דף הבית עסקים ייעוץ עסקי עליה דרמטית בפעילות מקדמי האתרים בישראל
עליה דרמטית בפעילות מקדמי האתרים בישראל
דורון עמית 25/04/13 |  צפיות: 2928

-

מה זה אומר לנו בעלי העסקים בישראל, עסקים, מקצועות חופשים, חברות, ארגונים, שתעשיית קידום האתרים בישראל צמחה בשנת 2012 ב-17.5% ומספר המועסקים בענף ה-SEO זינק ב-33%, כול זאת כאשר המשק נמצא במשבר כלכלי ובהאטה כללית?

כאשר מדברים על קידום אתרים, SEO מבינים כי עולם הפרסום עבר מהמדיה הרגילה אל עולם האינטרנט ובראשו מנוע החיפוש רב העוצמה "גוגל" כן, שמדברים על גידול כול כך משמעותי בענף מקדמי האתרים אפשר להסיק מכך כי עסקים רבים הבינו שלהיות ממוקמים גבוהה במנועי החיפוש זאת משימה שחובה עליהם לעשות.

כ-יועץ עסקי אני בהחלט יכול להבין את הגידול הזה בביקוש לקידום אתרים, אנשים מאמינים כי הימצאותם במקום גבוהה בתוצאות החיפוש של "גוגל" בעיקר יגדיל את הפניות אליהם וכתוצאה מכך יגדיל את ההכנסה.

כ-יועץ עסקי, אני נתקל בחברות ועסקים, אשר משקיעים הון רב בתשלום למקדמי אתרים בתקווה שאכן האתר שלהם ימוקם גבוהה ככול שניתן שהרי לפי הסטטיסטיקה הגולש המקליד את מילת המפתח נחשף לעמוד הראשון ולא עובר כמעט לעמוד השני. כמה כבר יכולים להיות בעמוד הראשון כאשר מספר הכתובות המופיעות שם לא עולה על 10 עסקים. (בלי קשר לקידום הממומן שגם הוא צמח בצורה מפתיעה בשנת 2012)

כ-יועץ עסקי שער לעדכונים ש"גוגל" מבצעת מדי פעם בפעם אני יכול להבין שהיום עבודתם של מקדמי האתרים בישראל הולכת ונהיית יותר קשה וזאת מהסיבה כי כול תכנות האלגוריתם של "גוגל" שונה לחלוטין, ומה שפעם היה "קישורים" לאתרים המקודמים מכול סוגי האתרים וחוות קישורים שניבנו במיוחד עבור מקדמי האתרים, היום "גוגל" לא מחשיבה קישורים שאין להם אח ורע עם סוג האתר ותוכנו, וכתוצאה מעדכון זה העיפה מיליונים של אתרים אי שם לתוך הדף ה-5 מיליון במילת החיפוש שקודמה.

"גוגל" ובצדק, מבקשת בעדכון האחרון לו קראה עדכון "פנדה" להעניק פתרון ומענה מהיר ונכון לשאלת בקשת החיפוש של הגולש ולכן היא עומדת על כך שרק אתרים עם תוכן תואם לאופי האתר הוא זה שיהיה למעלה בתוצאות החיפוש הראשונות.

יש כאלה ובצדק "עכשיו לאחר העדכון האחרון" שדירוג האתרים היום הינו ע"פ איכות האתר, והתוכן המשולב במאמרים רחבים על נושא האתר, האמת שמדיניות זו של "גוגל" באמת משלימה איזה שהוא דירוג אמתי ליכולות המקצועיות אשר אתרים מקודמים מעלה פותרים לגולשים המבקשים את העזרה של "גוגל" במציאת המענה לשאלה.

שלא כמו בקידום הממומן (SEM) – PPC שם המיקום מושפע משיקולים עסקיים טהורים בלבד כמו הצעת מחיר גבוהה לקליק, שילוב נכון של מודעה ודף נחיתה, ועוד פרמטרים שמשפיעים על מיקומה של המודעה הממומנת.

דבר אחד מוחלט: "גוגל" מבססת את מעמדה לא רק בצד המחפש והנותן תשובות לגולש אלה גם בדירוג האתרים באיכותם, וכמה הם עוזרים לגולש מחפש השאילתה או השירות או המוצר או כול דבר אחר בעולם הווירטואלי.

כ-יועץ עסקי אני נהנה לעבוד עם המערכות של "גוגל" לקידום לקוחותיי, ומאמין בשאר היתרונות שמנוע החיפוש הזה נותן לי כ-כלים לעבודה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון עמית

דורון עמית יועץ עסקי וגם מלווה בתחום הניהול, השיווק, המכירות, יועץ עסקי ויועץ שיווק



 


מאמרים נוספים מאת דורון עמית
 
למה באמת צריך יועץ אסטרטגי
הייעוץ האסטרטגי מגיע מתוך תחום ה ייעוץ העסקי, כ יועץ עסקי אני לא מתחיל לעבוד עם עסק או חברה אשר אני לא יוצר את האסטרטגיה של העסק או החברה

היכן באמת ניתן להרויח כסף
ממעוף הציפור ניתן להבחין בדיוק מי מרויח באמת הרבה כסף. לא זה לא בעלי העסקים והחברות זה דווקה עובדי הציבור והחברות הציבוריות

רוצה לפתוח מסעדה, טיפים לניהול מסעדה
רבים הם האנשים הרוצים לפתוח מסעדדה, האומנם מסעדה זה העסק המתאים היום בישראל לפתיחה, האם נוכל להחזיק מסעדה לאורך זמן

האם יש עוד טעם לשכור יחצנים אנשי יחסי ציבור
14/11/13 | מכירות
נראה כי העולם הדיגיטלי קצת שינה את המפה של תחום יחסי הציבור בישראל, האומנם?

בשורה לבעלי העסקים זוגות העובדים יחד
כמה נחמד לקבל ידיעה לזוגות נשואים העובדים באותו חברה או עסק כי חישוב המס שלהם ייעשה עכשיו בנפרד

כיצד מנהלים משא ומתן
ניהול משא ומתן הוא מקצוע בפני עצמו האם אנו עושים אותו נכון, האם לנהל משא ומתן זה כמו משחק קלפים.

כיצד אני מגדילים את המכירות שלנו
02/08/13 | מכירות
שיטות המכירה של פעם כבר לא עובדות על שיטת המכירות היום, מה השתנה כיצד עלינו לפעול

ניהול פרויקטים, פרויקטים חדשים, כיצד מקימים פרויקט
הדור שאנו יודעים היום הוא הדור הנכון הפועל בגישה נכונה בכול מה שקשור למיזמים לעסקים חדשים, דור שיודע לנצל מיקור חוץ מקצועי ולהינות מקיצור התהליך

עסק שלא עושה כסף ורק מתגלגל הוא לא עסק
עסקים מעבר לתשלום הוצאות צריכים שירויחו כסף, עסק שרק מתגלגל ולא משפר את חיי בעליו הוא לא עסק. והשאלה מכאן לאן.

האם הפרסום בגוגל אכן שווה
רבים שואלים עם פרסום בגוגל אכן שווה, האמת זה תלוי, אך מי שרוצה לפרסם בגוגל בדפי העסקים החינמיים שלא יצפה לגדולות ונצורות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI