דף הבית פיננסים וכספים משכנתא יועץ משכנתאות: טיפים ללקיחת משכנתא נכונה לכם
יועץ משכנתאות: טיפים ללקיחת משכנתא נכונה לכם
מיטל אדר 12/01/14 |  צפיות: 3819

אז נתחיל בהתחלה. ראשית, מזל טוב! באמת שמגיע לכם פרס על כך שהצלחתם לצלוח את הדרך לבחירת הדירה הנכונה בשבילכם. אנו יודעים איזה מסע של לבטים וחששות, ושאלות ומה לא, עברתם על מנת להגיע ליום הנחשף. כעת, הגיע הזמן לעבודה הקשה באמת, להליך רכישת המשכנתא. הנה מספר טיפים שעזרו לכם לצלוח את המסע.

1. גשו ליועץ למשכנתאות! אתם חייבים לקחת מישהו שבקיא בתהליך ושיאפשר לכם לחתום על המשכנתא בלב שלם. מישהו שיבנה לכם את תמהיל המשכנתא במיוחד בשבילכם והכי חשוב, ינהל בשבילכם את המו"מ מול הבנקים על מנת להוריד לכם את הריבית עליה. יועץ משכנתאות טוב, כזה שמגיע מחברה מוכרת, בלתי תלויה, בעל ניסיון בתחום ועם המלצות מוכחות, עשוי לחסוף לכם עשרות ולפעמים מאות אלפי שקלים בעת רכישת המשכנתא. יועץ המשכנתא הוא בלתי תלוי, לא מחוייב לאף בנק, בקיא ברזי התהליך ולרוב נמצא בקשר אישי עם המושכים בחוטים בבנקים. אלפי השקלים שתשלמו ליועץ משכנתא, יחסכו לכם הרבה מאוד כסף לאורך זמן!

2. בדקו זכאות למשכנתא - האם אתם נמצאים בקבוצת האוכלוסיה הזכאית למשכנתא מטעם משרד הבינוי והשיכון? על הקריטריונים נרחיב בפוסטים הבאים, אך בכל מקרה, כדאי מאוד לגשת לאתר של המשרד ולבדוק אם אתם זכאים למשכנתא נוחה יותר ממה שמציעים הבנקים.

3. מסלול משכנתא: בדקו מהו המסלול האופטמטלי בשבילכם? ריבית צמודה? קבועה? אולי משולבת? לכל אחד מהמסלולים יתרונות ועשוי להתאים ללקוח כזה או אחר. לרוב אנשים נוטים לבחור במסלול המשלוב אך אין הדבר הכרח או אומר שהוא טוב לכם.

4. ביטוח על המשכנתא: גם כאן, חלו תמורות בשוק שחשוב שתכירו. אם בעבר נוטל המשכנתא היה מחוייב לקחת ביטוח למשכנתא בבנק עימו  הוא חתם, כיום השוק פתוח לתחרות ואתם זכאים לעשות השוואת מחירים עם מספר גופים על מנת לבדוק מי נותן לכם את העסקה הטובה ביותר. חשוב מאוד לבדוק על אילו סעיפים אתם חותמים וה כל ביטוח נותן לכם! לא תמיד הזול ביותר הוא גם הטוב ביותר!

5. אפשרויות חדשות ללקיחת משכנתא - משכנתא ברכישה קבוצתית - מוצר חדש בו אתם מצטרפים לקבוצה של נוטלי משכנתא ויחד אתם פונים לבנקים על מנת ליצר כוח קנייה גדול יותר ובכך להפוך את היכולת והרצון של הבנק להוריד את הריבית לגבוהה יותר. הכוח עובר לידיים שלכם ושל חברי הקבוצה! כדאי מאוד לעשות את ההתאגדות הזו תחת קורת גג של חברה ידועה שמתעסקת עם ארגון קבוצות ולא באופן עצמאי.

ועוד מספר מילים: לקיחת משכנתא הוא לא עניין של מה בכך. זוהי כנראה המחוייבות הכלכלית הגדולה ביותר שתקחו בחייכם. אתם חייבים לעשות שיעורי בית לפני כל חתימה! לנסות ולהבין כמה שיותר בתחום, לבחון את כל האפשרויות, לבדוק, לתשאל, לקרוא, לא לעגל פינות או להגיד  "יהיה בסדר". אתם עמודים לחתום על עסקה בה הבנק המעניק לכם את ההלוואה הוא הבעלים של הדירה כל עוד לא השלמתם את רכישתה. לא עלינו, אנו נתקלים במקרים בהם אנשים מאבדים את הדירה שלהם בגלל החלטות לא נכונות או השערות לא נכונות לגבי היכולת שלהם להחזיר את המשכנתא. אנא, היו קפנדניים ורציניים על מנת שתוכלו לחיות בשלום עם המחוייבות אותה נטלתם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיטל אדר


 


מאמרים נוספים מאת מיטל אדר
 
יועץ משכנתאות: טיפים לבחירת יועץ משכנתא טוב
14/01/14 | משכנתא
על השאלה האם כדאי לקחת יועץ משכנתא, אתם בוודאי מנחים שאת התשובה שלי, אבל איך כדאי לבחור יועץ משכנתא? מה חשיבותו? הכל במאמר שלפניכם

זכאות למשכנתא - האם מגיעה לכם הטבה מהמדינה?
12/01/14 | משכנתא
אם אתם לפני רכישת משכנתא בוודאי שמעתם על המונח זכאות למשכנתא? מה מסתתר מאחורי הזכאות ומי זכאי לה? הכל במאמר שלפניכם

יועץ משכנתאות: טיפים ללקיחת משכנתא נכונה לכם
12/01/14 | משכנתא
עברתם מסע מפרך בבחירת הדירה הנכונה בשבילכם. מזל טוב! אבל יש לנו חדשות בשבילכם, כעת המסע רק החל....הדרך לנטילת משכנתא בצורה נכונה, שתאפשר לכם לחיות לצידה באיכות חיים טובה מתחלה עכשיו. הנה כמה עצות מפי יועץ משכנתאות מנוסה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI