דף הבית עסקים עסקים - אחר ייעוץ ארגוני במתכונת פרויקטלית
ייעוץ ארגוני במתכונת פרויקטלית
אירה פינסקר 20/05/13 |  צפיות: 2733

חברות רבות אשר פונות למומחה בתחום של ייעוץ ארגוני , מצפות ממנו למסמך המלצות, ותו לא. בצורה כזאת הן צפויות לשלם ליועץ את מלוא שכר הטרחה המגיע לו, ולהתמודד עם יישום ההמלצות באופן עצמאי. דרך פעולה זו, אשר נעוצה בסטריאוטיפ מיושן הרואה ביועצים אנשים חיצוניים שאין להם נגיעה מעשית בחיי הארגון, עשויה להוביל לטעויות רבות ביישום ההמלצות, וכתוצאה מכך – לכשלים בביצוע השינוי הארגוני הנדרש. לכן חשוב מאוד להתייחס לפרויקט ייעוץ ארגוני דווקא כאל פרויקט, ולאפשר ליועץ להוביל אותו תוך לקיחת אחריות מלאה על יישום ההמלצות ומעורבות גבוהה בתהליכי היישום.

כאשר הנהלת הארגון פונה למספר חברות ייעוץ ארגוני או לנותני שירות בתחום לקבלת הצעת מחיר, היא מגדירה את תכולת העבודה המבוקשת. כבר בשלב זה יש לכלול בעבודה את הליווי הצמוד (או העליון) על יישום ההמלצות. בצורה כזאת היועץ יהיה אחראי על הדו"ח שהוא מפיק, ומעורב בביצוע ההנחיות שנתן. ליווי צמוד כזה חיוני במציאות הדינאמית בה פועלים מרבית הארגונים, ובמיוחד ארגונים מסחריים: נסיבות משתנות ותנודתיות גבוהה עשויות להשפיע על סביבת העבודה בצורה כזאת שיהיה צורך לעדכן את ההמלצות תוך כדי יישומן, שכן ללא עדכון כזה ההמלצות כבר לא תהיינה רלוונטיות.

דבר נוסף שיש להגדיר כבר בבקשה להצעת מחיר לביצוע פרויקט ייעוץ ארגוני הוא תגמול היעוץ במידה וההצלחה תענה על הציפיות, או מעבר לכך. לא נראה שיש צורך להטיל קנסות על אי עמידה ביעדים. חשוב שהיועץ או היועצים יהיו שותפים מלאים לעבודה, וירצו בהצלחת פרויקט השינוי הארגוני לא פחות מאשר ההנהלה. מוטיבציה גבוהה ומעורבות אישית בכל שלבי הפרויקט הן המפתח להצלחה. גם בנקודות כשל, אם היועץ מעורב ואין לו אפשרות "לצאת מן המשחק", הוא יפעל יחד עם ההנהלה לשיפור ותיקון המצב.

לסיכום, ייעוץ ארגוני צריך להיות פרויקט לכל דבר . חשוב ביותר להגדיר מראש שמשימתו של היועץ אינה מסתכמת בהפקת מסמך המלצות; האחריות שלו היא להוביל את הארגון יחד עם ההנהלה להשגת היעדים שהוא עצמו הגדיר. מעורבות מהסוג הזה תחייב את היועץ לפעול בצורה יעילה ומושכלת, ולהתייחס למשימה כמטלה שלו, במקום להיות צופה מהצד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI