו. אדרבא, קשה למצוא חברות ביטוח שיסכימו לבטח נהג אשר הרישיון שלו נשלל מספר פעמים. במצב "פשוט" יותר, בו יש לאדם, למשל, שלילה אחת- הרי שהנסיבות המסוימות של המקרה הן שיילקחו בחשבון.

נקודת המוצא: חברות הביטוח יודעות (כמעט) הכול

יש לזכור כי פוליסת ביטוח רכב מבוססת, במידה רבה, על הצהרתו של הנהג, גם בכל הנוגע לעבר שלו על הכביש. כך, הוא ממלא טפסים אשר מתייחסים לסוגיות אלה בדיוק. ועדיין, יש הבוחרים "להתעלם" מההיסטוריה שלהם, ולהצהיר על דף תביעות נקי לחלוטין, אפילו אם המצב רחוק מלהיות כזה.

פעולה מסוג זה מתבררת, לא פעם, כטעות גדולה. לכל חברת ביטוח יש כיום מאגרים ממוחשבים מעודכנים, ואנשיה נמצאים בקשר הדוק עם הרשויות השונות בישראל. כך, בכל פעם שהמבוטח המיועד נתפס ב"קלקתו", הרי שהסיכויים לאישור הפוליסה קטנים עוד יותר. מעבר לכך, כמובן, שמרמה מהווה עבירה נוספת על החוק.

נהגים, זכרו: הכול נועד בשבילכם

בין הנהגים השונים, ניתן למצוא כאלה אשר מביעים ספקנות נוכח הנסיונות של חברות הביטוח להערים עליהם קשיים עקב עברם על הכביש, וסבורים כי המטרה בכך היא לסחוט כספים נוספים. גם מחשבה מסוג זה רחוקה מלהיות מדויקת במציאות הנוכחית של ישראל, או לכל הפחות: מתעלמת מההיבט החשוב באמת של הבעיה.

ביטוח חובה, ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', אינם תחליף לנהיגה זהירה בשום אופן. ברור כי נהג אשר סבור כי הביטוח יוכל להושיע אותו פעם אחר פעם כשהוא עובר על עבירות התנועה, לא ישיג את מטרתו. רצוי שכל נהג יקח את שלילת הרישיון או עבירות התנועה במלוא הרצינות, ויבין כי מניעת הישנות שלהם נועדה, קודם כל, עבורו- זה הצעד שיאפשר לו, אולי, לשמור על בריאותו בעתיד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI