דף הבית עסקים פרישה מעבודה פרישה נכונה
פרישה נכונה
אבי 25/08/13 |  צפיות: 12764

תכנית זו נועדה לאנשים בעלי כסף נזיל, לעובדים שכירים או לעצמאיים, המבקשים להכשיר את קצבת הפנסיה שלהם. סכום שמופקד לתכנית מכשיר אותה למתן קצבאות חודשיות באופנים שונים. להלן מספר עצות וטיפים מועילים לבוחרים במוצר פנסיוני זה – למען תיעולו הנדרש לביצוע פרישה נכונה:

הפקידו את הסכום כאשר המצב הכלכלי שלכם בשיא

במצב כלכלי בו אתם נמצאים בשיא – מומלץ להפקיד סכום זה. במידה ואתה מתעניין בתכנית פרט, טווח הזמן שלך להגיע להפקדה הוא 3 עשורים בממוצע, משום שמותר להפקיד בתכנית הזו כסף מגיל 30. במידה ומדובר בקופת גמל, טווח התמרון – קטן יותר, משום שאז – אפשר מגיל 60, מה שמקציב לך זמן קצר להחליט האם ומתי לבצע את את ההפקדה – פחות מעשור בודד. מובן שאפשר להפקיד כסף גם מעל לגיל הפנסיה, אבל עד אז ייתכן ותסונכרנו עם הצעות נוספות, וההחלטה תהיה קשה יותר.

את מקדמי הקצבה - קבעו לפי תאריך ההפקדה

מקדמי הקצבה הם כמות הקצבאות החודשיות שתקבלו. לעניות דעתי, מוטב תמיד לקבוע שישולמו קצבאות לכל החיים, מבלי לציין מספר קצבאות, אולם הדבר חשוש שבעתיים כאשר מבצע ההפקדה הוא אדם בגיל 30, משום שהתניית מקדמי הקצבאות בזמן – פירושה – הפסקת התשלומים אשר ייגמר הזמן הזה, ומבחינתך זה יכול להיות בגיל כמו 60 או 70, בהם יהיה קשה מאד למצוא פתרון קצבה אחר.

העדיפות לשימוש בתכנית הזו – היא לבעלי הכנסה ואמצעים נמוכים

האנשים עם האמצעים הגדולים – יבקשו לסגור כסף לשנים רבות על מנת להגדיל את ערכו. כאן, אתה מקבל קצבאות מיום ההפקדה, ומאפשר לכסף שלך לגדול לאט יותר, על סמך זה שהחלק הארי של הכסף שוכב מדי חודש בחודשו בקופה. גדילה  מסוג זה היא איטית יותר, אך עדיין מניבה אחוזים בודדים. מנגד, האדם הנזקק מקבל קצבאות כבר ביום ההפקדה.

טיפים לבחירת מסלולי התכנית – אנשים החיים לבד לעומת נשואים ובעלי משפחות

לאנשים החיים לגמרי לבד מומלץ לבחור במסלול "קצבה לכל החיים" בה מבוצעת הקצבה לכל החיים מיום ההפקדה, או "קצבה לכל החיים, מבוססת מקדמי קצבה" , בה מבוצעת הקצבה לכל החיים, תוך עמידה בתנאי מינימום של מקדמי קצבה: 5 שנים |(60 תשלומים), ועד 20+ שנים (240 תשלומים).

לעומת זאת, אדם נשוי או בעל משפחה צריך לבחור מסלול, שבנוסף מגבה את היקרים לו מכל אם הוא נפטר באמצע תשלום הקצבאות. ישנם שני מסלולים: גיבוי שאר בשר: אנשים שיוחלטו כממשיכי דרכך הכלכלית במידה ותמצא את מותך. הם ייכנסו לתמונה בדרך כלל עקב תאונה ולא עקב מוות טבעי. המסלול השני הוא מתן קצבה לאשה, בגובה 60% או 100% מהקצבה של המת.

במידה ונוכחתי לדעת שיש לי יותר כסף משחשבתי, אוכל לעבור לתכנית שתועיל לי יותר מבחינה כלכלית ?

לא. התכנית הזו היא נורא מהירה, ממש כמו משל של סיבה ותוצאה. כבר ביום ההפקדה הראשוני, אתה מתחיל לקבל את הכסף שהפקדת. היות וכבר יצאה מגוף הכלכלי שלנו כסף – לא ניתן לשנות את התכנית. זה ניתן היה אם היה נוצר איזה חלל בין ההפקדה לבין מתן הקצבה, אך היות והקצבה משולמת מיד עם התשלום, אזי לא ניתן לעשות כן.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI