דף הבית תחבורה ורכב רכב מתלבטים בין קורקינט חשמלי לאופניים חשמליות? חושבים לקנות קורקינט חשמלי להתניידות נוחה בתוך העיר? מחפשים פ
מתלבטים בין קורקינט חשמלי לאופניים חשמליות? חושבים לקנות קורקינט חשמלי להתניידות נוחה בתוך העיר? מחפשים פ
דני יוסף 27/08/13 |  צפיות: 3047

מתלבטים בין קורקינט חשמלי לאופניים חשמליות?

חושבים לקנות קורקינט חשמלי להתניידות נוחה בתוך העיר? מחפשים פתרון קל להגעה ממקום למקום? שמעתם שאופניים חשמליות הן הדבר הגדול הבא בתחום? אם גם אתם לא בטוחים מה עדיף לרכוש כדי להכיר קצת יותר טוב את כלי הרכב החשמליים הנהדרים הללו ולבחור את המתאים לכם ביותר.

ביצועי הקורקינט מול אופניים

ביצועיהם של קורקינט חשמלי ואופניים חשמליות תלויים בדגם, בקיבולת המנוע, בתנאי השטח וכדומה, ככלל קורקינט חשמלי ממוצע יכול להגיע למהירות של כ-40 קמ"ש ולנסוע כ-30 קמ"ש בכל טעינה. אופניים חשמליים יכולים להגיע למהירויות גבוהות יותר של עד – 80 קמ"ש בירידה אך במישור המהירות היא כ-25 קמ"ש. טווח הנסיעה על טעינה בודדת הוא כ-30 ק"מ. ההבדל המשמעותי ביותר בין האופניים לקורקינט הוא היכולת להשתמש באופניים גם ללא האלמנט החשמלי. ניתן לשלב בין הפעלת הדוושות הרגליות לבין המנוע וכך לחסוך בשימוש בבטרייה.

תחזוקה ובטיחות

אלמנט הבטיחות חשוב מאוד כאשר רוכבים על קורקינט או אופניים ואין להקל בו ראש. מדובר בכלי רכב קלים ולכן הסכנה לרוכב בעת תאונת דרכים עם כלי רכב ממונע משמעותית. כאשר שומרים על זהירות, מכירים את חוקי התנועה וכמובן חובשים קסדה ניתן לצמצם את הסיכון בצורה משמעותית. אופניים וקורקינט לא זקוקים לתחזוקה מרובה בדומה לכלי רכב חשמליים אחרים. מבחינת עלות חלקי חילוף המחירים די דומים וכך גם מבחינת עלות התיקון.

רישוי, ביטוח ועוד

הן קורקינט חשמלי והן אופניים חשמליות אינן נחשבות ככלי רכב ממונע על פי החוק מכיוון שהם לא כוללים מנוע בעירה פנימית (כמו מכונית או אופנוע למשל). עם זאת, על רוכב בקורקינט או אופניים לציית לחוקי התנועה. מכיוון שלא מדובר בכלי רכב בהגדרתו החוקית, אין כל צורך ברישיון לכלי התניידות אלו. עם זאת, על פי חוק, על קורקינט חשמלי ניתן לרכב רק מגיל 13 ואופניים חשמליות רק מגיל 14. מבחינת ביטוח, אין צורך וגם אין אפשרות כרגע לבטח קורקינט או אופניים מפני תאונות. ניתן בחברות ביטוח מסוימות להוסיף אותם לביטוח הדירה כדי לקבל החזר מחברת הביטוח במידה והם נגנבו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דני יוסף


 


מאמרים נוספים מאת דני יוסף
 
הילד מבקש קורקינט חשמלי? כל מה שעליכם לדעת לפני
הילד ראה קורקינט חשמלי והתלהב? אתם מחפשים דרך נוחה וקלה עבורו להתנייד ממקום למקום? שוקלים לקנות לו קורקינט חשמלי? לפני שאתם מחליטים סופית ורוכשים לו קורקינט כדאי לדעת מה אומר החוק ומהם כללי הבטיחות בנסיעה על הקורקינט החשמלי.

מתלבטים בין קורקינט חשמלי לאופניים חשמליות? חושבים לקנות קורקינט חשמלי להתניידות נוחה בתוך העיר? מחפשים פ
27/08/13 | רכב
חושבים לקנות קורקינט חשמלי להתניידות נוחה בתוך העיר? מחפשים פתרון קל להגעה ממקום למקום? שמעתם שאופניים חשמליות הן הדבר הגדול הבא בתחום?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI