דף הבית פיננסים וכספים פיננסים וכספים - אחר בחירת מנהל תיק השקעות
בחירת מנהל תיק השקעות
אבי 24/11/13 |  צפיות: 2491

תיק השקעות הינו ריכוז כל הנכסים הפיננסים של אדם פרטי או של חברה, כלומר ריכוז כל ההשקעות שאותו גוף מבצע. תיק ההשקעות כולל השקעות במניות, השקעות באיגרות חוב, השקעות במטבע זר, השקעות בנדל"ן, תוכניות חיסכון בבנק ועוד. ניהול תיק השקעות מצריך ידע מעמיק בניתוח מצב השוק והיכרות עם סטטיסטיקות מקובלות. בנוסף, ניהול תיקי השקעות בפועל דורש התעדכנות מתמדת מול מצב השוק בזמן אמת. אנשים רבים הבוחרים לפתוח תיק השקעות חסרים את הידע והזמן הדרוש לכך ולכן מבכרים לבחור מנהל שינהל את השקעותיהם במקומם. להלן כללי יסוד לבחירת מנהל השקעות.

מומחים בתחום: תחום ההשקעות הינו תחום הפכפך מלא מפנים ופיתולים ולכן כדי שתבצעו את ההשקעות הטובות ביותר, עליכם להיעזר באדם המכיר היטב את השוק וחווה על בשרו את שלל פיתוליו. אדם שידע לחזות קדימה וידע לזהות מפנים בתחילת התרחשותם.

שם ידוע: תחום ההשקעות הפיננסיות נמצא בצמיחה בשנים האחרונות וכך גם הגופים המספקים שירות ניהול תיקי השקעות. מומלץ לבחור בגוף בעל שם והמלצות ברות סמכא בכדי שלא תפלו לידי חובבנים שיאבדו במהרה את כספכם.

התאמה אישית: ישנם אנשים הפונים אל השקעות מתוך מטרה להרחיב מעט את ממונם וישנם אנשים השואפים להרוויח סכומים גדולים ומוכנים ויכולים גם לסכן סכומים גדולים. חשוב שהמנהל יפעל לפי בקשתכם ויכולתכם ולא לפי תבנית קבועה שאולי לא מתאימה לכם. ישנם השקעות מסוכנות וישנם השקעות יותר בטוחות ואתם ולא המנהל צריכים להחליט מהו הנתיב הנכון עבורכם.

תקשורת פתוחה: ההחלטה למסור את כספכם לאיש זר שינהל עבורכם את ההשקעות אינה קלה והיא מלווה בתחושה קלה של חוסר אונים ופחד מהלא ידוע. לכן חשוב מאוד לבחור במנהל השקעות המאפשר לכם גישה ישירה בכל שעות היממה למתרחש בחשבונכם. ישנם מנהלים אשר עושים זאת על ידי חשבון אינטרנטי שהם פותחים עבורכם וישנם כאלו שמעדיפים עדכון שוטף דרך הטלפון הסלולרי.

רווח: כאשר פותחים תיק השקעות ישנה ציפייה רבה לראות רווח מהיר. יחד עם זאת השקעות, במיוחד השקעות בעלות רמת סיכון נמוכה אינן נושאות תוצאות כל כך מהו ולכן תאלצו להמתין כמה חודשים עד שתוכלו לשפוט האם תיק ההשקעות נושא עבורכם רווח או לא. ישנם נוסחאות וטבלאות לחישוב תשואות- רווח עתידי בהתאם לסוג ההשקעה. עם זאת, כאשר מדובר בהשקעות בבורסה ובשוק ההון לא ניתן תמיד לצפות את התשואות משום שהם תלויות בגורמים רבים אשר לא ניתנים לצפייה מראש.

דמי ניהול: שירות ניהול תיקי השקעות הינו שירות הניתן בתשלום במחירים שונים. לפני שאתם בוחרים מנהל השקעות בצעו סקר שוק קל אולם חשוב מאוד לזכור, כאשר מדובר בהשקעות בשוק ההון, הדבר יכול להסתכם בסכומים גדולים, משמע שמנהל השקעות לא מקצועי יכול לגרום לכם להפסיד כספים הרבה יותר ממה שתרוויחו מצמצום דמי הניהול.

הכירו את ההשקעות שלכם: גם לאחר שמוסרים את התיק לידי מנהל השקעות מומחה, רצוי לא לשבת על זרי דפנה ולקחת חלק פעיל במתרחש בהשקעותיכם. הכירו את ההשקעות השונות ואת המשמעויות שלכם, כך תוכלו לעמוד על המשמר ולדאוג שהתיק מתנהל לשביעות רצונכם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI