דף הבית פיננסים וכספים הלוואות בדיקת זכאות לגיוס הלוואה לעסק בערבות המדינה
בדיקת זכאות לגיוס הלוואה לעסק בערבות המדינה
ערן רגב 20/11/14 |  צפיות: 5699

קרן סיוע לעסקים קטנים שמה לעצמה מטרה לעודד צמיחה בקרב עסקים. היא עושה זאת על ידי עזרה לעסקים קטנים בגיוס הלוואה בערבות מדינה, וכמובן שהלוואה בתנאים נוחים.

הקרן פועלת ב3 מסלולים:

מסלול הון חוזר- הלוואה בערבות המדינה שמטרתה לממן את הפעילות השוטפת.

מסלול השקעה- הלוואה בערבות המדינה שמטרתה לעזור לעסקים שזקוקים בהשקעה פיזית בעסק.

מסלול עסקים בהקמה- הלוואה בערבות מדינה ליזמים שמעוניינים לפתוח עסק.

 

מבחינת זכאות "יבשה" כל בעל עסק, או אדם המעוניין לפתוח עסק, שהנו תושב ישראלי, חשבנו הפרטי והעסקי אל מוגבל, וללא חוב לרשויות המס ולתאגידים בנקאיים או להוצאה לפועל, זכאי לפנות לבקשת הלוואה בערבות המדינה. הקרן מעוניינת להעניק הלוואות בערבות מדינה לכל בעל עסק או יזם ולכן בשלב תנאי הסף מרבית העסקים עומדים בתנאים. יש להבין שהקרן לא יכולה לעזור לעסקים אשר מוגבלים בבנק מכיוון שההלוואה מתקבלת דרך הבנק ובנוסף אינה יכולה לעזור לבעלי עסק שיש להם חוב לרשויות המדינה, מכיוון שהמדינה היא זו שמסייעת לעניין. עוד נגיד, שהקרן רואה עסקים שלא עומדים בתנאי הסף כעסקים אשר התנהלותם מוטלת בספק ולכן אינם מראש מועמדים שהקרן תבחן ברצינות.

כאשר מדברים על בדיקת זכאות, אפשר גם לציין שיש אחוזי שלילה רבים בקרן, סביב חצי מהבקשות של עסקים להלוואה בערבות מדינה לא מאושרים בקרן. זאת תוצאה מכך שישנם הרבה עסקים אשר עומדים בתנאי הסף אך אינם באמת ראויים מבחינת הנתונים שלהם לקבלת הלוואה. קרן סיוע לעסקים בוחנת את בקשות גיוס ההלוואה לעסק על ידי בחינת תכנית עסקית שהעסק מחויב להגיש. התכנית העסקית היא בעצם שאלון המוגש לבעל העסק למלא, בהתאם להתחיות העסק. מכיוון שהשאלון מכיל הצגה של נתונים פיננסיים, אז רצוי להשתמש בכלכלן למילוי השאלון.

 

אז כאשר עסק עומד בתנאי הסף להגשה לקרן הוא צריך להבין שלא בהכרח הוא יקבל אישור על ההלוואה. הקרן תבחן את נתוני העסק, את רציונאל הבקשה ותעריך יכולת החזר להלוואה מהקרן.

לדוגמה, בעל חנות צעצועים המגיש בקשה לקרן סיוע לעסקים יבחן על ידי הקרן אם הוא עומד בתנאי הסף. לאחר בדיקה שהוא עומד בתנאי הסף, ובמידה וכן, הקרן תבקש לבחון את הדוחות הכספיים של חנות הצעצועים מהשלוש שנים האחרונות. אם העסק מדווח על רווחים ומחזור מכירות שמספיק גבוה ביחס למינוף האובליגו שלו אז הוא עובר לשלב הבא. בשלב הבא הקרן תבחן את רציונאל הבקשה. אם העסק מבקש להשקעה פיזית כמו שיפוצים ו שהוא מבקש כסף להגדלת מלאי, זה רציונאל טוב והקרן תאשר את ההלוואה. בשלב האחרון הקרן תבצע בחינה של יכולת ההחזר. אם העסקיכול להחזיר החזרי הלוואות עד 3000 ש"ח, וסך החזר ההלוואה שהעסק מבקשה הוא 1900 ש"ח, אזי, יש לעסק יכולת החזר על הלוואה בערבות המדינה וההלוואה תאושר בקרן.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ערן רגב

ערן רגב, מנועי צמיחה

מתמחים בגיוס הלוואה בערבות מדינה



 


מאמרים נוספים מאת ערן רגב
 
אומרים די! למחנק האשראי ומגייסים הלוואה בערבות המדינה
08/01/15 | הלוואות
אם גם אתה בעל עסק קטן הסובל ממחנק האשראי הקיים במשק, הגיע הזמן שלך לצאת ממנו בעזרת פניה לאפיק הלוואה בערבות מדינה של קרן סיוע לעסקים. דרך הקרן תגייס תצליח לגייס אשראי בתנאים נוחים לעסק.

למה עדיף לגייס הלוואה בערבות מדינה למימון השקעה בעסק על אשראי מהבנק
08/12/14 | הלוואות
הרבה עסקים לא יודעים את כלל היתרונות של גיוס הלוואה בערבות מדינה למימון השקעה בעסק. הקרן בערבות מדינה מפעילה את מסלול השקעות בכדי לסייע לעסקים לגייס מימון נוח לביצוע השקעה

מסלול הון חוזר של קרן בערבות המדינה לסיוע בהון חוזר
02/12/14 | הלוואות
הצורך לממן את צורכי ההון החוזר של העסק הוא עניין שמשותף להרבה עסקים, כמו כן בעיית גיוס האשראי למימונו. הפתרון לכך הוא מסלול הון חוזר של הקרן בערבות המדינה

למה הלוואה בערבות מדינה להקמת עסק ולא הלוואה ישירה מהבנק
30/11/14 | הלוואות
ישנם הרבה אנשים אשר רוצים להקים עסק חדש. אותם אנשים צריכים לגייס מימון. אפשר לעשות זאת על ידי גיוס הלוואה בערבות מדינה

מתקשים לגייס הלוואה לעסק בגלל מחנק האשראי?
27/11/14 | הלוואות
אם אתם מתקשים לגייס הלוואה לעסק בגלל מחנק האשראי במשק הישראלי, חשוב שתכירו את קרן סיוע לעסקים והלוואות מדינה

סגירת הלוואות גישור בעזרת הלוואה בערבות מדינה
26/11/14 | הלוואות
סגירת הלוואות גישור בעזרת גיוס הלוואה בערבות מדינה מסייע לעסק לצמצם עלויות מימון מיותרות. מהם הלוואות גישור? ואיך סגירתם באמצעות ערבות מדינה עוזר לעסק?

בדיקת זכאות לגיוס הלוואה לעסק בערבות המדינה
20/11/14 | הלוואות
קרן סיוע לעסקים שהוקמה באמצעות משרד האוצר מאפשרת לבעלי עסקים קטנים לקבל הלוואה בערבות המדינה בתור סיוע לתזרים המזומנים. אך יש לדעת שלא כל עסק זכאי לפנות לקרן סיוע לעסקים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI