דף הבית עסקים ניהול מה זה בקרת איכות וכיצד מבצעים אותה?
מה זה בקרת איכות וכיצד מבצעים אותה?
אשכולות 16/05/13 |  צפיות: 3241

כל עסק, גדול או קטן, מסחרי או ציבורי מצריך בקרה אובייקטיבית ואיכותית על המוצרים השונים וכן גם על אופן ההתנהלות. באמצעות בקרה איכותית ויעילה לעסק, ניתן להגיע אל מגוון מסקנות רחבות המעידות על היכולת של העסק לספק כמות מספקת של מוצרים וכן גם איכותיים מספיק עבור הלקוחות. אם כן, כיצד פועלת בקרת האיכות?

בקרה יעילה

ברוב המקרים, מומלץ לעבוד עם חברה מקצועית ואובייקטיבית אשר תכוון את אופן ביצוע בקרת האיכות. החברה עשויה להגיע בכדי לוודא רק גורמים ספציפיים בהתנהלות החברה, בין אם מדובר בניהול לקוחות או עובדים, ובין אם מדובר דווקא בפיתוח וייצור המוני של מוצרי החברה.

עמידה בתקן

בכדי לאמוד את רמת ההתנהלות באמצעות בקרת איכות, משתמשים בתקנים שונים. התקנים הללו, מחולקים למספר קטגוריות ומתמקדים בתחומים שונים בעסק, כך שלאחר ביצוע הבקרה ניתן לקבל מגוון ממצאים חשובים אשר יועילו בהסקת מסקנות ומציאת פתרונות להתייעלות בהמשך.

אחד מהתקנים המוכרים והחשובים ביותר הוא iso 9001. על פי התקן, נמדדים כמה פרמטרים עיקריים, בהם מערכת הניהול, אחריות ניהול החברה, ניהול המשאבים, פרמטרים הקשורים במוצר וכן גם בדיקת מדדים שונים הקשורים בשביעות רצון לקוחות, איכות המוצרים עבור הלקוח ועוד.

הפרטים הקטנים

כל אחד מהסעיפים שבתוך התקן חשוב ומהווה קרקע למכלול שלם. כך למשל, בנוגע למערכת הניהול וההנהלה, בה מוודאים כיצד החברה פועלת, עד כמה היא מאמינה באיכות המוצרים והשירות, וכן גם ביצוע הצבת מטרות להמשך. כמו כן, כאשר מדברים על ניהול משאבים, פונים לבדוק את האופן שבו מכשירים את העובדים החדשים בחברה, עד כמה כל עובד נחוץ ואם צריך לגייס אפילו עוד.

בהמשך, פונים גם לקטגוריה הקשורה למוצרים עצמם. שם, עוברים על כל הפרמטרים הקשורים במוצר, משלב התכנון, הפיתוח ועד לייצור והאספקה ללקוחות. כמו כן, ישנה הקפדה גם על אופן אחזקת המוצרים לפני ואחרי השליחה אל הלקוחות.

אם כן, בקרת האיכות בודקת מגוון רב של פרמטרים, כאשר כל אחד מהם חשוב ורלוונטי לפעילות תקינה של החברה. עמידה בתקן, תסייע לא רק בשמירה על סטנדרט גבוה של איכות מוצרים, אלא גם בפיתוח עתידי, ניהול איכותי של החברה ומתן שירות יעיל עבור כל הלקוחות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אשכולות

אשכולות - ייעוץ. שיפור תהליכים. ניהול.

אשכולות הינה חברה המתמחה ומובילה את שוק התקינה והאיכות בישראל.
אשכולות מספקת שירותי הקמת מערכות איכות, שיפור תהליכים וניהול עסקי מזון.

לפרטים נוספים:

http://www.eshkolot-m.co.il/



 


מאמרים נוספים מאת אשכולות
 
מה זה בקרת איכות וכיצד מבצעים אותה?
16/05/13 | ניהול
כל עסק, גדול או קטן, מסחרי או ציבורי מצריך בקרה אובייקטיבית ואיכותית על המוצרים השונים וכן גם על אופן ההתנהלות. באמצעות בקרה איכותית ויעילה לעסק, ניתן להגיע אל מגוון מסקנות רחבות המעידות על היכולת של העסק לספק כמות מספקת של מוצרים וכן גם איכותיים מספיק עבור הלקוחות. אם כן, כיצד פועלת בקרת האיכות?

ייעוץ למסעדות בעולם הקולינריה הישראלי המודרני
אין ספק שמהפכה רצינית מאוד עברה עלינו בתחום הקולינריה. מאומה שייצאה לעולם בעיקר דוכני פלאפל הפכנו בשנים האחרונות למעצמה קולינרית אמיתית. שפים ישראלים מככבים על מגזינים של בישול ברמה עולמית, מסעדות ישראליות נכנסות למדריכי המסעדות הנחשבים בעולם ומקצוע הטבחות שבעבר היה מנת חלקם של מהגרים קשי יום הפך להיות המקצוע הכי מבוקש בשטח.

תקני איכות בעסקים בישראל
ארץ ישראל, מקום צפוף ומלא בפעילות והתרחשויות, מקום בו כמויות העסקים הנפתחים כל שנה עצום ביחס לגודל האוכלוסייה, מקום בו התחרות היא עזה וקשת האיכות רחבה מאוד. בישראל ניתן למצוא פתרונות לכל ביעה טכנולוגית או צורך עסקי, ורמות השירות נעות בין חובבני לגמרי, מה שקרוי בעגה "קומבינא", ועד לעשייה מקצועית ובטוחה עם אחריות, עבודה של אנשי מקצוע שעומדים בתקנים המחמירים ביותר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI