אוקי לפעמיםבן אדם מגיע לסיטואציה שבה טוב לו במקום אחד וטוב לו גם במקום אחר אבל למזלו הגרועכשהוא נמצא, לדוגמא נגיד בן אדם העבודה מעניינת אותו וגם החופש הסוף שבוע מענייןאותו החופשה מעניינת אותו עכשיו אם בן אדם הוא בריא בנפשו או נחשב בריא בנפשו אזבסוף שבוע הוא נהנה בסוף שבוע ובעבודה הוא נהנה מהעבודה אבל אם הוא לא בריא בנפשואז בעבודה הוא מקטר למה הוא לא בסוף שבוע ובסוף שבוע הוא אומר "משעמם לי אני רוצהלהיות בעבודה". עכשיו השאלה היא מה עושים, זה הבנו את הסיפור?
ש: כן הגדרתפה איזה משהו.
אליעד: נכוןיש שני מצבים נתונים עבודה סוף שבוע, סוף שבוע יש לו יתרונות וחסרונות בעבודה ישיתרונות וחסרונות. עכשיו יש בן אדם שאומר "אני לא אכפת לי איפה אני נמצא אני נהנהמהיתרונות אם אני בעבודה אני אסתכל על היתרונות ואם אני בסוף שבוע אסתכל עלהיתרונות של הסוף שבוע".
ש: השכל אומרשזה בלתי אפשרי.
אליעד: אוקיאני שמח מאוד ויש בן אדם אחר שאומר, השכל שלך כרגע אומר שזה בלתי אפשרי.
ש: השכל שליכרגע אומר.
אליעד: אוקיהשכל שלי אומר אחרת אפשר.
ש: לא אני לאמדבר על זה.
אליעד: אזעכשיו אני אדבר על זה.
ש: לא כי.
אליעד: אבלעכשיו אני מדבר על זה, זה בדיוק מה שאני מדבר עכשיו.
ש: אוקי.
אליעד: יש בןאדם אחר שאומר "לא כשאני בעבודה" הוא לא אומר את זה אבל עובדתית כשהוא בעבודה רע לומזה שהוא בעבודה שהוא לא בחופש וכשהוא בחופש רע לו. יפה עכשיו השאלה היא מה עושיםעם זה ממה זה נובע אז התשובה היא כזאת, נכון זאת השאלה? יפה. במקום ליהנות משניהעולמות הוא סובל משני העולמות פה הוא סובל שהוא לא שם ושם הוא סובל שהוא לאפה.
מה עושים?תשובה כזאת אם בן אדם מנקודת המוצא שלו רוצה להרגיש שלמות שהוא מלכתחילה בא לכדורהארץ הוא אומר "אני רוצה שהכל יהיה כרצוני רוצה להרגיש רק טוב לא מוכן להתפשר עלכלום רוצה שהכל יהיה פרפקט איך שאני רוצה" אז לא משנה מה תיתן לו תמיד יהיה לו אתהחיסרון, אם הוא בעבודה ירצה את הבית בבית ירצה את העבודה בים רוצה פה ופה רוצהאחרת תמיד.
לעומת זאת אםבן אדם בתפיסה המרכזית שלו מלכתחילה אומר "אני לא מצפה פה להרגיש שלמות אנימלכתחילה יודע שלא משנה מה אני אעשה יהיה לו איזה חיסרון" אז ממילא בא לו משהו הואאומר "אוקי יש חיסרון יתרון נהנה מהיתרון וגם רואה את החיסרון לא מתכחש אבל נהנהמהיתרון" ובמקום אחר נהנה מהיתרון, זאת אומרת שהסיבה שהבן אדם בעצם לא מצליח ליהנותמיתרונות יחסיים היא בגלל שהוא מצפה ליתרון מוחלט בן אדם שאומר "אני רוצה שלמותמוחלטת" לכן הוא לא נהנה מהיחסי.
עכשיו אם אומר"רגע אבל אני רוצה שלמות מוחלטת אני רוצה רק יתרון" נגיד שבן אדם יגיד "אוקי הבנתישהסיבה שאני לא נהנה פה ולא נהנה פה כי אני תמיד רוצה 100% ואני לא מוכן להסתפקבפחות מ - 100%", עכשיו יש מישהו שאמר "רגע אבל יש אנשים שגם מצליחים ליהנות פהופה" אבל הם לא באמת מצפים ל - 100% כי הם לא באמת שמחים באיזה זה הם כאילו בסדר פהובסדר פה והם זורמים כזה הם לא באמת מאושרים הם פשוט מדחיקים את החזרה "עוד פעםמתחיל".
עכשיו אם בןאדם אומר "רגע אחד אם אני רוצה את היתרונות פה ואת היתרונות פה" אז מה אני אומר לואל תרצה מוחלט הוא אומר "רגע אבל אני כן רוצה מוחלט מה אני עושה עם זה שאני רוצהלהיות מושלם באופן מוחלט?" תשובה אתה רוצה להיות מאושר באופן מוחלט תבין שאין לזהשום קודם כל תנתק ניתוק זיקה בין מה שקורה לך לבין האושר שלך, כל הרעיון של אושרמוחלט הוא בכלל תלוי ממה שקורה לך בתוך המוח בכמה אתה אמיתי עם עצמך בכמה אתה מביןאת עצמך ואם אתה מספיק אמיתי עם עצמך אתה בסופו של דבר לא מבדיל בין דבר להיפוכוואין שום חיסרון אתה מאושר באופן מוחלט.
אבל אם אתה לאהולך לכיוון הפנימי בחיצוני אין מוחלט ואם אתה תחפש את המוחלט בחיצוני אתה תידפקתמיד, זאת אומרת אם אתה אומר לעצמך "אני ארגיש טוב, אם אני רוצה להרגיש מאושר ב -100% רק מבפנים אני לא מחפש יותר דברים שיעשו אותי מאושר עם ב - 100%" כהגדרה "אנילא מחפש שום דבר שיעשה אותי מאושר 100%".
עכשיו "ומה עםזה שאני כן רוצה להיות מאושר ב - 100%?" תשובה אני אשיג את זה מבפנים, איך "אניאלמד אתבונן במה שאנחנו מסבירים פה" עד שתהיה מאושר ב - 100% אבל בחיצוני אתה לאמחפש כי אם אתה תלך החוצה ותגיד "אני רוצה להיות מאושר ב - 100%" מובטח לך שגם ה -50% שאתה יכול ליהנות גם בהם לא תהנה. הבנו?
ש: שאלה.
אליעד:כן.
ש: אני קפץ ליאולי זה יכול להיות לגבי זה, קפץ לי ישר אני אומר כאילו אוקי ואם אני סובל בעבודהנראה לי שמחויב שאני אהנה מחופש למה.
אליעד: נכוןאבל מה דיברנו קודם על בן אדם שהוא שוכח כשיש לו את זה הוא שוכח את זה וכשיש לו אתזה הוא שוכח את ההפך אם בן אדם מראש כל פעם כשהוא היה סובל הוא זוכר גם כן כמה טובנגרם לו מזה שהוא סובל, הוא אומר "רגע אבל כל פעם כשאני סובל זה הופך אותי למאושרכשאין לי את הבעיה" אז הוא לא היה סובל אבל הוא גם לא היה שמח כשהיה לו אתהפתרון.
לכן מה קורהכשהוא סובל הוא שוכח שהוא ייהנה מזה אחר כך וכשהוא נהנה הוא שכח שהוא סובל, באופןיחסי כי באופן יחסי הוא כן זוכר כי אם הוא לא היה זוכר הוא לא היה סובל.
ש: אוקי אבלאם בן אדם לדוגמא לא נהנה לא בעבודה ולא בחופש.
אליעד: אם כלפעם שאתה הולך לעבודה אתה תזכור כמה טוב יוצא לך מזה אתה יותר לא תרגיש לא טוב ולארע ואם כל פעם כשקורה לך דבר טוב אתה תזכור כמה רע הולך לצאת לך מזה לא יהיה לך לאטוב ולא רע אותו דבר.
ש: כי אתהרואה את שני ההפכים בו זמנית.
אליעד:נכון.
ש: זו הבנהקשה דרך אגב.
אליעד:זאת...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | טיפול רגשי,קואצ'ר, ייעוץ אישי, אימון אישי מומלץ
הכנס לאתרותהנה מעוד מאמן אישי, יועץ פילוסופי,רע, הסוד, טוב, מחשבה חיובית, יעוץ אישי, מחשבות חיוביות, למכור, אימון ועוד...
מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד
מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד
הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...
מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי
תכנסו ותהנו ...