דף הבית אינטרנט והחיים ברשת מסחר אלקטרוני אתר מכירות במובייל - דגשים לבנייה נכונה
אתר מכירות במובייל - דגשים לבנייה נכונה
יגאל כרמי 29/05/13 |  צפיות: 3101

תחום המכירות דרך אתרי הסלולר נמצא בשנים האחרונות בעלייה עצומה. אחוזיהגלישה דרך מכשירים ניידים נמצאים בעלייה וכבר עברו את ה-30% ואף את ה-50% במדינות מסויימות, ואחוזיהקנייה מבין הגולשים נמצאים גם הם בעלייה מתמדת.
להבדיל ממכירות דרך אתרי ווב, תחום ותיק ומנותח כהלכה - זהו תחום צעיר, ובסיס הידע עודנו נבנה. כל אתר שיוצא ומנוטר כהלכה מוסיף עוד ידע.
במאמר זה אביא דגשים מתחום ה-UX הנכונים למרבית אתרי המכירות, ללא קשר למוצר אותו מוכרים.

גולשים במכשירים הניידים הם חסריסבלנות. כאשר באים לתכנן אתר מכירות למכשיר נייד חשוב לזכור זאת במילים אחרות, עלייך להתיחס לכל תרוץ שיש להם לעזוב את האתר כאילוהוא זה שיביא לתוצאה המאכזבת - הלקוח לא יקנה באתר. בין אם זה טעינה איטית,ניווט מעפן, הצגה לא מושכת של המוצרים, הפעלה קשה וכיו'ב - המטרה בתכנוןהאתר היא להפחית את הטעויות למינימום.

דגשים:

  1. בלי נוצצים/קופצים/זזים וכיוב. זה מעצבן, זה מעייף את העין.
  2. יעילות. שים באתר את מה שצריך ורק את מה שצריך. כל אלמנט מיותר, כללינק שלא נדרש, כל היסח דעת מנצל מקום יקר ומסיט את תשומת הלב ממה שחשוב -המכירה עצמה.
  3. אתר בעמוד אחד. כל טעינות העמודים במעברים באתר מיותרות ונעשות כימערכות בניית האתרים מיושנות ונבנו בטכנולוגיות שהתאימו אולי לווב. במוביילזה מעצבן, מיותר ולוקח יותר מדי זמן. אתר על עמוד אחד יותר יעיל, עובדיותר מהר ונתפס אצל המשתמש כאמין יותר.
  4. משחקיות. משחקיות מייצרת אהדה בלתי אמצעית, וזה בדיוק מה שאנחנורוצים - אהדה למוצר מגדילה את סיכויי המכירה. אמנם המשחקיות על פי רוב באהבניגוד ליעילות, ולכן צריך למצוא את האיזון העדין בינהם.
  5. ניווט קל ונגיש. התפריט, עגלת הקניות והחיפוש חייבים להיות נגישים תמיד. אם הגולש סרק את האתר, הגיע לשורה 91 בעמוד כלשהו ועכשיו החליט לעבור לעגלה, אסור לעכב אותו.
  6. רכישה מהירה וקלה. עזבו אתכם מרישום לאתר, החלפת אימיילים, אישורים ושאר זוועות. יש לכם משתמש שרוצה לשלם, עשו הכל כדי להקל עליו את התהליך.
  7. אמינות ונגישות. ספקו ללקוח דרך קלה ליצור אתכם קשר, פרטו בפניו את האמצעים בעזרתם אתם מבטיחים את פרטיותו ופרטיות אמצעי התשלום שלו.


זכרו: המטרה בתכנון אתר מכירות נכון היא להפחית למינימום את הסיבות שבגללן המשתמש ינטוש לפני ביצוע הרכישה.

מאמר זה הוא חלק מסדרה. את השאר תוכלו למצוא ב-http://blog.justdo.mobi/


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יגאל כרמי


 


מאמרים נוספים מאת יגאל כרמי
 
אתר מכירות במובייל - דגשים לבנייה נכונה
עם עליית אחוזי הגולשים במובייל עולה גם הדרישה לאתרי מכירות מותאמים. מדובר בעניין מורכב ועדין - איך בונים אתר שכזה כך שיביא למכירות?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI