דף הבית בידור ופנאי קולנוע העולם עולה קומה- שילוב תוכן וירטואלי במעליות
העולם עולה קומה- שילוב תוכן וירטואלי במעליות
מיקוקה הפקות 11/11/14 |  צפיות: 12566

העולם היום מתפתח במהירות ובכל יום מצטרפות לחיינו המצאות חדשות. הרבה מההמצאות הטכנולוגיות החדשות שאנו רואים עובדות בעיקרון של פיוז'ן- מיזוג בין דברים קיימים באופן שיוצר מוצר חדש.


על פי העיקרון הזה פיתחו לפני מספר שנים בחברת הסטראט-אפ DigiGage מוצר המשלב תוכן וירטואלי עם מעלית- מיזוג של שני עולמות שונים שביחד יוצרים חווית משתמש חדשה לגמרי!


העיקרון הוא מאוד פשוט. אתם נכנסים למעלית ומולכם במקום מראה או אלומיניום אתם רואים מסך דיגיטלי המציג עולם תוכן יצירתי שמגיב לתנועת המעלית, ממש כמו חלון למציאות אחרת.
אם אתם עולים או יורדים עולם התוכן המוצג על המסך עולה או יורד ביחס אליכם. עולמות התוכן מופיעים כאנימצית תלת מימד או כאנימציה משולבת עם וידאו ומשתנים מדיי תקופה כך שהיום אתם יכולים לעמוד אל מול מגדל אייפל ולמחרת להציץ מבעד לחלון על בניין שנרקם בו סיפור אהבה. בנוסף אתם יכולים לראות על המסך גם תאריך, שעה, עדכוני חדשות, מספרי קומות ושמות משרדים ואפילו יש אפשרות לחיבור לרשתות החברתיות של דיירי הבניין ושל האנשים העובדים בבניין.


ממציא הרעיון ואחד מהשותפים בחברת הסטארט-אפ, בן קדרון, ניסה להסביר לנו מעט על הטכנולוגיה המורכבת שהם יצרו.

"כל הטכנולוגיה בנויה סביב חיישן תנועה שמזהה את התאוצה של המעלית ואלגוריתם מורכב שכל הזמן נמצא בפיתוח כדי לחשב את התנועה ביחס למיקום של המעלית. בעזרת החישוב הזה החיישן מזהה אם המעלית עולה או יורדת והמחשב מתרגם את זה כך שעולם התוכן הוירטואלי ינוע בהתאם.

כשהמצאנו את המוצר הזה היינו בשלב שבו הומצא האייפון והעולם הבין שאין מקום למוצרים שהם רק יעילים אלא צריכה להיות חוויה למשתמש.

אנחנו הופכים את הנסיעה במעלית למשהו שהוא לא רק נסיעה מA ל-B  אלא מA ל- BE. מגדירים מחדש מה זה ה-B הזה שאתה רוצה לקחת אליו אנשים. חווית המשתמש צריכה להיות בציפייה של אנשים מכל מוצר, גם ממעליות."


החזון שלהם הוא לחולל מהפכה בתחום המעליות ולהעמיד את חווית המשתמש במרכז.

השאלה שעולה לכולם באופן מיידי היא- איך לא חשבו על זה קודם?

גם בתחום הקריאטיבי מחפשים כל הזמן דרכים לשיפור החוויה הויזואלית במעלית. אתם לא תראו פרסומות במעליות של DigiGage כי רובנו לא מתייחסים לפרסומת כחוויה. מה שכן תראו הוא תוכן מעורר השראה שמתאים לתרבויות שונות.


אחד מעולמות התוכן הנמצאים כעת במעליות שונות בארץ וברחבי העולם נעשה ע"י חברת "מיקוקה הפקות" ומאפשר הצצה לחלונות בבניין מגורים ולסיפור האהבה הנרקם בין גבר לאישה ככל שעולים בקומות.
עולם התוכן בנוי מאנימציית תלת מימד ושילוב של וידאו בחלונות הבניין. הבחור והבחורה צולמו בבית דירות בדרום תל אביב ושולבו בבניין מגורים שעוצב בתוכנת אנימציה תלת מימדית. בכל קומה מתרחשת סיטואציה מחיי היום- יום של הזוג, ביחד או לחוד, ודרך ענפי העץ הסמוך לבניין אנו מטפסים במעלה הקומות.
המטרה הייתה ליצור תוכן עם אלמנט אינטראקטיבי, שבו הדמיות על המסך כביכול מגיבות לנוסעים מדי פעם.
לדוגמא, כאשר נוסע נכנס למעלית בקומת הלובי, הוא רואה את הבחורה פותחת את הוילון ואז נבהלת לגלות שמישהו מביט בה. היא מסיטה בחזרה את הוילון ומציצה על הנוסעים במעלית בזמן שהם למעשה מציצים עליה.

עולמות התוכן מעוררים דיון, מעלים חיוך או מעבירים את הזמן בנעימים. אתם מוזמנים לקפוץ למציאות אלטרנטיבית במעליות שונות בארץ וברחבי העולם- סין, יפן, ארה"ב, אירופה, מקסיקו, הונג קונג, ניגריה ועוד.

אין שום סיבה להיכנס למעלית ולמקד את המבט בכפתורי המעלית או בציפייה לדלת שתפתח, מעכשיו מסתכלים קדימה.



מאת: עמית שמיר

יועצת ומפתחת תוכן

מיקוקה הפקות

www.mikooka.com


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיקוקה הפקות


מיקוקה הפקות- חברה להפקת תוכן וידאו יצירתי

www.mikooka.com

www.facebook.com/MikookaProduction

www.youtube.com/user/mikooka



 


מאמרים נוספים מאת מיקוקה הפקות
 
סרט שיווקי. אננס כתום. נקודה.
לפני כמה זמן עלית על תגלית מרעישה שיכולה לשנות את העולם. אננס כתום. פנית לחברים, פירסמת בפייסבוק, בנית אתר ואפילו תלית שלט חוצות. עכשיו כל מה שחסר לך זה סרט וידאו עם כנפיים... כזה שישווק וימכור גם הרבה אחרי שהסרט עלה לאוויר.

העולם עולה קומה- שילוב תוכן וירטואלי במעליות
11/11/14 | קולנוע
העולם היום מתפתח במהירות ובכל יום מצטרפות לחיינו המצאות חדשות. הרבה מההמצאות הטכנולוגיות החדשות שאנו רואים עובדות בעיקרון של פיוז'ן- מיזוג בין דברים קיימים באופן שיוצר מוצר חדש.

על פי העיקרון הזה פיתחו לפני מספר שנים בחברת הסטראט-אפ DigiGage מוצר המשלב תוכן וירטואלי עם מעלית- מיזוג של שני עולמות שונים שביחד יוצרים חווית משתמש חדשה לגמרי!


האם הרחפן השובב יתפוס את מקומו של המסוק האמיתי?
31/07/14 | קולנוע
זה תפס את רובנו כילדים, היינו רצים אחרי מסוק צעצוע עם שלט המונע ע"י סוללות ומתפלאים כשהצלחנו להשאיר אותו באוויר. היום, באמצעות רחפנים משוכללים המחוברים למצלמות מקצועיות הצעצוע מהילדות הפך לעבודה של מקצוענים.

תחקירן אחרי בן אדם- עבודת התחקיר כהכנה לסרט מסע דוקומנטרי
21/07/14 | קולנוע
כל איש הוא סיפור, אבל לא כל סיפור שווה שיספרו אותו. כשאנחנו כותבים תסריט לסרט דוקומנטרי מסע ועדיין אין לנו דמות ראשית אנחנו מנסחים את הרעיון הכללי של הסרט ומתחילים את עבודת התחקיר, בחיפוש אחר הדמות האידיאלית.

להבין את הסיפור בדרך לתיעוד דוקומנטרי מוצלח
30/04/14 | צילום
כדי לעזור לכם ליצור תיעוד דוקומנטרי מוצלח ערכנו רשימה של עשרה כללים (יש לציין שלא מדובר בנוסחאות או בכללי ברזל, אלא דעה אישית, המלצה, הנובעת מניסיון רב והתבוננות – לינק ל"חגיגות עשור לתיעוד וידאו ביתי") שיש להתחשב בהם לפני ובעת צילום תיעודי. כי איך תדעו מה גודל הפריים שלכם כשאתם לא יודעים על מה הסיפור?

תיעוד בוידאו של מופעים ואירועים בימתיים
30/04/14 | צילום
כיצד כדאי לתעד בוידאו מופעים ואירועים בימתיים? כל עסק זקוק לתיעוד אירועים חיים – ימי עיון, כנסים, הרצאות, מופעים מוזיקליים או אירועי תרבות למיניהם. המטרה הראשונה בתיעוד וידאו איכותי היא לא רק תזכורת לכך שהאירוע התקיים אלא הנצחתו לכדי יצירה העומדת בפני עצמה.

דוקו-מסע: עוד דרך לספר סיפור דוקומנטרי
30/04/14 | צילום
במאים רבים יוצאים מנקודת ההנחה שברגע שימצאו את הדמות המושלמת הם יוכלו לשים מולה מצלמה ויצא להם סיפור קולנועי. לעתים זה נכון, אך בהרבה מקרים הם יגלו, לאחר שצברו שעות של חומר גלם, שאמנם יש להם דמות – אך אין להם סיפור.

לצלמים: מכירת וידאו און ליין
30/04/14 | צילום
מכירת חומרים ברשת לצלמי וידאו – האם זה משתלם? טיפים מקצועיים על עולם ה- FOOTAGE BANK

אפליקציות פשוטות שיהפכו את האייפון שלכם למצלמה מקצועית
30/04/14 | צילום
לא רק אינסטגרם: אפליקציות לעיבוד תמונה בסמארטפון אם גם אתם נמנים על אלו שלפני שנים עוד רכשו מצלמה דיגיטאלית אבל מאז מצלמים את הילדים רק באייפון – המידע שלהלן חשוב מאד עבורכם. בעזרת מספר אפליקציות ידידותיות למשתמש נסביר לכם כיצד להפוך את המכשיר הסלולארי למעבדת קולנוע קטנה.

להקשיב לסיפור: על החשיבות של סאונד בתיעוד הדוקומנטרי
30/04/14 | צילום
הסאונד הוא חלק מהותי מהקומפוזיציה – לא קומפוזיציה של הפריים, אלא קומפוזיציה של הסיפור – והוא משפיע באופן ישיר על הבחירות שלו. צלם שלא מבין את הצורך הדרמטי של הדמויות שלו, יתקשה לעקוב אחריהן עם מצלמתו. צלם שלא מקשיב מפספס את הרגעים היפים האלה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI