דף הבית פיננסים וכספים פנסיה פנסיה
פנסיה
אבי 29/07/13 |  צפיות: 13164

כולנו רוצים לחשוב שנישאר צעירים ונחיה לנצח, אבל  עמוק בפנים ידוע לנו שזה לא כך. הזמן הכי טוב להתחיל לתכנן את העתיד הוא עכשיו, כאשר אנחנו בשיא הכוח והמרץ שלנו. אפילו שזה הדבר האחרון שאנחנו רוצים לחשוב עליו כעת, פנסיה היא חלק בלתי נפרד וחשוב ביותר מהעתיד שלנו ולכן יש לבחור בקפידה את התוכנית המתאימה ביותר עבור כל אחד בפני עצמו. נציג כמה טיפים לבחירה נכונה של תוכנית פנסיה:

יש לבדוק מתי הכי משתלם לצאת לגמלאות

אל אף גיל הפרישה הרשמי הקבוע בחוק, אנשים רבים מעדיפים לצאת לפרישה מוקדמת או לחילופין להמשיך לעבוד כל עוד הם רוצים ומסוגלים לכך. צריך לבחון כל מקרה לגופו וכל אדם צריך לעשות את השיקולים שלו לגבי מועד הפרישה. האם זה משתלם לי כלכלית לפרוש מוקדם? האם אני רוצה ומסוגל להמשיך לעבוד? בתוכניות פנסיה מסויימות מקבלים הטבות והגדלת דמי התשלומים החודשיים במידה וממשיכים לעבוד גם לאחר גיל הפרישה, ותוכניות אחרות מעודדות פרישה מוקדמת לגמלאות.

צריך להתחשב בכל היבטי המיסוי השונים

פנסיה נחשבת כהכנסה חודשית. אמנם מתייחסים אליה באופן שונה מאשר למשכורת החודשית, אבל גם על תשלומים המתקבלים מקרן הפנסיה צריך לשלם מס. במידה והופרשו לקרן הפנסיה סכומים על ידי המעסיק (כאשר מדובר בעובדים שכירים) צריך לבדוק האם כבר נלקח מס עבור תשלומים אלה על מנת להימנע מכפל תשלום מס. כמו כן יש לבצע תיאום מס במידה ויש הכנסות נוספות מעבר לסכומים המתקבלים מקרן הפנסיה. כאשר בוחרים תוכנית פרישה צריך לבחור בזו המשתלמת ביותר, וכדאי להיעזר ביועצי פרישה על מנת לקבל החלטה נכונה.

לוודא שיש מספיק כסף למשך כל החיים

מי שאין לו הכנסות נוספות מעבר לקרן הפנסיה לאחר הפרישה לגימלאות או אינו צופה הכנסות כאלה בעתיד צריך להיזהר כפל כפליים בבחירת תוכנית הפנסיה שלו. תוכנית פנסיה הכוללת מענקים גדולים, אחד או יותר, עלולה לבלבל את הפורש ולגרום לו לנהוג בחוסר אחריות. פתאום מופיעים בבנק סכומי כסף אסטרונומיים, ואנשים עם חלומות גדולים עלולים לבזבז אותו וכך להישאר ללא אמצעים לדאוג לעצמם בשלב מאוחר יותר של החיים.

לחשוב פעמיים ולחשב הכל לפני שמקבלים החלטה

עולם הפנסיה והפרישה עלול להיות מנוכר ומסובך. יש הרבה גורמים שצריך להתחשב בהם, הרבה דברים לא נעימים שצריך לקחת בחשבון שעלולים לקרות, וכמובן ההתעסקות בעתיד של השלב הזה של החיים מזכירה לנו שלא נחיה לנצח. מסיבה זו חלק מהאנשים מעדיפים לחשוב בצורה חיובית, אבל זהו אחד המקרים הבודדים שבהם חשיבה חיובית היא טעות. צריך לחשוב דווקא על הגרוע מכל על מנת לתכנן את הכל בצורה חכמה ויעילה, וקיימים מגוון של אנשי מקצוע המסייעים בכל התהליך.

מי שמתקרב לגיל הפרישה יודע שלצד הדברים הרעים והתרחישים הלא נעימים יש גם צד חיובי. צריך לזכור שזהו השלב בחיים שבו לא צריך לעבוד קשה ולהתאמץ, ולכן אפשר להינות מהחיים שלאחר הפרישה. פנסיונרים רבים מוצאים מגוון שימושים לכספי הפרישה שלהם, כמובן לאחר חישובים קפדניים והשארת מספיק כסף לכל החיים. קיימים מגוון של טיולים, מסעות ופעילויות פנאי רבות המיועדות לגיל הזהב, וזוהי בדיוק התקופה להינות מהן, ועל הדרך גם להגשים כמה חלומות ישנים...


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI