דף הבית פיננסים וכספים הלוואות למה עדיף לגייס הלוואה בערבות מדינה למימון השקעה בעסק על אשראי מהבנק
למה עדיף לגייס הלוואה בערבות מדינה למימון השקעה בעסק על אשראי מהבנק
ערן רגב 08/12/14 |  צפיות: 6198

עסקים זקוקים מדי פעם לבצע השקעה בעסק. לא משנה, איזה סוג השקעה אנו מדברים עליה, בין אם פיזית או רעיונית. בין אם העסק שלך צריך מכונה נוספת או בין אם אתה רוצה לגייס עוד עובדים, בשביל לבצע השקעה צריך מזומנים. העסק יכול לממן את ההשקעה מכספו, במידה ויש לו את המזומנים הנדרשים. ברוב המקרים אין לעסקים הקטנים את המזומנים הנדרשים לביצוע כלל ההשקעה, לרבות כאשר מדובר בהשקעות מסיביות ומשמעותיות. המחשבה הראשונה של הרבה עסקים הוא לפנות לנציג הבנק שלהם לגיוס הלוואה למימון ההשקעה. הבעיה היא שלא תמיד סניף הבנק מוכן להעניק הלוואה לטובת ההשקעה בעסק או מעניק הלוואה בתנאים לא נוחים.

בכדי לטפל במקרים כאלו ולסייע לעסקים קטנים בסיוע במימון ביצוע השקעה בעסק. משרד האוצר הקים את קרן סיוע לעסקים אשר מאפשרת לגייס הלוואה בערבות מדינה לצורך מימון השקעה בעסק. מסלול השקעות של קרן סיוע לעסקים מעניק סכום הלוואה בהתאם לתכנית עסקית המציגה בפירוט את עלויות ההשקעה שהעסק מתכנן לבצע, כאשר כל סעיף השקעה מגובה בחשבוניות, הצעות מחיר והסבר של תרומת ההשקעה לעסק. לאחר שהקרן בוחנת את הבקשה לגיוס הלוואה בערבות המדינה עבור מימון ההשקעה, היא מעבירה המלצה חיובית לבנק המלווה שמאשר את ההלוואה. כך בעצם העסק מגייס הלוואה דרך הבנק למימון ההשקעה הנדרשת בעסק, אך עם ערבות מדינה שמאפשרת לו לקבל הלוואה בתנאים נוחים עם החזרי הלוואה נמוכים מאוד ביחד לאפשרות של גיוס הלוואה מהבנק.

מסלול השקעות של קרן סיוע לעסקים, המעניק הלוואות בערבות מדינה לטובת השקעה פונה לכל עסק העומד בתנאי הסף של הקרן ומאפשר גיוס הלוואה בערבות מדינה למימון השקעה. עם זאת, חשוב לציין שלרוב הקרן מאפשרת הלוואות בערבות מדינה לעסקים אשר נמצאים במצבים הבאים:

1. עסק יחסית חדש, עד שנה, שלאחר ההקמה והתחלת הפעילות נדרש להשקעה נוספת בעסק. אם אותה השקעה הנה השקעה הכרחית או לחילופין העסק מדווח גידול מאוד מהיר במחזורים ונדרש להשקיע בעסק על מנת לשמור על מחזורים גבוהים אלו, מומלץ מאוד לעסק לפנות לגיוס הלוואה בערבות מדינה. זאת מכיוון, שהקרן רואה במצב זה נקודת זמן קריטית לעסק שתבדיל בין עסק חדש אשר התייצב על מחזורי מכירות נמוכים ואף לא מספקים לבין עסק בריא עם מחזורי הכנסות משמעותיים.

2. עסק וותיק, מעל 10 שנים, אשר נמצא בהתייצבות במחזור ההכנסות ולא ביצע השקעה כבר זמן רב. במקרה כזה, הקרן נוטה לאשר הלוואות למימון השקעה מכיוון שעסקים וותיקים שלא ביצעו הרבה זמן השקעה לרוב יכולים גם לעמוד בהחזרי ההלוואה וגם נדרשים לבצע השקעה כך שרציונאל ההשקעה לרוב הנו רציונאל טוב.

3. עסק קיים אשר מדווח על ירידה במחזור ההכנסות בשנים האחרונות. במקרה כזה, כל עוד תכנית ההשקעה הנדרשת על ידי העסק נמצאת בקרן כהשקעה הגיונית ומובנת, הקרן לרוב בא לקראת העסק ומעוניינת לסייע לו לרענן את מחזור המכירות ולייצר צמיחה מחדש של המחזורים השנתיים.

הלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים עבור השקעה הן פתרון מצוין למימון השקעה בעסק. רצוי לברר קודם כל את האפשרות לגייס הלוואה בערבות מדינה מקרן סיוע לעסקים לפני פניה לבנקים


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ערן רגב

ערן רגב, מנועי צמיחה

מתמחים בגיוס הלוואה בערבות מדינה



 


מאמרים נוספים מאת ערן רגב
 
אומרים די! למחנק האשראי ומגייסים הלוואה בערבות המדינה
08/01/15 | הלוואות
אם גם אתה בעל עסק קטן הסובל ממחנק האשראי הקיים במשק, הגיע הזמן שלך לצאת ממנו בעזרת פניה לאפיק הלוואה בערבות מדינה של קרן סיוע לעסקים. דרך הקרן תגייס תצליח לגייס אשראי בתנאים נוחים לעסק.

למה עדיף לגייס הלוואה בערבות מדינה למימון השקעה בעסק על אשראי מהבנק
08/12/14 | הלוואות
הרבה עסקים לא יודעים את כלל היתרונות של גיוס הלוואה בערבות מדינה למימון השקעה בעסק. הקרן בערבות מדינה מפעילה את מסלול השקעות בכדי לסייע לעסקים לגייס מימון נוח לביצוע השקעה

מסלול הון חוזר של קרן בערבות המדינה לסיוע בהון חוזר
02/12/14 | הלוואות
הצורך לממן את צורכי ההון החוזר של העסק הוא עניין שמשותף להרבה עסקים, כמו כן בעיית גיוס האשראי למימונו. הפתרון לכך הוא מסלול הון חוזר של הקרן בערבות המדינה

למה הלוואה בערבות מדינה להקמת עסק ולא הלוואה ישירה מהבנק
30/11/14 | הלוואות
ישנם הרבה אנשים אשר רוצים להקים עסק חדש. אותם אנשים צריכים לגייס מימון. אפשר לעשות זאת על ידי גיוס הלוואה בערבות מדינה

מתקשים לגייס הלוואה לעסק בגלל מחנק האשראי?
27/11/14 | הלוואות
אם אתם מתקשים לגייס הלוואה לעסק בגלל מחנק האשראי במשק הישראלי, חשוב שתכירו את קרן סיוע לעסקים והלוואות מדינה

סגירת הלוואות גישור בעזרת הלוואה בערבות מדינה
26/11/14 | הלוואות
סגירת הלוואות גישור בעזרת גיוס הלוואה בערבות מדינה מסייע לעסק לצמצם עלויות מימון מיותרות. מהם הלוואות גישור? ואיך סגירתם באמצעות ערבות מדינה עוזר לעסק?

בדיקת זכאות לגיוס הלוואה לעסק בערבות המדינה
20/11/14 | הלוואות
קרן סיוע לעסקים שהוקמה באמצעות משרד האוצר מאפשרת לבעלי עסקים קטנים לקבל הלוואה בערבות המדינה בתור סיוע לתזרים המזומנים. אך יש לדעת שלא כל עסק זכאי לפנות לקרן סיוע לעסקים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI