דף הבית ביטוח ביטוח - אחר כיסוי פעילויות אקסטרים בביטוח תרמילאים
כיסוי פעילויות אקסטרים בביטוח תרמילאים
wobi 23/01/13 |  צפיות: 3727

עבור ישראלים רבים, זהו חלק בלתי נפרד ממסלול החיים. בשלב כלשהו בחייהם – פעמים רבות לאחר השירות הצבאי – הם אורזים את המזוודות ונוסעים לטיול תרמילאים בין מספר חודשים. במהלכו, רבים מהם בוחרים גם לבצע פעילות ספורט אקסטרים כלשהי. עקב כך, ברור שעליהם לדאוג לפוליסת ביטוח נסיעות לחו''ל שאכן מתייחסת לפעילות מסוג זה.

על הסכנות שבאדרנלין

פעילות ספורט אקסטרים (או ספורט אתגרי) תהיה לרוב קיצונית, תעמת את האדם מול איתני הטבע ותנוע על הגבול שבין ביטחון לסכנה. לא קשה למצוא לכך דוגמאות: טראקים, קפיצות באנג'י, צלילות, טיפוסי הרים, טיולי ג'יפים וראפטינג הם רק חלק מכך. מה שמשמעותי לא פחות לענייננו הוא שלעיתים, בפעילויות אלה נחצה הגבול שהזכרנו, דבר שעלול לתת את אותותיו גם בפגיעות פיזיות במטיילים - לעיתים חמורות.

לא קשה גם לעמוד על הקשר שבין טיולי התרמילאים לספורט מסוג זה. טיולי תרמילאים מבוססים ברובם על שהות ארוכה מאד בשטח, בה ביצוע פעילות ספורט אתגרי היא פשוט חלק מהחוויה. מעבר לכך, במדינות רבות הספורט האתגרי זול פי כמה מאשר בישראל, דבר שמגדיל את הפיתוי עוד יותר.

הבעיה: לא תמיד יש כיסוי ביטוחי

זו גם הנקודה להזכיר כי ביטוח נסיעות לחו''ל מהסוג הסטנדרטי לא נוטה להתייחס לפגיעות הנובעות מפעילות אקסטרים, כך שהאדם נותר למעשה ללא כיסוי ביטוחי של ממש. לא קשה למצוא לכך סיבות: ספורט זה נחשב לבעל רמת סיכון גבוהה באופן יחסי, דבר שמעלה את הסבירות למימוש הביטוח. כמו כן, הוא אינו נפוץ במהלך חופשות "בסיסיות" וקצרות.

בדיוק לצורך זה, עלה עם השנים סוג משמעותי מאד של ביטוח, אשר מתייחס לכל הסכנות שהזכרנו, והוא עונה לשם "ביטוח תרמילאים". כפי שתראו מיד, ההמלצה הברורה היא לבחור בפוליסה מסוג זה כל אימת שיוצאים לטיול תרמילאים. החדשות הטובות הן שבנוף הביטוחי של היום לא מעט חברות מציעות ביטוחים מסוג זה, חלקם אטרקטיביים ביותר.

המשמעות של ביטוח תרמילאים

ביטוח תרמילאים, אם כן, הוא אחד הסוגים המקיפים ביותר של ביטוח נסיעות לחו''ל. לרוב, גובה הפיצויים שלו גדול, וישנה התייחסות גם למטענו של הנוסע. אולם, הנקודה החשובה היא שהפוליסות אכן מעניקות משקל מהותי לכל פגיעה גופנית אשר מקורה באחת מפעילויות האקסטרים שהזכרנו. למעשה, הרי שללא כיסוי מתאים, ההמלצה הברורה היא שלא לחשוב אפילו על ביצוע ספורט אתגרי.

בנוסף על כך, הרי שהפוליסות יכללו בתוכן גם שירותים חשובים אחרים, שנובעים במידה רבה מהספורט האתגרי, ואשר בכוחם אף להציל חיים. שירותי איתור, חילוץ והצלה הם הדוגמא המרכזית לכך. הם יופעלו כל אימת שאובדים עקבותיו של המבוטח, בין אם במהלך טראק ובין אם מכל סיבה אחרת, או כאשר הוא זקוק לחילוץ והצלה מידיים. הסיוע כאן ניתן על ידי גורמים מקצועיים, אשר פועלים עם חברת הביטוח האמורה.

סוגיית המחיר

מיותר לציין, כי עקב כל הסיבות שהוזכרו, ביטוח תרמילאים יהיה יקר מעט יותר מאשר סוגים אחרים של ביטוח נסיעות לחו''ל. אולם, עקב תקופת הזמן הארוכה של הטיול, והסכנות האורבות בו, אין לוותר עליו. זו הנקודה להבהיר שחברות ביטוח מסוימות מאפשרות רכישה של כיסוי ספורט האקסטרים בנפרד, אפילו בפוליסות הבסיסיות, לרוב בתוספת תשלום.

דבר חשוב נוסף הוא שקשה למצוא דמיון בין פוליסת ביטוח תרמילאים אחת לאחרת. לכל חברה המציעה ביטוח נסיעות לחו''ל מדיניות שונה לגבי הפעילויות הנכללות תחת הגדרה זו, גובה הפיצוי, ההשתתפות העצמית, השירותים הנלווים וכדומה. רצוי לא לקחת סיכון ולבצע השוואה מקיפה בין החברות, בהתאם ליעד הנסיעה, למשכה ולמאפייני הנוסעים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI