דף הבית אינטרנט והחיים ברשת מסחר אלקטרוני אי ביי סיני
אי ביי סיני
Omer Levi 03/09/13 |  צפיות: 3543

בפלטפורמה של אי ביי יש כיום כ-300 מיליון מוצרים שונים. מוכרים מעלים מדי יום עשרות אלפי מוצרים חדשים החל מכרטיסי אספנות של כדורגלנים ועד הדברים ההזויים ביותר שאתם יכולים לעלות בדעתכם. בין המובחרים: כריך שהיטגן בטוסטר ועליו (כפי שהמוכר טען) נראתה תמונה של ישו, גבר שהציע את הראש שלו כדי לעשות קעקוע מכל סוג שיבחר הקונה אם יעמוד בתנאי התשלום (כ-100 אלף דולר) ואפילו אישה שניסתה למכור את בעלה לעבדות. המקרה האחרון לא עבר את תנאי השימוש של אי ביי, אבל ה"פריט" מכירה המעניין הזה היה בחדשות.

אי ביי כבשה את העולם בקצב היסטרי והגיעה למדינות הרחוקות ביותר כבר במהלך שנות ה-2000 המוקדמות. כמובן שלהצלחה גדולה של אי ביי ניסו להצטרף עוד פלטפורמות שהציעו שירותים דומים. לרוב, אם לא היה מדובר בפלטפורמה שהתמקצע בתחום מסוים, בדרך כלל אי ביי קיבלה עדיפות ראשונה בעיניי הגולשים, אך המקרה של סין הוא יוצא מן הכלל.

סין ידועה ביכולת יצור המדהימה שלה. אנחנו רואים את קצב שבו היא דוהרת ומתפתחת. אי ביי שזיהתה את האפשרות להיכנס למדינה עם האוכלוסייה הכי גדולה על כדור הארץ עשתה את המהלך הנכון, אך אף אחד לא ציפה שהשוק הסיני יבחר פלטפורמה שזהה לחלוטין מבחינת המבנה והערך המוסף, צעירה יותר אשר פותחה בסין. הפלטפורמה נקראת טאו באו (Tao Bao) והיא פעילה עד היום ומונה כ-800 מיליון מוצרים (כמעט פי 3 מהכמות באי ביי). כפי שאני כבר רמזתי לכם, המאבק נגמר בהפסד של אי ביי והחברה ויתרה על פעילותיה וסגרה את משרדיה בסין ב-2006.

טאו באו מעודדת פיתוח תוספים ומאפשרת למפתחים גישה למוסדי הנתונים שלה על מנת לקדם ולפתח את פעילויותיה בכל הרמות. אנו יכולים להתחיל לראות פלטפורמות שמבוססות על טאו באו מתחילות להגיע לישראל לאט-לאט, אך עדיין לא יצא לנו לראות מוצר מוגמר סופי ששווה היזכור.

אי ביי לעומת זאת, מראה נוכחות חזקה בישראל. החברה פתחה את משרדיה בארץ ומעודדת מוכרים ישראלים להצטרף לפלטפורמה הענקית על מנת לקדם את האינטרס של החברה ולעודד מסחר. גם מבחינת הפיתוחים, ניתן לראות היום ממשק שמאפשר גישה לאי ביי בשפה העברית וקניה פשוטה יותר מאתר המקורי. השאלה היא, האם כאשר יבוא פיתוח הסיני לארצנו ולארצות אחרות, האם תוכל לעמוד אי ביי במבחן שכבר נכשלה בו פעם אחת. לא ניתן לקבוע מעשית את התוצאה, אך דבר אחד מובן - אנחנו כצרכנים הולכים להרוויח מזה. לרשותנו יעמדו פלטפורמות גדולות יותר ומפוצחות יותר עם מבחר יותר גדול ומלחמה עזה יותר על כספנו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Omer Levi


 


מאמרים נוספים מאת Omer Levi
 
אי ביי סיני
אי ביי היא הפלטפורמה הראשונה שנתנה אפשרות לקונים ומוכרים לסחור אחד עם השני באמצעות האינטרנט בצורה פשוטה ונוחה. החברה הוקמה ב-1995 והפריט הראשון שנמכר דרכה היה ראש לייזר שבור של מדפסת. כאשר שאלו את הקונה, למה הוא ביצע את הקניה, ענה שהוא אספן ראשי לייזר של מדפסות. מוזר? לא בשביל אי ביי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI